فرهنگ و هنر

چالش‌های کودکان و رسانه‌های نوین بررسی شد

سی وی نت / قم نشست های کودک و رسانه های جدید به همت خبرگزاری دانشجویان ایران (سی وی نت) در قم

نشست کودک و رسانه های نوین همزمان با فعالیت های علمی، فرهنگی و فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (سی وی نت) در قم و در قالب سلسله نشست های «فرهنگ کافه و تفکر» جهاد دانشگاهی استان قم در سال 1396 برگزار شد. حضور دکتر محسن ربانی کارشناس فرهنگ و ارتباط با کودکان و نوجوانان انجام داد.

ربانی در این نشست گفت: اگر فرزندان در آسمان مشکل دارند، این وظیفه والدین است که بگویند امروزی و مدرن هستند و حوصله برخورد با کودکان و زندگی با آنها را ندارند.

وی بابیان اینکه کودکان به دلیل ارزشی که در جامعه مدرن دارند زیر ذره بین قرار می گیرند، تصریح کرد: در قرن بیست و یکم کودکان به واسطه گروه کوچک اجتماعی مهم و مفید شده اند و از انرژی مولد به غذا خوردن تبدیل شده اند. والدین به فرزندان خود علاقه دارند.

این کارشناس ارتباطات با اشاره به اینکه استفاده از سامانه نوین رسانه ای مزایا و معایب زیادی دارد، گفت: یکی از معایب این فضا برای کودکان آسیب های رفتاری و اطلاعات زیاد است.

وی بابیان اینکه از بین رفتن اطلاعات یعنی اینکه آدم فکر می کند می داند، ادامه می دهد: در این فساد مردم اطلاعات زیادی ندارند و تبدیل به دریایی از قطر انگشت می شود.

او گفت: “امروز اینترنت زندگی یک کودک را خراب کرده است. از آنجایی که کودک در بزرگسالی اطلاعات دریافت می کند، در معرض موضوعات مناسب برای بزرگسالان قرار می گیرد و حتی اگر منظور آنها را نفهمد، پیام برای او مضر است.

ربانی تاکید کرد: یکی از اشتباهات والدین این است که اقتدار و قدرت را دستکاری می کنند; مادر باید قدرت داشته باشد ، این حق به معنی ضرب و شتم نوزاد نیست ، بلکه به این معنی است که اگر او بگوید که می توانید فقط یک ساعت از تلفن استفاده کنید ، تحت هیچ شرایطی نظر خود را تغییر نمی دهد.

موضوعات تکمیلی مورد بحث در این جلسه به تفصیل در بخش های مختلف ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا