جامعه و خانواده

پیام سرپرست آموزش و پرورش به مناسبت سالروز «حمله موشکی به مدرسه پیروز بهبهان»

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مراسم چهارم آبان ماه سال جاری با صدور پیامی یاد و خاطره ایمان دانش آموزان و معلمان بهبهانی 74 را گرامی داشت.

به گزارش سی وی نت، در متن پیام علیرضا کاظمی آمده است: ایثار و شهادت در راه وطن بخش مهمی از فرهنگ غنی ایرانیان به ویژه معلمان و دانش آموزان شجاع برومندی است. حماسه آفرینان در بخش های مختلف تاریخ و فداکاری هایشان بالاست.

چهارم آبان ماه سال 1362 گرامیداشت روز افتخار و تاریخ هشتمین سال دفاع مقدس و سندی بر صحت و کمال حمایت کامل و مستقل از مسلمانان ایرانی در برابر مستکبران و ستمگران است.

در این روز ۷۴ نفر از دانش آموزان و معلمان مدرسه شهید حمدالله پیروز بهبهان بر اثر ظلم و ستم و حمله تروریستی ارتش بعث جان باختند. آنها زندگی ارزشمند خود را در جستجوی دانش دنبال می کنند.

بی شک فداکاری ها و جانفشانی های عزیزان درگذشته پیوسته در تاریخ آموزش و پرورش کشور می درخشد. پرواضح است که ترویج دکترین ایثار و نشر ارزش های مقدس در بین دانش آموزان ملت با ایجاد راه شهدا وظیفه اصلی آموزش و پرورش در تمامی مقاطع است.

مرگ این معلمان و دانش آموزان دبیرستانی یادآور مظلومیت شهدای کربلا برای عقیدتی است که جان خود را فدا کردند تا همه آزادی خواهان تاریخ را تربیت کنند، درس بزرگی بود.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ معلمان و دانش آموزان کشور و نیز معززان خطه خوزستان، مردم بهبهان و خانواده های آن عزیزان درگذشته یاد این فرشتگان آسمانی را از خداوند متعال مسئلت می نمایم. برای ارج نهادن به ارواح کسانی که در ایمان مرده اند.والدین را در آرامش جمع کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا