سلامت و تندرستی

پیوند کبد مینیاتوری انسان به موش‌ها

طبق این گزارش ارجاع و فقط فکر کنید ، کسانی که خواهان پیوند کبد هستند به جای اینکه منتظر یک کبد معین باشند ، کبد جدیدی دارند که در سلولهای خود رشد می کند. دانشمندان دانشگاه پیتسبورگ ایالات متحده گامی بزرگ در درک این ایده برداشته اند. آنها توانسته اند مولکول های کوچکی را که از سلول های بدن انسان به موش منتقل می شود همانند سازی کنند.

جوانسازی اعضای بدن می تواند به نجات جان بیماران کمک کند ، اما مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شوند. یکی از این موانع عدم توانایی اهدا کننده است و مانع دیگر این است که سلولهای گیرنده ممکن است در صورت یافتن اهدا خود از پذیرش بافت جدید خودداری کنند.

بخش دیگری از تومور در سلولهای بیمار قابل رشد است. این کار می تواند زمانی انجام شود که بیمار به ورزش نیاز داشته باشد. سیستم ایمنی بدن این قسمت را رد نمی کند زیرا سلولهای خاص خود را تشخیص می دهد.

محققان دانشگاه پیتسبورگ سلولهای کبدی را از سلولهای بنیادی انسان تولید کردند و آنها را در موش تکثیر کردند. سلولهای کبدی انسان در کبد جمع آوری می شوند که در آن موش تمام سلول های خود را از دست داد. بنابراین ، مکانیسم سلولهای جدید درگیر شده و فنوتیپ اصلی در بدن مشاهده می شود.

دانشمندان سپس از پنج نمونه کوچک برای تحلیل شرایط به مدت چهار روز استفاده کردند. مطالعات نشان داده است كه بالابرهای جدید در همه موشها كار می كنند.

دانشمندان دریافتند که این افراد صفرا اسید و اوره را مخفی کرده اند. آنها همچنین پروتئین در خون موش ها یافتند. نتایج این مطالعه نشان داد که آزمایش به دلیل عدم وجود مشکلات فشار خون قابل توجه در هر پنج عضله بهبود نیافته است. موش ها آموزش داده شده اند تا در مقابل انسداد جزئی مقاومت کنند. در نتیجه ، نتایج ممکن است در حیوانات دیگر ارتقاء نیابد.

Alejandro Soto-Gutierrez ، مدیر پروژه گفت: “هدف بلند مدت ما این است که به کسانی که می توانند قسمت های اهدا شده را جایگزین کنند ، تهیه کنیم.

این تحقیق در ژورنال Cell Report نوشته شده است.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا