اقتصادی

پیشرفت کشور با وحدت علما و دانشمندان شتاب می‌گیرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در خطبه‌ای آئین عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت شهید مفتح و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: جهان غرب به دنبال جدایی دین و سیاست بود و در پله بعدی نیز علم و دین را مخالف یکدیگر اعلام کردند و این راهبرد در پیش گرفتند تا دین را به کامل مخالف علم نمایش دهند.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر مخالفت امام خمینی (ره) بر این موضوع اشاره کرد و گفت: امام با نگاه دوراندیش خود موضوع وحدت حوزه و دانشگاه را اعلام کرد تا تبلیغات دشمنان و غربیان نسبت به این امر را خنثی کند.

وی سرعت رشد علمی جمهوری اسلامی در میان کشورهای جهان را نمایشی مهم از پیوند دین و علم دانست و گفت: علم و دین دو بال سعادت و پیشرفت جامعه است و هر جامعه‌ای مانند غربی‌ها که از دین جدا شود دچار فساد و گرفتاری‌های مختلف می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: وحدت علما و دانشمندان در کنار یکدیگر نیز در ادامه پیشرفت‌های کشور مؤثر است و باید کنار هم باشند تا جامعه پیشرفت کند.

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بجنورد با اشاره به استفاده ابزاری قدرت‌های بزرگ از حق «وتو» گفت: قانون حق وتو همان قانون جنگل است که قدرت‌های بزرگ عدالت و انسانیت را زیر پا می‌گذارند.

خطیب جمعه بجنورد با اشاره به حملات سنگین رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه خاطرنشان کرد: تاکنون بارها و بارها در راستای محکومیت این رژیم جعلی و توقف حملات جنگی علیه مردم غزه پیش‌نویس‌های متعددی در شورای امنیت سازمان ملل مطرح شده اما آمریکایی‌ها با استفاده از حق وتو مانع از این اقدام شده‌اند.

وی در انتها تصریح کرد: وجود حق وتو یعنی قدرت‌های بزرگ به فکر منافع خود هستند و کشورهای مسلمان و امت اسلام در کنار یکدیگر و با پشتیبانی از مردم غزه باید جلو وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی را بگیرند.

دکمه بازگشت به بالا