سلامت و تندرستی

چرا سویه اُمیکرون خطرناک‌تر از دلتاست؟

سی وی نت/ خراسان رضوی به گفته محققان امپریال کالج لندن، خطر ابتلا به عفونت دیگری با ویروس omicron 5.4 برابر بیشتر از نوع دلتا است.

محققان می گویند که خطر ابتلا به ویروس emicron به ویروس کرونا بیش از پنج برابر بیشتر از دلتا است و محافظت طبیعی ارائه شده در برابر تولید ویروس emicron ممکن است کمتر از 19 درصد باشد.

مطالعه امپریال کالج لندن بر اساس داده های موسسه بیمه سلامت بریتانیا و خدمات بهداشت ملی بررسی نشده است.

این مطالعه همچنین خطر ابتلا به امیکرون علامتی را در مقایسه با دلتا برای افراد 2 هفته یا بیشتر پس از دوز دوم در 2 هفته یا بیشتر بررسی کرد.

بر اساس برآورد دلتا از اثربخشی واکسن در برابر بیماری های علامت دار، اثربخشی واکسن بین 0 تا 20 درصد پس از 2 دوز و بین 55 تا 80 درصد پس از دوز تقویت کننده است.

پروفسور نیل فرگوسن، محقق، گفت: «نتایج مطالعه کنونی شواهد بیشتری را ارائه می‌کند مبنی بر اینکه omicron ممکن است از طریق بیماری یا ایمن‌سازی از مانع اولیه فرار کرده باشد».

او گفت: “این تشدید در سیستم ایمنی بدن به این معنی است که Omicron یک تهدید بزرگ برای سلامت عمومی است.”

این مطالعه توسط امپریال کالج بر اساس 333000 مورد شامل 122062 مورد دلتا و 1846 مورد با توالی یابی ژنوم بر اساس omicron مورد بررسی قرار گرفت.

پروفسور عذرا غنی از امپریال کالج، که این مطالعه را رهبری می کرد، گفت که تقلید از اثرات بالقوه ریزمغذی های آب در آینده و تأثیر واکسن ها و سایر درمان های بهداشت عمومی مهم است.

این کشف جدید می تواند به اجرای قوی تر محدودیت ها در بسیاری از کشورهای اروپایی در تلاش برای جلوگیری از انتشار ویروس جدید منجر شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا