سلامت و تندرستی

پروتئین خاصی که نقش مهمی در افزایش وزن دارد

طبق تحقیقات جدید و گزارش های علمی ، دانشمندان بر این باورند که یک سال پروتئینی نقش مهمی در پیشرفت چاقی دارد. این مطالعه که توسط یکی از محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا نوشته شده است ، می تواند به تولید دارویی کمک کند که به افراد کمک می کند تا وزن کم کرده و به تناسب اندام بالایی برسند.

این مطالعه بر روی پروتئینی به نام Gastrokine-1 (GKN1) متمرکز است که در روده تولید می شود. تحقیقات قبلی نشان داده است که GKN1 در برابر هضم غذا مقاومت می کند و غذا را به روده منتقل می کند تا در تعامل غذا با باکتری ها باز شود.

در مطالعات قبلی ، محققان نشان داده اند که مهار GKN1 باعث تفاوت قابل توجهی در وزن بدن و چربی در مقایسه با زمان قرار گرفتن در معرض پروتئین می شود.

دیوید بون ، یکی از محققان تحقیق گفت: “این نتایج مثالی از چگونگی آگاهی بیشتر میکروبیوم روده از قسمت های چاقی بدن ، نحوه تنظیم سوخت و ساز و تجمع چربی است که می تواند برای درمان های جدید استفاده شود.”

داده های مراکز کنترل بیماری نشان می دهد که چاقی علاوه بر افزایش خطر سکته مغزی ، دیابت ، برخی سرطان ها و سایر شرایط سلامتی ، احتمال ابتلا به بیماری Covid-19 را نیز افزایش می دهد.

بون و همکارانش آنالیز میکروبیوم موشهای دارای و بدون بیان پروتئین GKN1 را انجام دادند. محققان رژیم ، میزان کالری دریافتی ، قند خون ، انسولین و تری گلیسیرید را اندازه گیری کردند. آنها از رزونانس مغناطیسی برای تجزیه و تحلیل ترکیب استفاده می کنند. این گروه میزان انرژی آنها را محاسبه کردند و همچنین میزان التهاب را مشاهده کردند.

بدون GKN1 آنها با وجود رژیم یکسان ، چربی و چربی کمتری ، درصد موش بالاتری داشتند و پس از دریافت رژیم غذایی پرچرب ، نوع بدون GKN1 مقاومت در برابر چربی زیاد ، توده عضلانی و هپاتیت نشان داد. باعث بیماری کبد می شود. محققان هیچ مدرکی در مورد اثرات سوverse مانند سرطان ، دیابت ، کم اشتهایی یا التهاب ، که نتایج آن به دنبال هر دو جنس بود ، پیدا نکردند.

اگرچه تحقیقات بیشتری برای تعیین تأثیر مهار GKN1 و پیشگیری از چاقی لازم است ، محققان پیشنهاد می کنند که اگر این مطالعه یک راه حل مناسب باشد ، چنین درمانی می تواند وزن چاقی و کارکنان پزشکی را کاهش دهد و به بهبود زندگی بیماران کمک کند.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا