جامعه و خانواده

چرایی گران شدن ماسک در داروخانه ها

دبیر انجمن داروسازان تهران با استناد به کمبود یا گرانی لوازم آرایشی و بهداشتی ، دلیل افزایش قیمت ماسک در داروخانه ها را توضیح داد.

دکتر. محمدرضا دری در مصاحبه سی وی نتوی با اشاره به برخی از گزارشات قیمت بالای ماسک در داروخانه ها گفت: “این بیانیه نادرست است.” زیرا مهمترین نکته در بازار دارویی ، درج محصولاتی است که در بازار داروسازی تولید و توزیع می شوند. به این ترتیب ، اگر ارزش بازار سهام 100٪ افزایش یابد ، نمی توان گفت که کارگزار و واسطه گران هستند. جلد کلمه درست مثل سایر ابزارهای بازاریابی است.

وی افزود: اساساً در اقتصاد وقتی رابطه بین عرضه و تولید شکسته شود ممکن است برخی از افراد این محصول را زیر سوال برده و این دلیل پوشانندگی است. در مرحله دوم مبارزه Corona که اخیراً راه اندازی شده است ، ستاد کرونا ابتکار عمل را به سود مردم و اقتصاد آغاز کرده است. در مرحله اول مبارزه با کورونا ، موضوع تعطیلی مطرح شد ، اما در بخش دوم دریافتند که در صورت ادامه بسته شدن ، زندگی اقتصادی شهر به خطر می افتد. بنابراین سیاست تغییر کرده است و ما به پیشگیری ، که یکی از ساختن ماسک ها است ، می پردازیم ، که این یک چیز بسیار خوب است؛ زیرا اگر از ماسک استفاده کنید ، خطر عفونت کاهش می یابد.

دري ادامه داد: در عين حال ، اين سياست و اين بحران به معناي آن نيست كه توليد ما متناسب با نيازهاي ما باشد. جالب اینجاست که اگر درصد سفید پوستان را در بین جمعیت 80 میلیون نفر بگیریم ، حداقل نیمی از افراد برای جلوگیری از بیماری های قلبی باید ماسک بپوشند. متأسفانه ، گزینه های تولید این هزینه را تأمین نمی کنند.

دبیر انجمن داروسازان تهران ادامه داد: در ماه های اخیر با توجه به اینکه نیاز کشور به این میزان نرسیده است و هیچ استانداردی برای استفاده از ماسک برای همه افراد وجود ندارد ، اظهار داشت: باید از ماسک ها فقط در بیمارستان ها استفاده شود. و مراقبت های بهداشتی ، نیازهای کشور مطرح شد ، اما اکنون بزرگترین چالشی که ما با آن روبرو هستیم این است که تولید کنندگان ما تجهیزات کافی برای ایجاد ندارند و یا مجبور هستند تجهیزات خریداری کنند تا بتوانند این پوشش را بر اساس تغییر در بازار و از بازار تهیه کنند. تغییر پذیر.

دری افزود: یکی از ابزارهای تولید ماسک ها شامل ماسک هایی است که تولید کنندگان این پارچه به طور کامل برای سازندگان ماسک تهیه نمی کنند و هم اکنون تولید کنندگان ماسک ها را به صورت کامل ارائه می دهند. ابزار دیگر ساخت ماسک ، شمع ها به زبان انگلیسی است که همگی در این مرحله با مشکل روبرو هستند و قیمت تجاری تولید کننده پوشش تولید شده در بازار مطابق با قیمتی است که تولید کنندگان برای ارائه جلد آن ارائه می دهند. . وجود ندارد

وی تصریح کرد: در واقع ، این وضعیت تولیدکننده ماسک صورت را از ادامه تولید آن منصرف کرده است. در نتیجه متأسفانه هزینه تولید ماسک بالاتر از قیمت پیشنهادی است. از طرف دیگر به طور مرتب در رسانه ها با بیمه موجود در داروخانه با قیمت 1500 تومان در رسانه ها تبلیغ می شود. از طرف دیگر ، اگر مراجع ذیربط قبلاً یک فروشگاه خرده فروشی خصوصی را خریداری کرده اند و ادعا می کنند که این پوشش را آورده اند ، داروخانه مجبور است آن را به قیمت 1500 تومان بفروشد و داروخانه فرو ریخته است. این قیمت ، آنها آن را نشان می دهند. در آن زمان ، اگر داروخانه ورشکسته می شد ، می توانست “فرابورس” خوانده شود. چه زمانی من به خوبی می دانم که در داروخانه هیچ ماسکی به 1000 یا 1500 تومان داده نشده است ، اما قیمت بالاتر از این است.

دبیر انجمن داروسازان تم اعلام کرد: انجمن پزشکی تهران با همکاری بسیج اصناف شهرستان و با کمک دکتر. حسن پور اشکذری ، با موفقیت یک فروش خوب جامعه محور را در اواخر ماه مه به پایان رساند. مبلغ کم ، بین 1600 تا 1700 تومان باید در داروخانه های کوچک و تحت نظارت انجمن توزیع شود تا بتوانیم قیمت را در بازار کاهش دهیم. متأسفانه به دلیل کمبود امکانات کافی برای آکادمی و گرانی وسایل دیگر ، این اختلاف نظر به وجود آمده است و ما پوشش لازم را برای توزیع در بیمارستان به ما نداده اند ، به همین دلیل جلوی این آب نیز گرفته می شود. طناب.

وی تأکید کرد: بنابراین تجهیزاتی که ملاقات می کند به کشورهای در حال توسعه می رسد اما آنها این تجهیزات را همانطور که قیمت دارد دریافت می کنند. حتی در این مرکز آموزش هستند اذعان می کند که ما هیچ ارزشی بیش از گذشته نداریم و نمی توانیم زنده بمانیم. هرچند ، تجهیزات و تجهیزات گران قیمت نیز با چالش هایی روبرو هستند. وقتی یک تولید کننده نمی تواند پوشش را با قیمت مناسب تهیه کند ، آن را قیمت خود را بالا می برد یا آن را با شرکت خود می بندد و دارو می دهد.

دبیر انجمن داروسازان تهران اضافه کرد: البته این انجمن مسئولیت این توزیع را ندارد. مانا با توجه به اینکه امروزه داروخانه ها بیمه فروشی عمده فروشی را با قیمت 2000 یا 2500 روپیه به فروش می رسانند ، تقصیر داروخانه نیست. داروسازان ماسک را گرانتر می خرند و ماسک را با 10 تا 15 درصد تخفیف پیشنهاد می کنند.

دری اصرار داشت: اکنون برخی از توزیع کنندگان به دلیل آشفتگی در بازار ، فاکتورهای دولتی صادر نمی کنند و بدون داشتن فاکتور ، به داروخانه ها در فروشگاه ها می فروشند. در حقیقت ، من تأکید می کنم که به نظر من داروسازان حق ندارند مضراب خود را بدون فاکتور دولتی خرید و بفروشند ، حتی یک نشان خدمات برای بیمار باشد. زیرا در این حالت ، آنها تحت تعزیر هستند.

دبیر انجمن داروسازان تهران گفت: در همین زمان ما سیستم توزیع را رصد می کنیم اما سیستم ما سیستمی بوده است که سیستم توزیع را پایش کند. متأسفانه در ابتدای میثاق ، سازمان غذا و داروی فروش ماسک در داروخانه ها را ممنوع اعلام کرد. با این حال ، بهترین مکان برای فروش محصولات مرتبط با بهداشت ، داروخانه است. متأسفانه در این عمل آنها واردات خود را وارد فروشگاه ها ، مغازه ها و کنار جاده ها کردند. در آن زمان ماسک هایی که معمولاً استاندارد نبودند فروخته می شدند.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا