اقتصادیکسب و کار ایرانی

چگونه مکمل کراتین اصل را تشخیص دهیم ؟

برای تشخیص کراتین اصل از فیک، علاوه بر انتخاب فروشگاه مناسب و معتبر، باید نکات دیگری را هم در نظر بگیرید. همیشه این موضوع را مدّنظر قرار دهید که گاهی مصرف مکمل فیک و تقلبی عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه دارد. گاهی نیز اثرات آن نسبت به مدل‌های اصلی بسیار کمتر است. اگر شما هم به دنبال خرید مکمل مناسب برای بدن‌سازی و فعالیت‌های ورزشی هستند، نحوه تشخیص کراتین اصل از تقلبی را در ادامه بخوانید.

تشخیص مکمل تقلبی از اصل در بدنسازی | قرص گین اپ تقلبی - مجله ورزشی فیتامین

بررسی اصالت مکمل با توجه به نوع بسته‌بندی

هنگام خرید مکمل کراتین اصل باید به بسته‌بندی آن توجه کنید. محصولات تقلبی یا درخشش خوبی ندارند یا براقیت آنها بیش از حد است. وزن محصول نیز باید هماهنگ با چیزی باشد که روی آن نوشته شده است. همچنین باید به علامت‌های موجود در بسته‌بندی اصلی هم توجه کنید. از طرفی بسته‌بندی باید کاملا مهر و موم شده باشد.

بررسی اصالت کراتین با توجه به برچسب

برای تشخیص کراتین اصل از فیک باید به کد 16 رقمی موجود روی آن هم توجه کنید. این کد به شکل برچسب روی محصول قرار گرفته و کاملا در معرض دید است. معمولا تولیدکننده‌های معروفی که در این زمینه فعال هستند، برچسب محصولات خود را با بالاترین کیفیت انتخاب می‌کنند. یکی از این کمپانی‌های قابل‌اعتماد در زمینه تولید مکمل‌ کراتین، برند ATP است.

بررسی اصالت مکمل کراتین با توجه به درپوش

برای تشخیص مکمل تقلبی از اصل، به درپوش آنها نیز توجه کنید. در صورتی‌که این قسمت به ‌شکل نامرتبی روی لبه‌های ظرف محتوی مکمل قرار گرفته یا پد مخصوصی نداشته باشد، احتمالا تقلبی خواهد بود. در مدل‌های اصلی، درپوش به‌صورت یکپارچه است؛ در عین‌حال هیچ روزنه‌ای هم برای ورود هوا به داخل مکمل وجود ندارد.

بررسی اصالت لیبل محصول

روش بعدی در تشخیص کراتین اصل از فیک، بررسی اصالت لیبلی است که روی آن نصب شده است. همه محصولات تاییدشده از سوی وزارت بهداشت، دارای برچسب اصالت هستند که این برچسب شامل کد 20 رقمی UID است. شما می‌توانید این کد را در سامانه TTAC و یا از طریق اپلیکیشن TTAC بررسی کنید. همچنین می‌توانید کد 16 رقمی زیر لیبل را بخراشید و به شماره 20008822 ارسال و نتیجه را دریافت کنید.

بررسی بارکد درج شده روی محصول

برای تشخیص کراتین اصل از فیک، بررسی بارکد نیز انتخاب خوبی است. کافی است از اپلیکیشن‌های بارکدخوان در گوشی خود استفاده کنید تا مشخصات محصول به شما نمایش داده شود. اگر مکمل کراتین خریداری‌شده، اورجینال باشد، بارکدخوان شما را به سایت مربوط به آن هدایت می‌کند.

بررسی قیمت محصول

اگر قیمت کراتین به طرز غیرمعقولی ارزان‌تر یا گران‌تر باشد، باید به اصالت آن شک کنید. با وجود اینکه قیمت کراتین‌ها نسبت به دیگر مکمل‌ها مناسب‌تر است، اما در هنگام خرید به هیچ وجه نباید گول مبالغ پایین را بخورید. برای مطمئن شدن از اصالت کالای مورد نظرتان، قیمتش را با نمونه‌هایی که در سایت‌های معتبر هستند، مقایسه کنید.

بررسی هولوگرام روی محصول

راه آسان دیگر برای تشخیص کراتین اصل از تقلبی، توجه به هولوگرامی است که روی آن قرار دارد. این برچسب شامل لوگوی محصول است و به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که قابلیت کپی‌برداری را نداشته باشد. می‌توانید با بررسی و شناسایی هولوگرام مطمئن شوید که محصول مورد نظرتان از نمونه‌های اصلی است.

انتخاب فروشگاه‌های معتبر

اخرین نکته و البته مهم‌ترین آن برای خرید کراتین اصل، مراجعه به فروشگاه‌های معتبر است. شما می‌توانید خرید مستقیم را از سایت رسمی محصول انجام دهید یا به داروخانه‌های آنلاین معتبر مراجعه کنید که محصولات اورجینال می‌فروشند.

نحوه تشخیص کراتین اصل از تقلبی پس از خرید

مواردی که در بالا ذکر کردیم، به شما کمک می‌کند تا در هنگام خرید، از اصالت محصول مورد نظرتان مطمئن شوید. اما پس از خرید نیز باید چند نکته مهم مانند بو، رنگ، طعم و… را در نظر بگیریدکه در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • برای تشخیص اصالت کراتین، قبل از مصرف یک اسکوپ 5 گرمی از کراتین را 300 میلی‌لیتر آب بریزید و به خوبی تکان دهید. اگر پودر مورد نظرتان به راحتی در آب حل و رنگ آن شفاف شد، مطمئن شوید که اورجینال است؛ اما اگر پودر کراتین ته‌نشین یا در آب پخش شد، محصول مورد نظر تقلبی است (این ویژگی در برخی از مکمل‌های کراتین دیده نمی‌شود).
  • کراتین طعم خاصی ندارد و حتی زمانی که آن را به تنهای بچشید، کمی تلخی را حس خواهید کرد. اگر کراتین مورد نظرتان دارای طعم باشد، نمی‌توانید خالص بودنش را تشخیص دهید. سعی کنید مدل‌های بدون طعم را خریداری کنید که متوجه شوید، اورجینال هستند.
  • برای تشخیص کراتین اصل از فیک، باید به ظاهر محصول هم توجه کنید. کراتین اصلی به شکل پودری است و رنگی سفید و بدون بو دارد. اگر کراتین مورد نظرتان رنگ دیگری داشت یا بوی خاصی را پس از باز کردن بسته‌بندی آن حس کردید، با جنس تقلبی روبه‌رو هستید.
  • درنهایت اگر پس از مدتی استفاده، حس کردید مکمل مورد نظرتان تاثیری که می‌خواهید را روی بدن شما نداشته است، باید به اورجینال بودن آن شک کنید. در این صورت احتمالا یا ترکیبات موجود در آن به میزان کافی نیست، یا موادی که برای تولید آن استفاده شده، شامل شکر، افزودنی‌های خوراکی و پودرهای دیگر است.

عوارض کراتین تقلبی

بسیاری از مکمل‌ها به‌ویژه کراتین، در صورتی‌که بیش از حد مصرف شوند، عوارض جانبی در پی خواهند داشت. حال فرض کنید که مکمل شما، محصول تقلبی و غیراستاندارد باشد؛ در این صورت این عوارض بیشتر از حد معمول خواهد بود. در این میان می‌توانیم به مشکلات گوارشی و حالت تهوع شدید اشاره کنیم.

علاوه بر این تحقیقات نشان داده‌اند که مشکلات معده، کبد، کلیه، روده و بیماری‌های قلبی نیز از عوارض اصلی مصرف کراتین تقبلی هستند. حتی در مواقعی آمار مرگ و میر ناشی از مصرف مکمل‌های بدن‌سازی تقبلی بسیار زیاد است که این موضوع می‌تواند نگران‌کننده باشد.

سخن پایانی

در این مطلب روش‌هایی را برای تشخیص کراتین اصل از تقلبی به شما گفتیم. اما باز هم برخی نمونه‌ها وجود دارند که تشخیص فیک بودن آن‌ها بسیار دشوار است. به‌طور کلی توصیه می‌شود که خرید مکمل‌ها از جمله کراتین را از داروخانه‌های معتبر انجام دهید تا مجبور به بررسی نکات مربوط به تشخیص کراتین اصل از فیک نباشید. همچنین به هیچ وجه به افرادی که این محصولات را با قیمت‌های پایین عرضه می‌کنند، اعتماد نکنید؛ زیرا در اکثر موارد، محصول مورد نظر تقلبی و فیک است.

اگر به دنبال خرید کراتین با ضمانت اصالت هستید، خرید از «داروخانه آنلاین صبا» بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این مجموعه همه محصولات خود را به‌صورت کاملا اورجینال در اختیار شما قرار می‌دهد و در سریع‌ترین زمان ممکن به دستتان می‌رساند. اگر شما هم روش‌هایی را برای نحوه تشخیص کراتین اصل از تقلبی می‌شناسید، آنها را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

آیا کراتین باعث افزایش حجم عضلات می‌شود؟

کراتین باعث افزایش قدرت می‌شود؛ بنابراین کمک می‌کند تا تمرینات خود را بهتر انجام دهید؛ درنتیجه رشد عضلات نیز بیشتر خواهد بود.

اپلیکیشن بارکدخوان را برای بررسی اصالت مکمل از کجا دانلود کنیم؟

این برنامه در اپ استور یا گوگل پلی‌استور وجود دارد و هر فردی می‌تواند با توجه به سیستم عامل گوشی خود آن را نصب کند.

 

دکمه بازگشت به بالا