سلامت و تندرستی

چند قدم تا زندگی در سیاره “زهره” مانده است؟

چند قدم تا زندگی در سیاره "زهره" مانده است؟

نوشته شده توسط طبیعتلئوناردو تستی ، ستاره شناس در رصدخانه جنوب اروپا در گارچینگ ، آلمان ، گفت: “اکنون که فسفین پیدا کردیم ، باید مشخص کنیم که آیا این نشانه زندگی است.”

در 14 سپتامبر ، دانشمندان اعلام کردند که با استفاده از آرایه بزرگ آتاکاما در شیلی و تلسکوپ جیمز کلرک مکسول در هاوایی ، حدود 55 مایلی بالاتر از ناهید ، فسفین را در جو ونوس پیدا کرده اند. سوابق رادیویی نشان می دهد که آتش سوزی ها میلی متر چرخش متناسب با تراکم فسفین ، که حدود 20 قسمت در میلیارد هوا است ، منتشر می کنند.

ستاره شناسان فسفین (مخلوط سمی هیدروژن و فسفر) را به عنوان علامت بالقوه حیات در سایر سیارات شناسایی کرده اند. جالب است بدانید که فسفین برخی از مشتقات جهان را تولید می کند.

کلارا سوزا-سیلوا ، ستاره شناس در انستیتوی فناوری ماساچوست در کمبریج ، گفت: “خوشبختانه عمر بی هوازی فسفین عالی است.” اما این گاز در جو جامد و اسیدی زهره به فروش می رسد.

این امر محققان را به این نتیجه رساند كه باید سازوكاری برای پر كردن گاز وجود داشته باشد كه به یك سیستم شیمیایی یا شیمیایی بیولوژیكی اشاره داشته باشد كه دانشمندان هنوز مجبور به توضیح آن هستند. منطقه ای از جو که فسفین یافت می شود – به دور از فشارهای حرارتی و دمای شدید کره زمین – برخی از میکروب های موجود در جو می توانند زنده بمانند.

قبل از بررسی این احتمال ، دانشمندان مشتاق بودند که بدانند آیا فسفین در ناهید وجود دارد ، در حالی که هنوز برخی از محققان شک و تردید داشتند.

متیو پاسک ، شیمی دان از دانشگاه فلوریدا جنوبی در تامپا ، گفت: “این تردیدها بخشی از این واقعیت است که محققان فقط یک نشانگر فسفین در داده های خود پیدا کرده اند ، بنابراین محققان دیگر باید با این موضوع موافقت کنند.” دریافت کنید

ستاره شناسان اکنون امیدوارند که از تلویزیون های بیشتری در مسیر استفاده کنند. جیسون دیتمن ، دانشمند سیاره ای در انستیتوی فناوری ماساچوست که قصد دارد یافته های خود را با همکاری سوزا-سیلوا به کار بگیرد ، گفت: “ما از دو دستگاه استفاده خواهیم کرد.” یکی از این دستگاه ها تجهیزات تلسکوپ مادون قرمز ناسا در هاوایی است. دستگاه دیگر رصدخانه ستاره شناسی مادون قرمز ناسا استراتوسفر است.

رصدخانه مادون قرمز استراتوسفر ، که با نام SOFIA نیز شناخته می شود ، نام رصدخانه ای است که توسط هوا منتقل می شود. این برج که توسط هوافضای آلمان و ناسا نصب شده ، مجهز به هواپیمای بوئینگ 747 SP و مجهز به نمایشگر 2.5 متری برای تنظیم هوا از 1 به 655 میکرومتر است.

آزمایشات با اشعه مادون قرمز و سایر اشعه ها به دانشمندان کمک می کند تا سایر رسانه های مرتبط با فسفین را جستجو کرده و راه هایی برای اثبات وجود آن پیدا کنند. آنها همچنین می توانند اطلاعات بیشتری در مورد مکان فسفین و چگونگی تغییر سطح آن با روز و هفته ارائه دهند. دیتمن و سایر محققان امیدوارند که زهره را در ژوئیه 2020 ببینند ، اما شیوع کرونا به تأخیر می افتد.

دیتمن گفت: “ما امیدواریم كه در آینده اطلاعات جدیدی بدست آوریم.”

دانشمندان علاوه بر مطالعه زمین ، در کشف سایر سیارات نیز بسیار تلاش کرده اند. طی ماه های آینده سه پروژه برای پرواز در نزدیکی ناهید وجود دارد. این پروژه ها شامل فضاپیمای BepiColombo آژانس فضایی اروپا (ESA) و آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن با پرواز عطارد و Orbiter خورشیدی آژانس فضایی اروپا و Orbiter خورشیدی پارکر ناسا هستند. آنها هستند ، خواهند شد.

کشف این فضاپیما مفید است زیرا جو زمین زیاد نیست. با این حال ، لازم به ذکر است که این آزمایشات برای شناسایی سیاره هایی به اندازه عطارد یا خورشید طراحی شده اند ، بنابراین مشخص نیست که آیا آنها به اندازه کافی حساس هستند که بتوانند فسفین را در جو ونوس تشخیص دهند.

Bipi Colombo شانس کمتری برای کشف گاز در پرواز خود در ماه اکتبر و شانس بیشتری در ماه آگوست آینده با دستگاه مادون قرمز خود خواهد داشت. کاوشگر خورشیدی پارکر همچنین می تواند با استفاده از دستگاه هایی برای نظارت بر منظومه شمسی ، این گاز را تشخیص دهد.

نور رئوفی ، فیزیکدان فیزیک در آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جان هاپکینز در مریلند ، که دانشمند و خدمات پارکر است ، گفت: “به نظر می رسد اینطور نیست ، اما من کاملاً آن را رد نمی کنم.”

این فضاپیما اکنون عازم ناهید است ، چه آکاتسوکی باشد و چه کاوشگر ونوس ونوس ، یا Planet-C ، یک کاوشگر فضایی در اطراف آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن برای مطالعه ونوس.

محققان ژاپنی در سال 2015 وارد تور ونوس شدند و در حال حاضر در حال جستجوی آب و هوای ونوس و جستجوی آتشفشان هستند. اگرچه تحقیقات از ابزارهای لازم برای ردیابی فوری فسفین برخوردار نیست ، اما می تواند از راه های دیگر به دانشمندان کمک کند.

تاكهيكو ساتو از م Instituteسسه تحقيقات هوا فضا و دانشمند ژاپن گفت: جو در ابر اساس زندگي است. ما ممکن است اطلاعاتی در مورد آن ارائه دهیم.

سایر واژه های امیدوار کننده ممکن است اهداف فعلی باشند و ممکن است برای شناسایی بهتر فسفین استفاده شوند. ه کشف هلبرت از مرکز هوافضا آلمان ، عضو تیم پکن کلمبو ، گفت که این مطالعه توسعه این خدمات را در اسرع وقت تقویت می کند.

سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) دارای یک فضاپیمای ناهید به نام “Shukrayaan-1” است که قرار است در سال 2025 پرتاب شود. تحقیقات فضایی هند به درخواست مجله Nature برای توضیح در مورد برنامه های خود برای زهره پاسخ نداد. اما سانجی لیمائی ، یک ستاره شناس در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون ، گفت که اعضای تیم تحقیقاتی فضایی هند ارگانیس وقت کافی برای بررسی تجهیزات خود دارند. اگر آنها این فرصت را از دست بدهند اشتباه بزرگی است.

ایالات متحده و اروپا همچنین به دنبال کار بر روی زهره هستند که بتواند داده های مفیدی در مورد اکوسیستم زمین یا حتی تجزیه و تحلیل مستقیم برای نشانه های زندگی فراهم کند.

سو اسمرکار از تاسیسات پیشرانش جت ناسا گفت: “ویریتاس صدها کیلوگرم فضای کل دارد که ناسا می تواند استفاده کند.” از یک کیت کوچک امدادی استفاده کنید که برای این منظور طراحی شده است.

“VERITAS” نشان دهنده “توانایی انتشار ونوس ، رادیولوژی ، رادار تداخل رادیویی ، توپوگرافی و طیف سنجی” است. به توانایی ایجاد یا تولید مواد ، توانایی قرار دادن تابش روی سطح گفته می شود. انرژی تابشی ماده ای است که با مقدار انرژی حاصل از جسم و انرژی ابر منفرد بیان شده در همان دما بیان می شود. رادار دیافراگم مصنوعی تداخل سنجی که با نام InSAR یا IfSAR نیز شناخته می شود ، سیستمی از رادار و ژئودزی و حسگرهای از راه دور است كه از تداخل سنجی و زمان انتقال برای دریافت و دریافت امواج استفاده می كند. به شما امکان می دهد سه نوع بخش فوقانی ایجاد کنید.

گفته می شود این سرویس ارزان است اما دو سال به طول خواهد انجامید. در طی این مأموریت ، فضاپیمای ترایدنت ماهواره ای را در مدار ونوس قرار می دهد که قادر به بررسی جامع این سیاره خواهد بود. هدف از این پروژه ، به رهبری آزمایشگاه پیشرانه ناسا ، درک تفاوت ها و شباهت های ونوس و Earthwa است. این فضاپیما دارای حسگرهای زیادی است که می تواند یک نقشه سه بعدی از ناهید ایجاد کرده و عملکردهای تکتونیکی جو زمین را مطالعه کند. علاوه بر این ، می تواند درجه حرارت سیاره و گرانش آن را نیز اندازه گیری کند.

پاسک نتیجه گیری می کند: “مدل سازی در حال حاضر پاسخ منطقی است.” بیشتر شیمی که ما برای زمین استفاده می کنیم روی آب تأثیر می گذارد. در ونوس اینگونه نیست. بنابراین ، تحقیقات زیادی در حال انجام است که هیچ کس قبلاً انجام نداده است. فسفین و ناهید مشکوک به جای ساختار شیمیایی ناشناخته وجود زیست شناسی را نشان می دهد.

وی افزود ، “من فکر می کنم این امکان وجود دارد اما در آن شک دارم. فقط داده ها می توانند این رمز و راز را حل کنند.

2323

دکمه بازگشت به بالا