اقتصادی

چطور از دیدن فیلم ترسناک بیشتر لذت ببریم؟

دیدن فیلم ترسناک تفریح بسیاری از شیفتگان هیجان است که دوست دارند آدرنالین خون‌شان را در دوساعت حسابی بالا بکشند. اما چطور می‌شود به لذت آن افزود؟

ایسناپلاس: شما به سختی می‌توانید فرد بالای 13‌سالی پیدا کنید که در دنیای امروز از دیدن یک فیلم ترسناک واقعا ترسیده باشد. چون دنیای امروز و حتی شبکه‌های اجتماعی ما را به دیدن برخی تصاویر و حتی افکت‌های ترسناک و حتی رعب‌آور عادت داده‌است. با این حال دیدن فیلم ترسناک یکی از تفریحات فیلم‌بازها و کسانی است که دوست دارند لحظه‌های هیجان‌انگیز تجربه کنند تا با تنها دوساعت فیلم ترسناک آدرنالین خون شان را تا آنجا می‌توانند بالا ببرند و از بالا و پایین شدن ضربان قلب‌شان لذت ببرند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید این گزارش را بخوانید.

عینک سه بعدی

عینک سه بعدی محتوای فیلم را ترسناک‌تر نمی‌کند. بلکه ترفندی است که می‌توان هیجان بیشتری به شما بدهد تا از دیدن یک فیلم ترسناک لذت بیشتری ببرید و فضای طبیعی‌تری را احساس کنید. اما برای این کار باید هزینه کنید و عینک آن را تهیه کنید.

با بیش از یک نفر فیلم نبینید

هیچ‌کس نمی‌تواند منکر شود که تنهایی دیدن حتی فیلم‌های معمایی ساده هم می‌تواند ترسناک باشد. چه برسد به اینکه فیلم ترسناک هم بخواهید ببینید. اما این موضوع را بدانید که معمولا افراد در لحظه‌های آرام فیلم حرف می‌زنند. کامنت می‌گذارند. درخواست توقف فیلم دارند و حتی ممکن است به موبایلشان سرک بکشند. همه این‌ها ممکن است باعث شود که حواس شما از فیلم پرت شود و برگشتن به فضای ترسناک فیلم را برایتان سخت کند.

در طول روز فیلم نبینید

روزها به دلیل روشن بودن هوا و نور روز نمی‌توانید تصویر خوب و ترسناکی از نمایشگر خود داشته باشید. روز رازآلود بودن آنچه که می‌خواهید از دیدن آن بترسید و لذت ببرید را از بین می‌برد و ممکن است با توجه به روشن بودن اطرافتان حواستان را به پیرامون‌تان پرت کند و چند ثانیه‌ای نگاه‌تان را از نمایشگر دور کنید و به سمت اطراف بچرخانید.

چطور از دیدن فیلم ترسناک بیشتر لذت ببریم؟

خوراکی ممنوع

اگه از آن‌ دسته افرادی هستید که عادت دارید هنگام فیلم دیدن حتما خوراکی جلوی دست و بال‌تان باشد یا تخمه بشکنید و چپیس و ماست بخورید. بی‌خیال دیدن فیلم ترسناک شوید. چون قرار است با خرت‌خرت کردن و سر و صدایی که می سازید هم خودتان را از فضای فیلم دور کنید هم باعث حواس پرتی دیگران شوید.

گرفتن بالش و عروسک و هرچیز ممنوع

بسیاری از افراد دوست دارند در هنگام ترس و اضطراب و یا حتی تمرکز روی یک فیلم یک بالش، کوسن را توی دستشان بگیرند و به وقت استرس و هیجان همه با فشار دادن آن بخشی از استرسشان تخلیه می‌شود. پس برای بیشتر ترسیدن دست و بالتان را خالی کنید و فقط فیلم ببینید.

تکیه دادن ممنوع

ترجیحا سعی کنید به جایی تکیه ندهید. پایتان را دراز نکنید. لم ندهید و خیلی صاف و اتوکشیده فیلم ببینید. تکیه دادن به شما حس امنیت و آرامشی خواهد داد که از ترس‌تان می‌کاهد

تاریک کنید

هرچقدر می‌توانید از نورمحل فیلم دیدن کم کنید. اجازه بدهید تنها جایی که از آن نور به محیط می‌رسد صفحه نمایشگرتان باشد. نور چراغ راهرو، آشپزخانه، نورمخفی‌ها هر نوری می‌تواند از ترس‌تان کم کند.

استپ فیلم ممنوع

تمام تلاش‌تان را انجام دهید که زمان فیلم دیدن مجبور نباشید پخش فیلم را متوقف کنید. پس بهتر است هرکاری که لازم است را به قبل یا بعد فیلم دیدن موکول کنید. همه تماشاگران قبل از فیلم دستشویی بروند. تلفن‌هایشان را بزنند و زمان فیلم تلفن‌شان در حالت پرواز باشد. آب و چای‌شان را بخورند تا کسی حین فیلم مجبور نباشد از جا بلند شود.

کامنت گذاشتن ممنوع

تماشاگران حرفه‌ای فیلم‌ به خوبی می‌دانند که کامنت گذاشتن هنگام دیدن فیلم و حتی به شوخی و خنده برگزار کردن لحظه‌های فیلم رفتارهای خوبی به حساب نمی‌آید و ممکن است بقیه تماشاگران را آزار بدهد. اهمیت این موضوع برای فیلم‌های ترسناک چندبرابر می‌شود. پس قبل از هرچیز با اطرافیانتان طی کنید که حین فیلم دیدن صحبت و کامنت ممنوع است و هیچ‌کس اجازه ندارد از روی شوخی حتی صدای ترسناک دربیاورد.

خواندن داستان فیلم و اسپویل فیلم ممنوع

اگر قرار است چندنفری فیلم ترسناک ببینید. جمع‌تان را طوری تشکیل بدهید که هیچ‌کس فیلم را ندیده باشد تا مواجهه‌های یکسانی داشته باشید و هیچ‌کس زودتر فیلم را لو ندهد یا درباره صحنه‌های ترسناک به شما هشداری ندهد. اگر هم کسی در گروه هست که فیلم را دیده حق ندارد درباره فیلم صحبت کند. یکی از بهترین راهها برای ترسیدن این است که هرچه کمتر درباره فیلم بدانید.

اولویت با ترسیدن است

شما تصمیم گرفته‌اید بیهوده بترسید و از این ترس لذت ببرید. پس هیچ‌چیز نباید اجازه بدهد که ترس شما بریزد و از لذت‌تان بکاهد. از طرفی اگر لذت ترسیدن با یک فیلم خوب را از دست بدهید دیگر نمی‌توانید آن را دوباره حتی در موقعیت بهتر ببینید. چون داستان فیلم لو رفته‌است و شما دیگر بکر بودن آن را از دست‌داده‌اید و از تکرار دوباره آن نمی‌ترسید.

چطور از دیدن فیلم ترسناک بیشتر لذت ببریم؟

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا