سلامت و تندرستی

پرواز با هوش مصنوعی حتی در حریم شلوغ

اما اگر هواپیما خلبان نداشته باشد چه؟ یک سیستم خلبان خودکار جدید برای ناوبری هوایی می تواند در این مواقع مفید باشد. این سیستم که در حال حاضر توسط محققان دانشگاه کارنگی ملون در حال توسعه است، از داده های جمع آوری شده در فرودگاه آلگنی در پنسیلوانیا و فرودگاه پیتسبورگ-باتلر استفاده می کند.

حتی در آسمان های شلوغ با هوش پرواز کنید

با استفاده از تجهیزات موجود در هواپیمای خلبانی و اطلاعات ارائه شده توسط مقامات محلی هوانوردی، سیستم خلبان خودکار هوش مصنوعی دارای شش دوربین و یک سیستم بینایی کامپیوتری است که به گفته دانشمندان، به سیستم اجازه می‌دهد تا نزدیک‌ترین هواپیما را شناسایی کند. دقیقاً همانطور که یک نفر انجام می دهد. خلبان برای دانستن این سیستم می تواند هواپیماهای مجاور را ردیابی کرده و مسیر آنها را پیش بینی کند و در صورت لزوم برای جلوگیری از سقوط آنها اقدام کند.

بر اساس گزارش‌ها، این سیستم می‌تواند پیام‌های رادیویی را به زبان ساده از خلبان‌ها یا ایستگاه‌های دیگر درک کند و با سیستم گفتاری خود به آن‌ها پاسخ دهد.

اگرچه این فناوری بر روی یک هواپیمای واقعی آزمایش نشده است، اما در یک محیط داخلی که شامل دو شبیه ساز پرواز مرتبط است، آزمایش شده است. در این آزمایش، انسانی یک هواپیمای مجازی را هدایت کرد، در حالی که یک سیستم هوش مصنوعی، هواپیمای دیگری را در همان جو هدایت کرد. در نهایت، مشخص شد که سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند از برخورد با هواپیماهای خلبان انسان جلوگیری کنند، حتی زمانی که خلبان تجربه کمی در پرواز با هواپیما داشته باشد.

دانشمندان امیدوارند که این سیستم پس از توسعه بیشتر، در هواپیماهای خودمختار مانند تاکسی های پرنده یا پهپادهای تحویلی مورد استفاده قرار گیرد.

پروفسور سباستین شرر، یکی از اعضای تیم توسعه این سیستم می گوید: این اولین خلبان هوشمندی است که در حال حاضر در فضا کار می کند. من انتظار ندارم آسمان برای پهپادها و پهپادها تغییر کند، بنابراین پهپادها در آسمان حرکت خواهند کرد.

46

دکمه بازگشت به بالا