فرهنگ و هنر

پس از قول های تاریخی Corona برای بازگرداندن سینمای تاریخی



“با شیوع ویروس بیماری کرونا در کشور ، رامسر که بیش از سه ماه از آن سوزانده می شود ، برای بازگرداندن کامل طرح میراث فرهنگی طرح بازآفرینی تئاتر سینمایی در دست بررسی است.”

در مورد سی وی نت ، در تاریخ 3 دسامبر سال گذشته ، وزیر امور فرهنگی ثبت نام ملی جنگل هرکانیان در مازندران را جشن گرفت ، درست پس از آنکه خبر رسید که سینمای هتل رام تیزیل در آتش است.

به دلیل قرار گرفتن در هتل قدیمی رامسر ، این یادمان معمولاً برای افراد معدودی بسته می شد ، اما بسته می شد.

شدت آتش سوزی در حالی که به هتل آسیب نمی رساند ، 80 درصد سالن سینمای تاریخی تاهیتیان ساخته شده در دوره پهلوی دوم را آتش زده است.

حالا ، 7 روز بعد ، مهدی ایزدی – معاون فرهنگی فرهنگی فرهنگی استان مازندران بخش گردشگری ، گردشگری و صنایع دستی – مصاحبه ای با سی وی نت اظهار داشت: متأسفانه آتش سینما کاملاً خاموش شد و طبق گفته بنیاد مصدق به عنوان صاحب بنای یادبود و مدیر مجموعه هتل رامسر ، قول داده اند که برنامه احیای سینما را در دستور کار قرار دهد.

وی تأکید کرد: تاکنون مشاور پروژه جلسه را معرفی کرده است و قرار است اولین پروژه را در جلسه شورای فنی از جمله ارائه یک طرح ترمیم فیلم ارائه دهد و در صورت تصویب ، بازسازی آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه مشاور در حال حاضر مطالعات لازم را انجام می دهد ، اضافه کرد: پس از برطرف شدن اوضاع فعلی کشور و انضباط ویروس بیماری کرونا قطع می شود ، شورای فنی شکل گیری و طراحی جلسه وزارت امور فرهنگی را تشکیل و تصویب می کند. تصویب و قابل اجرا

وی با بیان اینکه خوشبختانه هتل رامسر در اثر آتش سوزی آسیب دیده است ، گفت: متأسفانه حدود 5 درصد سالن سینما تخریب شد ، سقف سقوط کرد و دیواره ها سوخته و تمام تجهیزات نیز آتش گرفتند بنابراین باید کارهای تقویتی انجام شود.

معاون فرهنگی اماکن فرهنگی استان مازندران اما جریان خاموش فشار زیادی برای خاموش کردن آتش داشت و بیشترین خسارت این اثر تاریخی را در هنگام آتش سوزی ایجاد کرد و همین امر باعث سنگین شدن سقف سینما و فروپاشی آن شد.

ایزدی تأکید دارد که شورای فنی متخصصان مرمت میراث فرهنگی است ، بنابراین موارد کاملی در طرح بازسازی درج شده و باید رعایت شود: باید از بنای مدرن در نوسازی و بازسازی استفاده شود اما باید فضای داخلی سینمای جلو و فضا مانند گذشته بازسازی شود.

انتهای پیام


همه محتوای سایت به وسیله سیستم خبررسانی آنلاین، اقدام به انتشار مجدد محتوا می نماید، در نتیجه مسوولیت این نوشته از سایت بر عهده منابع اصلی بوده و پایگاه اینترنتی سی وی نت هیچ مسوولیتی در قبال همه محتوای سایت ندارد.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا