اقتصادیکسب و کار ایرانی

چگونه سایت فروشگاهی رایگان بسازیم؟

احتمالا اولین کاری که قبل از ایجاد فروشگاه اینترنتی انجام می‌دهید، پیدا کردن ایده برای فروش اینترنتی است. برای پیدا کردن ایده فروشگاه آنلاین هم احتمالا به دنبال بهترین محصولات برای فروش اینترنتی هستید. همین ابتدا بگوییم که تقریبا هر محصولی را می‌توانید در اینترنت بفروشید و هیچ محدودیتی وجود ندارد. پس بهتر است ایده سایت فروشگاهی شما در راستای علایق و مهارت‌هایی که دارید، باشد.

ما می‌دانیم دغدغۀ اصلی شما پیدا کردن ایده برای طراحی سایت فروشگاهی است که  طراحی سایت فروشگاهی اصفهان در کنار شماست تا با بهترین ایده ها و متخصصان نیاز شما را رفع کند. و همین خاطر سعی کرده‌ایم از اول تا اخر کسب درآمد از فروشگاه اینترنتی را به شما یاد بدهیم. اگر بخواهید همان محصول مغازه‌‎تان را به صورت آنلاین بفروشید؛ که هیچ! ولی اگر محصولی نداشته باشید، باید زمانی را هم صرف کنید.

انتخاب محصول آنقدرها که فکر می‌کنید، پیچیده و سخت نیست. معمولا هر چیزی از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد قابلیت فروش اینترنتی دارند! مثلا یک نمونه از آن، است. یا مثلا می‌توانید، دیجی کالا را باز کنید و نگاهی به لیست محصولاتش بیندازید. چند مورد از آن‌ها را یادداشت و در مورد آن‌ها تحقیق کنید. (میزان رقابت، کیفیت محتوایی که سایت‌ها برایش منتشر کرده‌اند، میزان تقاضای آن و…). حتی می‌توانید از فروشگاه های فیزیکی سطح شهر هم ایده بگیرید.

ساخت فروشگاه اینترنتی تنها برای فروش محصولات فیزیکی نیست؛ شما می‌توانید با راه اندازی فروشگاه اینترنتی فایل، هر نوع محصول دیگری مانند فایل‌های دیجیتال، بسته‌های آموزشی صوتی، تصویری و متنی را در آن بفروشید.بعد از انتخاب محصول، احتمالا به چگونگی تأمین آن می‌رسید. بابت این دغدغه و نگرانی هم می‌خواهیم خیال‌تان را راحت کنیم. چگونه؟

شما سایت‌تان را راه اندازی و مدتی با انتشار محتوای باکیفیت و آن را در گوگل بالا بیاورید. بعد از مدتی که به رتبه خوبی در گوگل رسیدید، خود تأمین کننده به سراغتان می‌آید و خیلی راحت می‌توانید با آن‌ها مذاکره کنید.خب این هم از تامین محصول! اگر بهانه‌های‌تان تمام شده است، به سراغ آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی برویم. ساخت فروشگاه اینترنتی با درگاه پرداخت و کلی امکانات کاربردی دیگر که به شما می‌کند فروش اینترنتی خوبی داشته باشید.

How to make a free store site

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه‌های ایجاد فروشگاه آنلاین زیاد هستند؛ اما در این آموزش، به ساده ترین شکل ممکن نحوه ساخت فروشگاه اینترنتی را یاد می‌گیرید. بدون اینکه بخواهید ساخت آن را به فرد دیگری بسپارید؛ چون آنقدر ساده است، که خودتان می‌توانید سازنده انواع سایت فروشگاهی باشید. فقط برای چند دقیقه حواس‌تان را به ما بدهید. برای اینکه تمام مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی را به‌صورت اصولی و ساده یاد یگیرید، حتما را در آکادمی پرتال مشاهده کنید. دوره آموزشی ساخت فروشگاه اینترنتی که در آکادمی پرتال قرار دارد، صفر تا صد ساخت سایت فروشگاهی را به زبانی ساده آموزش دادیم.

در این روش، یعنی با کمک فروشگاه ساز پرتال، شما نه نیازی به کدنویسی دارید، نه دانش فنی و نه زمان! چون قرار است بعد از یک ساعت صاحب یک نمونه فروشگاه اینترنتی مانند فیروزشاپ و مایکروتل باشید. البته دیگری هم وجود دارد؛ که پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را ببینید. در ادامه مطلب، مراحل راه اندازی سایت فروشگاهی را با هم بررسی می‌کنیم.

مرحله اول: درست كردن فروشگاه اينترنتی

اولین مورد از مراحل ساخت سایت فروشگاهی این است که به صفحه مراجعه کنید. اولین دکمه‌ای که توجه‌تان را جلب می‌کند، یعنی “شروع راه اندازی فروشگاه” را کلیک کنید. بعد از وارد کردن ایمیل، پیامی با این عنوان که وب سایت شما ایجاد شد، برایتان می‌آید. در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود دو سه ویدئوی آموزشی هم می‌بینید که راهنمایی لازم را مو به مو به شما می‌کند.

بهترین ابزارها برای ساخت فروشگاه آنلاین

در این مقاله قرار است صفر تا صد طراحی سایت فروشگاهی با استفاده از فروشگاه ساز را به شما آموزش دهیم، چون ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین راه برای ساختن سایت فروشگاهی است. البته به جز فروشگاه ساز، ابزارهای دیگری هم برای ساخت سایت فروشگاهی حرفه ای وجود دارد.

همین ابتدای کار بگویم که هر کدام از این ابزارها را که بخواهید برای درست کردن سایت فروشگاهی استفاده کنید، باید آموزش کار با آن‌ها و سایر موارد مربوط به طراحی وب سایت را یاد بگیرید. این کار هم زمان‌بر است و هم به هزینه بالایی نیاز دارد.برای ساخت وب سایت فروشگاهی باید یک فروشگاهی انتخاب کنید. چندتا از معروف‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا و CMS های رایگان عبارتند از:

  • سیستم مدیریت محتوا مجنتو
  • سیستم مدیریت محتوا وردپرس
  • سیستم مدیریت محتوا جوملا
  • سیستم مدیریت محتوا پرستاشاپ

در ادامه باید یکی از این سیستم‌های مدیریت محتوا را روی هاستتان نصب کنید. در ادامه هم باید تنظیمات سیستم مدیریت محتوا را انجام دهید یا افزونه‌های موردنیازتان را روی آن نصب کنید تا تازه برای شروع کار ساخت وب سایت فروشگاهی آماده شوند.علاوه‌بر این موارد باید یک قالب سایت فروشگاهی پیدا کنید و آن را روی سیستم مدیریت محتوای سایتتان نصب کنید. تمام این کارها به زمان و دانش فنی کافی نیاز دارند، اما در پرتال لازم نیست این مراحل انجام دهید و تمام این کارها از قبل برای شما انجام شده است.

مرحله دوم: قالب سایت فروشگاهی را انتخاب کنید

مشتری وقتی وارد یک مغازه می‌شود، رنگ در و دیوار و دکور آن توجهش را جلب می‌کند. اگر فروشگاه‌تان ظاهری خسته کننده، بی روح و بهم ریخته داشته باشد، احتمالا بدون خرید آن جا را ترک می‌کند. فروشگاه اینترنتی هم دقیقا همین طور است. ظاهر سایت شما باید برای مشتری جذاب باشد و او را در پیدا کردن محصول و خرید گیج نکند.

از مهم‌ترین مراحل ایجاد فروشگاه آنلاین انتخاب قالب سایت است. یکی از ویژگی های یک سایت فروشگاهی خوب این است که قالب جذاب و کاربردی داشته باشد. بخشی از ظاهر سایت شما را قالبی که انتخاب می‌کنید، می‌سازد. اگر به آدرس مراجعه کنید، با تعداد زیادی قالب متنوع روبرو می‌شود؛ که برای انواع سایت های فروشگاهی (فایل، کتاب، دکوری و…) طراحی شده است. این قالب‌ها توسط یک تیم حرفه‌ای و مناسب سایت‌های داخلی طراحی شده است؛ یعنی سرعت آن دقیقا مناسب اینترنت ایران است و سایت‌تان با سرعت بالایی باز می‌شود.

اگر از پرتال استفاده کنید، لازم نیست نگران خرید قالب سایت فروشگاهی باشید؛ چون پرتال ده‌ها قالب زیبا و جذاب برای سایت فروشگاهی دارد و می‌توانید بهترین قالب برای سایت فروشگاهی را به‌صورت رایگان روی سایتتان فعال کنید.

برای ساخت فروشگاه اینترنتی شبیه دیجی کالا می‌توانید یکی از قالب‌های پرتال را انتخاب کنید و در عرض دو دقیقه سایتی مشابه دیجی کالا داشته باشید. باز هم اگر قالبی که می‌خواهید را پیدا نکردید، امکان طراحی قالب سفارشی وجود دارد؛ البته اگر هزینۀ آن برای‌تان مطرح نیست.در ضمن ساخت لوگو برای فروشگاه اینترنتی باعث افزایش جذابیت و اعتبار سایتتان می‌شود. برای ساخت لوگو فروشگاه می‌توانید از ابزارهای رایگان و پولی موجود استفاده کنید یا اینکه از یک طراح حرفه‌ای بخواهید برای سایت شما لوگو طراحی کند.

مرحله سوم: فعال کردن فروشگاه و پرداخت هزینه‌های فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه آنلاین به همین سادگی است. شما همین الان هم صاحب یک فروشگاه هستید، اما موقتا و فقط تا 7 روز آینده! اگر بخواهید صاحب همیشگی آن شوید، تا قبل از اینکه تست 7 روزه تمام شود، سایتی که ایجاد کرده‌اید را مال خودتان کنید. فعالسازی فروشگاه‌تان با انتخاب یکی از بسته‌ها، تنها چند دقیقه طول می‌کشد.

بعد از تاسیس فروشگاه اینترنتی، باید یک آدرس برای آن انتخاب کنید تا مشتریان شما را پیدا کنند. این آدرس یا اسم سایت فروشگاهی همان شماست. برای فروشگاه خود باید آدرسی منحصر بفرد پیدا و آن را ثبت کنید. پشتیبانان ما کامل شما را راهنمایی می‌کنند. همچنین یک درگاه بانکی برای پرداخت برای شما فعال می‌شود.

بعد از فعال سازی سایت، شما رسما صاحب یک فروشگاه با آدرس مخصوص به خودتان هستید، که می‌توانید هر محصولی دارید را در آن گذاشته و بفروشید. البته اگر می‌‎خواهید به عنوان یک فروشگاه مطمئن شناخته شوید، را هم بگیرید. طریقه گرفتن اینماد چندان سخت نیست و تمام مراحل آن اینترنتی و آنلاین است.

مرحله چهارم: آموزش گذاشتن محصول در سایت

یکی از مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی این است که محصولات و دسته‌بندی محصولات را در سایت وارد کنید. هرچند این کار را در زمان تست هم می‌توانید انجام دهید، اما ما فرض می‌کنیم که فعالیت جدی شما بعد از فعالسازی سایت‌تان شروع می‌شود. سایت فروشگاه شما دقیقا مثل ویترین مغازه است؛ پس وقت آن رسیده که هر محتوا و محصولی که دارید را در سایت‌تان بگذارید. پیشنهاد می‌کنیم برای پیدا کردن بهترین محصولات برای فروش اینترنتی، مقاله را مطالعه کنید.

وارد کردن محصول در سایت، به راحتی آب خوردن است و حتی خودتان هم به راحتی می‌توانید انجامش دهید. برای هر محصول یک صفحه دارید، که می‌توانید همۀ مشخصات آن مانند اسم، مشخصات کلی، عکس و توضیحات را به آن اضافه کنید.

یک پیشنهاد: برای هر محصول علاوه بر کیفیت و ، توضیحات کاملی درباره آن بنویسید. چون مشتری محصول  و خودتان را از نزدیک نمی‌بیند؛ خواندن  او را برای خرید ترغیب می‌کند.

مرحله پنجم: به سراغ معرفی و مارکتینگ فروشگاه خود بروید

تا این مرحله از آموزش ساخت سایت فروشگاهی و توسعه فروشگاه اینترنتی، یاد گرفتیم چطور یک سایت کامل برای فروش محصول داشته باشیم. از الان به بعد باید تمرکز خودتان را روی فروش محصول و کسب درآمد از سایت بگذارید. روش‌های مختلفی برای افزایش فروش سایت و کسب درآمد از آن وجود دارد. در ادامه به چند روش برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی و تکنیک‌های فروش اینترنتی اشاره می‌کنیم.

سایت شما در گوگل بالا بیاید تا دیده شود، چگونه؟ با کمک روش‌های (صفحه‌ای پر از آموزش‌های کاربردی) مانند ، تبلیغات گوگل، حضور در شبکه‌های اجتماعی و… فروشگاه‌تان را به دیگران معرفی کنید. البته نگران آن هم نباشید، چون هم می‌توانید مشاوره کارشناسان پرتال را داشته باشید، هم از خدمات آن استفاده کنید.

یک درخواست: کمی صبور باشید…و با حوصله و مهارت روی سایت‌تان کار کنید. بعد از مدتی، درآمدزایی در خواب را تجربه خواهید کرد. البته ابتدا باید روی استراتژی کسب و کار آنلاین خودتان کار کنید.خاطرتان است ابتدای مقاله، گفتیم فعلا نگران تأمین محصول نباشید؟ الآن دیگر وقتش رسیده است که به سراغ تأمین محصول بروید؛ چون الان شما صاحب سایتی با رتبه و جایگاه بالا هستید و بسیاری از تأمین کنندگان حاضرند محصول شما را فراهم کنند.

آموزش ساخت سایت فروشگاهی با گوشی

آموزش طراحی سایت فروشگاهی که مطالعه کردید فقط مختص کامپیوتر یا لپ تاپ نیست. شما حتی با گوشی موبایلی که در دست دارید هم می‌توانید برای خرید سایت فروشگاهی اقدام کنید.روش ساخت فروشگاه اینترنتی با موبایل تقریبا شبیه نحوه راه اندازی سایت فروشگاهی با کامپیوتر است و تفاوت خاصی ندارد. دلیلش هم این است که سرویس پرتال برای تمام دستگاه‌ها بهینه شده است و شما با هر وسیله‌ای می‌توانید با فروشگاه ساز پرتال یک سایت فروشگاهی بسازید.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی در گوشی موبایل مشابه همان چیزی است که تا اینجا گفتیم و فرق خاصی بین طراحی سایت با موبایل و سایر ابزارها وجود ندارد. راه انداختن آنلاین شاپ با گوشی موبایل فقط از طریق مرورگر گوشی انجام می‌شود و به نرم افزار ساخت فروشگاه اینترنتی نیاز ندارید.

دکمه بازگشت به بالا