اقتصادیکسب و کار ایرانی

چه زمانی هود را روشن کنیم؟

آشپزخانه به عنوان قلب هر خانه یکی از مهم ترین بخش هایی از خانه هست که هر فردی سعی دارد با استفاده از بهترین وسایل آن را برای استفاده خود و دیگران آن را تکمیل کند. هود یکی از وسایل پرکاربرد در آشپزخانه است که درست مانند یخچال می توانید در طول روز از آن استفاده کنید. این وسیله را می توان به نوعی مکمل اجاق گاز در نظر گرفت که شما با استفاده از آن می توانید بوی نامطبوع را از آشپزخانه خود بیرون کنید. بنابراین شما می توانید با استفاده از هود مناسب، به راحتی و با خیالی آسوده سرخ کنید و آشپزی کنید.

همچنین برای بازدید از محصولاتی مانند: اجاق گاز رومیزی دکا، اجاق گاز رومیزی زاما، فر توکار دکا، مایکروفر دکا، مایکروویو دکا، ، و … از بخش محصولات سایت زاما سرویس دیدن فرمایید. برای دریافت امکانات و خدمات گارانتی این شرکت می توانید از خدمات پس از فروش نمایندگی زاما سرویس بهره‌مند شوید.

چه موقع از هود استفاده کنیم

برای این که بتوانید حداکثر استفاده را از هود خود داشته باشید، بهتر است با طرز استفاده صحیح استفاده از آن آشنا شوید. این وسایل را به نوعی می توانید در تمامی آشپزخانه ها مشاهده کنید که زیبایی منحصر به فردی بر روی گاز دارند. هودها انواع مختلفی دارند که از آنها می توان به هود مخفی دکا اشاره کرد. در صورتی که هود شما با مشکلی روبرو شود، می توانید از خدمات پس از فروش زاما سرویس استفاده کنید تا هود خود را مانند روز اول تحویل بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر، مطالعه ادامه مقاله چه زمانی هود را روشن کنیم؟، را به شما توصیه می کنیم.

از طریق فروشگاه و نمایندگی زاما سرویس، شما می توانید از محصولات متنوعی مانند: سینک ظرفشویی گرانیتی، سینک آشپزخانه استیل، شیرآلات ظرفشویی (شیرالات آشپزخانه)، اجاق گاز رومیزی، فر توکار، فر برقی، اجاق برقی، اجاق گاز صفحه ای، فر و مایکروفر،  و …  به صورت حضوری و یا اینترنتی بازدید و خرید نمایید.

در این مقاله قصد داریم شما را با روش صحیح استفاده از هود آشنا کنیم تا بتوانید استفاده بهینه تری از هود خود داشته باشید. با استفاده درست و صحیح از هود آشپزخانه خود می تواند تا زمان بیشتری از آن بدون خراب شدن استفاده کنید. در پی این دستورالعمل ها شما تا مدت زیادی نیاز به تعمیرات هود نیاز پیدا نخواهید کرد، بنابراین اگر می خواهید که هزینه های استفاده از هود آشپزخانه را کم کنید در ادامه این بخش همراه ما باشید. شهر کانال به عنوان تعمیرگاه مجاز تعمیرات کانال در تهران آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد

دقت داشته باشید هود در ارتفاع مناسبی نصب شده باشد

یکی از اصولی که برای استفاده مناسب و صحیح از هود آشپزخانه باید رعایت کنید این است که حتما هود در ارتفاع مناسبی از گاز نصب شده باشد. به همین دلیل بهتر است برای نصب هود خود از یک کارشناس کمک بگیرید. این کار به شما امکان استفاده حداکثری از هود را می دهد و می توانید از نهایت قدرت آن استفاده کنید.

در صورتی که هود خود را در ارتفاع مناسبی نصب نکرده باشید، این وسیله برق بیشتری را نیز مصرف می کند. در این صورت به دلیل این که هود به اجاق گاز نزدیک هست، باعث می شود بیشتر داغ کند و در برخی موارد باعث ایجاد مشکل در هود می شود. البته توجه داشته باشید که در صورت نصب هود در ارتفاع بالا، قدرت مناسبی نمی تواند از هود خود دریافت کنید.

با وجود این که بهتر است از یک کارشناس برای نصب هود خود استفاده کنید، بهتر است بدانید که حداقل ارتفاع مورد نیاز برای نصب هود بالای اجاق، 70 سانتی متر است. در صورت خرابی هود، می توانید از خدمات پس از فروش زاما سرویس استفاده کنید.

چگونه هود را روشن کنیم

هود را به برق وصل کنید.
دکمه روشن/خاموش هود را فشار دهید.
با استفاده از دکمه‌های تنظیم دور موتور، دور موتور هود را تنظیم کنید.
در برخی از مدل‌های هود، ممکن است مراحل روشن کردن هود متفاوت باشد. در این صورت، می‌توانید از دفترچه راهنمای هود استفاده کنید.

هود را برای استفاده بهتر در چه زمانی روشن کنیم؟ (چه زمانی هود را روشن کنیم؟

هود به طور کلی برای بیرون بردن بو از آشپزخانه به کار گرفته می شود که برای افرادی که در حال آشپزی هستند، کاربرد زیادی دارد. بهترین زمان برای روشن کردن هود، پیش از شروع به پختن است، زیرا در صورتی که خیلی دیر هود خود را روشن نمایید، بوی غذا در فضای آشپزخانه و حتی کل خانه پیچیده می شود.

در صورتی که چندین دقیقه پیش از پختن غذا هود خود را بر روی فن با سرعت متوسط قرار دهید، می توانید از پیچیده شدن بو در خانه جلوگیری کنید. برای این کار فرقی ندارد که از هود جزیره ای، هود تلسکوپی و یا هود زیر کابینتی استفاده می کنید، می توانید آشپزی بدون بو را به خیال راحت انجام دهید.

در بسیاری از هودهایی که در آشپزخانه به کار گرفته می شود، یک لامپ تعبیه شده است. شما می توانید هنگام روشن کردن هود، این لامپ را نیز روشن کنید تا بتوانید در نور مناسب به آشپزی خود بپردازید. همواره توجه داشته باشید که استفاده از هود با سرعت بالا، می تواند باعث ایجاد صدای بلند شود، بنابراین از سرعت متوسط و یا به اصطلاح دور های اول استفاده کنید.

هود را خاموش کنید.
دکمه تنظیم ساعت را فشار دهید و نگه دارید تا ساعت شروع به چشمک زدن کند.
با استفاده از دکمه‌های افزایش و کاهش، ساعت را تنظیم کنید.
برای تثبیت تنظیمات، دکمه تنظیم ساعت را دوباره فشار دهید.
در برخی از مدل‌های هود، ممکن است مراحل تنظیم ساعت متفاوت باشد. در این صورت، می‌توانید از دفترچه راهنمای هود استفاده کنید.

با روشن کردن هود در زمان مناسب، بدون پخش شدن بو آشپزی کنید

هود یکی از کاربردی ‌ترین و زیباترین وسایل آشپزخانه است که شما می توانید با روشن کردن آن دردر این مقاله قصد داریم به بررسی موارد مختلف مربوط به استفاده از هود آشپزخانه بپردازیم. هود آشپزخانه یکی از لوازم خانگی است که در حال حاضر در تمام خانه ها یکی از مدلهای آن را شاهد هستیم. متاسفانه عدم آشنایی کاربران با نحوه استفاده و راه اندازی دستگاه باعث شده تا ایرادات مختلفی را در آن شاهد باشیم. در راهنمای استفاده از هود آشپزخانه به بررسی نکات ایمنی مربوط به این دستگاه، نحوه نگهداری از دستگاه، نحوه تمیز کردن دستگاه و مواردی از این دست می پردازیم.

آموزش طرز استفاده از هود آشپزخانه

در این بخش به آموزش طرز استفاده از هود آشپزخانه به شرح زیر می پردازیم:

استفاده از استانداردها و نمایی‌های این مقاله برای استفاده از هود آشپزخانه باعث می‌شود تا در درجه اول شما بتوانید استفاده بهینه تری از این دستگاه برای خود به دنبال داشته باشید و همچنین طول عمر دستگاه شما نیز افزایش خواهد یافت. همچنین با استفاده از این راهنمایی ها کمتر نیاز به استفاده از خدمات تعمیرات هود آشپزخانه خواهید داشت.

آموزش نصب و راه اندازی هود آشپزخانه

برای نصب و راه اندازی هود آشپزخانه می توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

  • با کمک دریل و مته در داخل کابینت دو حفره ایجاد کنید.
  • بهتر است قطر حفره ایجاد شده 14 سانتی متر باشد.
  • هود را در جای خود قرار دهید و با یک مداد و یا مازیک بخش هایی که برای نصب، نیاز به سوراخ شدن دارند را علامت بزنید.
  • نقاط علامت زده شده را با مته و دریل سوراخ کنید.
  • پس از ایجاد سوراخ ها، پیچ های چهار سو را در داخل پلاک قرار دهید و هود را بر روی دیوار و کابینت نصب کنید.
  • در صورتی که در انجام این کار مهارت کافی را ندارید، حتما با تکنسین هود تماس بگیرید.

انواع هود آشپزخانه و روش نصب و استفاده از آنها

انواع هود آشپزخانه و روش نصب و استفاده از آنها به شرح زیر است:

برای درک درست نحوه کارکرد و نصب هود باید هر کدام از انواع هود آشپزخانه را به صورت جداگانه نیز بررسی نماییم. در این بخش به بررسی انواع هودهای آشپزخانه و برخی نکات درباره آنها می پردازیم.

نکات مربوط به هود آشپزخانه زیر کابینتی

نکات مربوط به هود آشپزخانه زیر کابینتی به شرح زیر می باشد:

  • این هودها در بین کابینت های دیواری بالایی نصب می شوند.
  • حتما به فاصله نصب هود در زیر کابینت از بالای اجاق گاز دقت داشته باشید.
  • با توجه به نوع این هود از قبل باید فضای مناسب آن را در آشپزخانه فراهم آورید.

نکات مربوط به هود آشپزخانه جزیره ای

در راهنمای استفاده از هود به بررسی نکات مربوط به هود آشپزخانه جزیره ای به شرح زیر می پردازیم:

  • این هود به حالت جزیره ای در آشپزخانه نصب می شود.
  • مخصوص آشپزخانه های امروزی است.
  • در مواردی که از قبل جای هود در بین کابینت ها تعیین نشده باشد، این هود می تواند گزینه بهتری باشد.

نکات مربوط به هود آشپزخانه تلسکوپی

نکات مربوط به هود آشپزخانه تلسکوپی به شرح زیر است:

  • این هود برخلاف سایر مدل ها در کنار اجاق گاز نصب می شود.
  • این هود را بیشتر در آشپزخانه های مدرن امروزی استفاده می نمایند.

نکات مربوط به هود آشپزخانه دیواری

نکات مربوط به هود آشپزخانه دیواری به شرح زیر است:

  • در دو نوع عمودی و مورب وجود دارد.
  • در این نوع هودها نیازی به داشتن کابینت وجود ندارد.
  • بین کابینت ها بهترین محل برای نصب این نوع هود است.
  • مراحل نصب بسیار ساده ای دارد.
  • حتما باید به ارتفاع نصب هود دقت کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا