فرهنگ و هنر

پروژه یک ساله سینمایی بالاخره به نتیجه رسید

به گزارش خبرگزاری سی وی نت، محمد خزایی در اولین روز ریاستش در صنعت سینما (آنلاین 1400) اعلام کرد که شورای سینما پس از بیش از ده سال تعطیلی تغییر می کند و حتی باید اولین جلسه آن برگزار شود. در آذرماه سال گذشته با حضور رئیس جمهور ساخته شد، رئیس جمهور تشکیل خواهد شد، اما بعداً اعلام شد که هیئت وزیران با تشکیل «شورای سینمایی» به ریاست رئیس جمهور سابق و صالح و قانونمند شدن موافقت کرده است. معرفی شورا

بر این اساس اعضای شورای سینمایی باید معاون اول رئیس جمهور (رئیس جمهور)، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (معاون رئیس جمهور)، دو وزیر منصوب از سوی رئیس جمهور اول، رئیس سازمان سینمایی باشند. و امور سمعی و بصری (دبیر)، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی. ، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، هفت سینماگر و نمایندگان اصناف سینمایی و تشکل های منتخب. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که حداقل دو نفر از آنها زن خواهند بود، مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم و رئیس دانشگاه دولتی هنر منصوب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی. امسال ابوالقاسم طالبی، مسعود نقاش زاده، مجید شاه حسینی، داود میرباقری، منوچهر شاهسواری، مریلا زارعی و پوران درخشنده به عنوان فیلمبرداران این شورا معرفی شدند.

حالا در اولین جلسه شورای سینما که صبح دوشنبه ۲۰ مهرماه برگزار شد، محمد مخبر – اولین رئیس جمهور – گفت: مصوبه شورای سینما باید به جایی برسد که تحت تاثیر قرار نگیرد. از طریق تغییر در دولت، رادیو و تلویزیون و سایر نهادهای فرهنگی. به تصمیم این شورا نپیوندید که بتوانیم پایگاه هدف و ساختار راه آهن برای اعتلای تئاتر ایران در منطقه و جهان داشته باشیم.

در این دیدار که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیران سازمان صدا و سیما و سایر اعضای حقوقی و خیر برگزار شد. این شورا از سینماگران محمد مخبر هنر است و وی سینما را مهم‌ترین چیزی که بر ابعاد مختلف زندگی انسان تأثیر می‌گذارد دانست و تاکید کرد: صنعت سینما در توسعه کشور و زیرساخت‌ها و منابع اقتصادی در بخش اقتصادی نقش بسزایی دارد. . تولید ناخالص داخلی را افزایش می دهد.

محمدمهدی اسماعیلی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – نیز از تاریخچه تاسیس شورای عالی سینما و توقف کار این شورا در سال گذشته به دلیل برخی مسائل حقوقی و اخلاقی تاسیس این شورا می گوید. شورا، گفت: در دولت سیزدهم و با پیشنهاد سازمان سینمایی و پیگیری رئیس جمهور مقرر شد شورای عالی سینما پس از رفع ابهامات قانونی تشکیل شود.

شورای عالی سینما حدود یازده سال پیش در زمان مدیریت جواد شمقدری تشکیل شد و ریاست سازمان سینمایی بر عهده رئیس جمهور وقت بود. شورا چند جلسه داشت، اما با روی کار آمدن دولت یازدهم، ادامه جلسه لغو شد و به کلی منحل شد، زیرا مدیران وقت، به گفته سینماگر، بر قدرت مردم تاکید داشتند و به شورا به عنوان رهبر نگاه می کردند. . معادل سیستم اعتماد را در سینما تنظیم کنید. اما مدیران جدید در دولت سیزدهم اعتقاد دیگری داشتند و از همان ابتدا احیای شورای عالی سینما را یکی از مهمترین برنامه های خود عنوان کردند.

55245

دکمه بازگشت به بالا