اقتصادیکسب و کار ایرانی

چگونه صدای هود را کم کنیم؟

هود یکی از مهمترین وسیله های آشپزخانه می باشد که کاربردهای بسیار زیادی را دارد با خرید شما می توانید به مقدار بسیار زیادی هوای آشپزخانه را تمیز نگه دارید و همین طور بوهای مختلف غذا ها را از بین ببرید. وسایل آشپزخانه یکی از پرکاربرد ترین وسیله هایی می باشد که روزانه با آنها سروکار داریم و استفاده های بسیار زیادی را دارد.

کسانی که آشپزخانه های کوچکی دارند و فضای آشپزخانه آنها کوچک می باشد و فضای تهویه هوا را ندارند وجود هود در آن آشپزخانه بسیار ضروری می باشد و لازم است تا این وسیله در منزل وجود داشته باشد تا بوی غذاها و همین طور بوی سوختگی غذا ها را از بین ببرد. برای مثال هنگامی که شما باید غذاهای زیادی را بپزید مثلا هنگامی که مهمان دارید ، یک هود کم  سرو صدا یا بی صدا نیاز است تا بوی غذا های مختلف را از بین ببرد و همین طور آرامش شما و مهمان هایتان را با سرو صدایش بهم نریزد.

ممکن است اولین چیزی که با شنیدن اسم هود در آشپزخانه به ذهن ما بیاید سر و صدای آن باشد. اکثر مردم به دنبال کم صداترین هود در آشپزخانه می گردند تا از سر و صدای زیاد در خانه راحت بشوند و بتوانند به راحتی در هنگام نیاز هود خود را روشن کنند و از طریق صدای آن اذیت نشوند ممکن است مدلهای هود پر سر و صدا کمی ارزان تر باشد.

ولی اگر در طولانی مدت استفاده کنید قطعاً شما را اذیت می کند پس بهتر است هزینه بیشتری را بپردازید تا مجبور نباشید این سر و صداها را تحمل کنید ما در ادامه برخی از هود آشپزخانه بی صدا به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی هود آشپزخانه بی صدا

همان طور که در قسمت های پیشین گفته شد وجود یک هود بی سرو صدا در آشپزخانه بسیار مهم و ضروری می باشد. ما در ادامه برخی از هود آشپزخانه بی صدا و معروف و عالی را به شما معرفی خواهیم کرد.

هود افقی استیل البرز مدل اس آ ۲۰۲ بی

این هود شومینه ای استیل البرز با صدای کم دارای بازه تا ۴۵ دسی بل میباشد طول ۹۰ سانتی متری و فیلتر چند لایه آلومینیومی و موتور چهار دوره و قدرت مکش ۷۵۰ متر مکعب بر ساعت نیز از دیگر خصوصیات این خود افقی می باشد استیل به کار رفته در آن ضد زنگ می باشد و با طراحی بسیار زیبای آن در کنار قیمت مناسب و شیشه مشکی رنگ آن باعث شده این هود یکی از پرفروش ترین ها باشد.

هود کن مدل مارس

فیلم دل بود دارای بازه صدای ۵۸ تا ۶۸ دسی بل بوده است و صدای نسبتاً کم و رضایت بخش برخوردار می باشد ویژگی های دیگر این بود طول ۹۰ سانتی متری و فیلتر آلومینیوم چند لایه و صفحه کنترل کامل مسی و لامپ های اس ام دی و وجود موتور توربو با سه دوچرخه ساخت کشور ایتالیا و از همه مهمتر قدرت مکش ۷۰۰ متر مکعب در ساعت می باشد.

از ویژگی های ارزشمند و تکمیلی این بود می توانیم به قیمت مناسب آن و طراحی زیبا و ۲۴ ماه ضمانت نمایندگی اشاره کنیم.

هود زیر کابینتی اخوان مدل اچ ۷۲

این خود دارای صدایی نسبتاً پایین تا بازه ۵۶ دسی بل است از سایر ویژگی‌های این مدل هود میتوان به طول ۹۰ سانتی متری و فیلتری از جنس آلومینیوم و به صورت چند لایه و صفحه کنترل لمسی و لامپ اس ام دی و نوعی موتور توربو با چهار دور چرخش و در نهایت قدرت مکش ۷۰۰ مترمکعب بر ساعت اشاره کرد.

عواملی که ارزش این محصول را بیش از قبل ان بالا می برند شامل قیمت مناسب و به صرفه و بدنه ساخته شده از شیشه سکوریت مشکی رنگ با طراحی بسیار زیبا و ۱۸ ماه گارانتی اخوان سرویس می باشد.

هود زیر کابینتی اخوان مدل اچ ۶۴_ تی بی

هود آشپزخانه مدل H64-TB مدل از هود زیر کابینتی اخوان دارای صدای بسیار کم تا بازه ۵۴ دسی بل است از سایر ویژگی‌های این بود بهره مندی از ابعاد ویژه به صورت ۷۰ سانتی متر طول و فیلتری ازجنس آلومینیوم چند لایه و صفحه کنترل کاملا لمسی و لامپ اس ام دی و نوعی موتور با چهار دور چرخش و قدرت مکش ای معادل ۵۶۰ متر مکعب بر ساعت می باشد.

هود کن مدل اطلس مشکی سایز ۹۰

این هود شومینه ای کن دارای نوعی بازه صدای متناسب بین ۵۸ تا ۶۳ دسی بل می باشد از ویژگی ها و امکانات این نوع خود پرطرفدار میتوان به طول ۹۰ سانتی متری آن و فیلتر چند لایه آلومینیومی و لامپ اس ام دی صفحه کنترل کننده لمسی و موتور توربو چهار دور ساخت ایتالیا و قدرت مکش ۷۰۰ مترمکعب در ساعت اشاره کرد.

قیمت مناسب و بدنه شیشه ای و طراحی بسیار زیبا و شیک و ۲۴ ماه ضمانت پس از فروش کن از ویژگی های تکمیل کننده این هود مخفی و بی صدا می باشد.

۱_ یکی از راه های کم کردن صدای هود شستن یا تعویض به موقع فیلتر های هود می باشد. زیرا به مرور زمان رسوب و انباشته شدن گرد و غبار روی فیلترهای هود کارایی آن را بسیار پایین می آورد و صدا ایجاد می کند فیلترهای آلومینیومی قابل شستشو هستند ولی فیلتر های خاذنی باید تعویض شوند.

۲_ حداقل یک بار در روز باید هود را روشن کنید زیرا وقتی فیلتر یا هواکش های هود دچار رطوبت شوند پره های هوا کش  صدای بیدیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

علت سر و صدای زیاد هود آشپزخانه می تواند مربوط به قطعات داخلی دستگاه بوده و یا دلایل ساده تری داشته باشد. با این حال صدای هود آشپزخانه می تواند برای کاربران بسیار خسته کننده و آزاردهنده باشد. پس هنگام مواجهه با مشکل سر و صدای هود آشپزخانه ابتدا باید آن را عیب یابی نموده و سپس اقدام به رفع آن نمایید. به طور کلی علل سر و صدای زیاد هود می تواند مربوط به ایراداتی نظیر خرابی پروانه هود، ایرادات موتور هود و … باشد که هریک از این موارد را در ادامه توضیح داده ایم. از این رو چنانچه با دنبال عیب یابی و تعمیر صدای زیاد هود خود هستید، باید به بررسی هریک از این عوامل بپردازید.

به عنوان نمایندگی تعمیرات هود در تهران شرایطی برای صرفه جویی 75 درصدی هزینه ها برای کاربران فراهم نموده است.

دلیل صدای زیاد هود آشپزخانه چیست؟

هود دستگاهی است که کارکرد آن مستقیما به فن های آن بستگی دارد. فن ها به دلیل سیستم چرخشی و اصطکاکی که با هوا دارند، می توانند سر و صدای زیادی ایجاد نمایند. از این رو هر سر و صدایی در هود نشان دهنده بروز ایراد در این دستگاه نیست. در بسیاری از موارد ممکن است صدای دستگاه حالت طبیعی آن باشد.

اما در صورت بروز صدای ناهنجار و آزاردهنده در هود ممکن است سیستم داخلی دستگاه با ایراد مواجه شده باشد.

در ادامه مقاله برای بررسی علت سر و صدای زیاد هود آشپزخانه به بررسی عناوین زیر می پردازیم:

  1. بروز ایراد در موتور هود
  2. شل بودن قطعات هود
  3. معیوب بودن پروانه هود
  4. سایر علل سر و صدای زیاد هود

عیب یابی سر و صدای زیاد هود آشپزخانه

برای عیب یابی سر و صدای زیاد هود آشپزخانه باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  • در درجه اول باید قطعات محتمل برای بروز این عیب را بشناسید.
  • موتور و فن هود از جمله معمول ترین قطعات برای بروز این ایراد در هود می باشند.
  • در قدم بعدی باید روش استاندارد استفاده و  را نیز بدانید.
  • گاها استفاده طولانی مدت از هود می تواند باعث بروز مشکلاتی در آن شود.

برای یک عیب یابی دقیق دلایل بروز صدا در هود آشپزخانه باید به همه این نکات دقت داشته باشید.

چرا موتور هود صدا می دهد؟

پاسخ به سوال چرا موتور هود صدا میدهد را در ادامه بخوانید:

  • خرابی می تواند بدترین اتفاق در این دستگاه باشد.
  • با این حال بروز صدا در هود آشپزخانه یکی از نشانه های ایراد در موتور است.
  • ممکن است طول عمر بالای موتور باعث ایجاد آسیب هایی در آن شده باشد.
  • یا استفاده های طولانی مدت به صورت متناوب در این قطعه ایراداتی را به وجود آورده باشند.
  • دستگاه هود برای راه اندازی فن و مکش نیاز به موتور و عملکرد بهینه آن دارد.
  • وارد آمدن فشار زیاد به این قطعه ممکن است علل سر و صدای زیاد هود باشد.
  • در این مواقع باید موتور را به صورت دقیق بررسی کنید.
  • حتما هم از روشن کردن دستگاه خودداری نمایید.
  • زیرا ممکن است باعث سوختن موتور شوید.
  • در مواردی هم ناچار به تعویض موتور خواهید بود.

برای بررسی خرابی موتور هود و یا تعمیر و تعویض آن می توانید از خدمات تعمیرات هود در محل شهر کانال استفاده نمایید.

شل بودن قطعات هود از دلایل بروز صدا در هود آشپزخانه

یکی از معمول ترین موارد علت سر و صدای زیاد هود آشپزخانه، شل بودن قطعات این دستگاه می باشد. رها بودن در حین کارکرد باعث تکان خوردن آنها شده و در نتیجه موجب ایجاد مشکل سر و صدای هود آشپزخانه نیز می شود.

  • شل بدون دکمه های دستگاه
  • شل بودن فن
  • سایر قطعات ممکن است باعث بروز سر و صدا در هود شده باشند.

برای رفع صدای زیاد هود ابتدا باید محل سر و صدا را پیدا نموده و مستقیما سراغ قطعه معیوب بروید. در بسیاری از موارد این سر و صدا تنها با سفت کردن و محکم کردن قطعه مورد نظر برطرف می شود. در بستن قطعات نیز دقت نمایید تا دوباره شل نشوند.

ایراد پروانه علت بروز سر و صدا در هود آشپزخانه

بروز ایراد در پروانه نیز در بسیاری از مواقع دلیل صدای زیاد هود آشپزخانه خواهد بود که نحوه رفع آن به شرح زیر است:

  • بعد از موتور فن، پروانه هود می تواند مهم ترین قطعه در این دستگاه باشد.
  • خرابی فن نیز می تواند علت سر و صدای زیاد هود آشپزخانه شود.
  • شل بودن و یا لق زدن فن و یا گیر کردن اجسام خارجی در آن در هنگام چرخش برای آن مزاحمت ایجاد کرده و باعث می شود تا فن هود سر و صدا ایجاد نماید.
  • در این مواقع باید فن را بررسی کنید.
  • اجسام خارجی و گیرهای آن را برطرف نمایید.
  • در صورتی که فن به خوبی بسته نشده باشد، آن را در جای خود محکم نمایید.
  • حتی ممکن است کار به تعویض فن هود نیز برسد.
دکمه بازگشت به بالا