فرهنگ و هنر

چالش های بازی در نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی

رامین راستاد که در سریال «راز بی پایان» روی آیت الله هاشمی رفسنجانی کار می کند، می گوید: در تمام این سال ها به خاطر ارادتی که به شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی دارم، می خواهم کاری را که از دستم بر می آید انجام دهم، خدا را شکر. امیدوارم این کار مورد استقبال مردم قرار گیرد.»

راستاد تغییر نکردن صدای خود را یکی از چالش های کار می داند آیت الله هاشمی رفسنجانی می گوید: از ابتدا به کارگردان سریال «راز نطامم» گفتم اگر می خواهید صدای من را بازی کنید کاری نمی کنم. .

سریال راز نطامم به کارگردانی امین امانی و تهیه کنندگی سیدجلال الدین دری کاری از معاونت صدا و سیما هر شب ساعت 10:00 از شبکه یک سیما پخش می شود.

در این سریال فرهاد جم نقش شهید بهنار، رامین راستاد در نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی، سیدجواد هاشمی در نقش شهید رجایی، علیرضا مهران نقش آیت الله خامنه ای و مسعود رحیم پور نقش شهید را بازی می کنند. بهشتی.

انگشتری از آیت الله هاشمی هدیه گرفته ام

رامین راستاد در گفت وگو با سی وی نت، ابتدا از تجربه کار نزد آیت الله هاشمی رفسنجانی و اینکه چقدر این ویژگی را از قبل می دانسته، گفت: تقدیم به آقای هاشمی رفسنجانی. هاشمی رفسنجانی به دوران جوانی من برمی گردد. زمانی که او رئیس جمهور بود و من جوانی در این کشور بودم. یادم می آید که در جوانی هشت سال جنگیدیم بی آنکه بدانیم فروش و فساد چیست. به نظر من یکی از تاثیرگذارترین و تاثیرگذارترین افراد جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: یک بار به دیدار آقای هاشمی رفتم و انگشتری از ایشان هدیه گرفتم، در حالی که مشغول انجام کارهای ایشان بودم، پاهای ایشان را در دست گرفتم تا نفس بکشم. آرزوی قلبی من این است که بتوانم کاری را انجام دهم به دلیل تعهدم به آن کار. 10 سال پیش خیلی دوست داشتم نقش او را بازی کنم خدا را شکر که الان که می توانم این اتفاق افتاد. امیدوارم این روند مخفی ناتمام مورد قبول واقع شود.

چالش اجرای نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی برای یک بازیگر
رامین راستاد و فرهاد جم در معمای ناقص

شباهتم به آیت الله رفسنجانی را خیلی وقت پیش فهمیدم

راستاد سپس در مورد ظاهرش بعد از آرایش با آیت الله هاشمی رفسنجانی صحبت کرد و آیا متوجه شد که قبل از آرایش شبیه این سیاستمدار بوده است؟ اصرار کرد: بله، خیلی خوب می فهمم. سال‌ها پیش، یک‌بار سر کار دیگری بودیم که هنرمند مشغول گریم خدمتکار من بود و مازی عبدالله اسکندری هم آنجا بود و از آینه به من نگاه می‌کرد. در همان زمان به من گفت که می توانم تو را شبیه آقا کنم. هاشمی رفسنجانی و 10-20 دقیقه کار; بنابراین، فکر می‌کنم حتماً چیزهایی به من گفته‌اند. از کار گریم راضی بودم چون به خوبی انجام شده بود. وقتی عکس من ویروسی شد و تست آرایش فاش شد، 99% ایمان داشتم که آرایش فوق العاده است و فکر می کردم شبیه سازی انجام شده است. خیلی خوب.

واقعاً انجام کار آقای هاشمی رفسنجانی برایم سخت بود

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چگونه کار آیت الله هاشمی رفسنجانی چالش برانگیز بوده است؟ وی گفت: اصولاً دوست ندارم در تاریخ بازی کنم و اصلاً نمی توانم، زیرا یک بازیگر برای بازی در تاریخ باید شرایط خاصی داشته باشد که من ندارم و ندارم. پیشنهادهای زیادی در این زمینه دارم و سعی می کنم آنها را نپذیرم. با همه اینها تجربه بازی در یک سریال تاریخی (سریال معمایی شاه) را دارم که تاریخ مدرن است، به نظرم تاریخ مدرن سخت تر است. از آنجایی که مردم در تاریخ مدرن کارهای انجام شده را دیده اند، فیلم، عکس و کتاب وجود دارد، بنابراین انجام چنین کاری بسیار دشوارتر است. کار آقای هاشمی رفسنجانی برای من سخت است چون همه ایشان را دیده و می شناسند.

چالش اجرای نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی برای یک بازیگر

صدای آیت الله هاشمی رفسنجانی برای من یک چالش است

بازیگر زیر تیغ، دارا و ندار، جرحرات، زیرخاکی و نجلا تاکید کرد: روز من با آقای. امانی کارگردان سریال به او گفتم اگر دی وی دی بیاوری با من صحبت می کند. هیچ کاری نکردم و دوست نداشتم نقش بازی کنم. چون اساسا چالش کار برای من صدای آقای هاشمی رفسنجانی است. من به عنوان یک بازیگر، اگر فقط گریم و بازی می کنم و یکی دیگر از من حرف می زند، کاری نکرده ام و حداقل از خودم راضی نیستم. بنابراین سعی کردم خودم را به آقای آقا برسانم. هاشمی، چالش این است که من نقش آقا را بازی نمی کنم. هاشمی در دهه 60 و 70 چون راحت بود و صدایش کم و آسان بود. تقلید کردن من مجبور شدم در دهه های 30 و 40 با آنها بازی کنم و این کار را برای من سخت تر کرد. بنابراین در صحبت هایم شروع به تماس با رفسنجان کردم. امیدوارم حداقل خانواده آقای هاشمی که به یاد ایشان بودند، کار را درست کرده باشند.

چالش اجرای نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی برای یک بازیگر

رامین راستاد در پایان درباره حضورش در سریال «آزادی مدال» به کارگردانی مسعود ده نمکی گفت: کار من در این سریال تمام شده است. به نظر من «وضعیت آزادی» اثری پر بازیگر، پر از شخصیت و رضایت است، مانند دیگر آثار آقای. نمکی بنویس. در کل کار خوبی است و من راضی هستم. امیدوارم همه ایرانیان شاد و سلامت باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا