جامعه و خانواده

پرهیز از برنامه های پرورشیِ ابلاغی و دستوری /ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی در شش ماه اخیر

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اعلام این خبر خوش دوری از برنامه های اجباری گفت: سیاست گذاری و برنامه ریزی برای اجرای قانون بر عهده حوزه و مدرسه است.

به گزارش سی وی نت، اصغر باقرزاده وی در سومین روز از سی و ششمین اجلاس سران و مدیران آموزش و پرورش که در سالن برگزار شد، بر لزوم بررسی و ترویج موضوع «آموزش و پرورش» اشاره کرد و گفت: آموزش از درون و زاده شده است. ” مهمترین رکن تعلیم و تربیت معلم است.

وی افزود: مربی پایه آموزش است. بر اساس چشم انداز طرح وزیر آموزش و پرورش مبنی بر ارتباط ارتباطات داخلی و خارجی تلاش می کنیم این موضوع را در برنامه های خرد و کلان نیز اعمال کنیم. آموزش قرآن به معلمان ابتدایی و معارف قرآن را در مدارس ابتدایی دنبال می کنیم. از طریق نماینده دوم راهنمایی و مشاوره تحصیلی انجام می دهیم و با کانون دانشجویی فعالیت های فرهنگی و دانشگاهی را گسترش می دهیم. ما با سازمان های خارجی مانند سازمان وظیفه عمومی، کانون اقامه نماز و … کار می کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اعلام این مژده مبنی بر پرهیز از برنامه های اجباری گفت: سیاست گذاری و برنامه ریزی برای اجرا بر عهده منطقه و مدرسه است.

به گزارش سی وی نت، صادق ستاری فرد – معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش – در سومین روز از سی و ششمین اجلاس روسای آموزش و پرورش و سران کشور که در سالن اصلی برگزار شد و – نشان می دهد که به قول امام ره) تربیت و تزکیه سرآغاز تعلیم و تربیت است، گفت: این در سیاست ما در امر تربیت روشن است و این جمله برگرفته از کتاب مقدس است.

وی افزود: در ادبیات اصلاحی بر شش بعد تربیت تاکید شده است. رشته حیات و حیوانات یکی از این رشته هاست. این برگرفته از منویی است که بر آموزه های اسلامی تاکید دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر مهم ترین سیاست همه آموزش و پرورش است، باید به دنبال معلم در اطراف باشیم، گفت: اگر آموزش مقدم بر آموزش باشد، سلامت مقدم بر آموزش خواهد بود.

ستاری فرد همچنین گفت: بر اساس شعار دولت مردمی هزار اردو را با نام طرح شهید خرازی آزاد کردیم و در گام دوم طرح شهید سلیمانی و تنوع بخشی به فضای آموزشی توسط طبیعی 2100 فرصت بازی را اجرا می کنیم. .

وی با بیان اینکه ایجاد 2100 شهربازی در مدت 6 ماه فرصت ویژه ای است، گفت: بیش از 140 هزار معلم در برنامه ورزشی شرکت کردند. اگر قرار است بیان مرحله دوم محقق شود، کارکرد اصلی نیروی انسانی است.

ستاری فرد در پایان گفت: در 10 حوزه ورزشی مسابقات ورزشی داریم و صدا و سیما مسابقات ورزشی دانش آموزی را به صورت زنده پخش می کند که باعث شرکت دانش آموزان می شود. ما در تلاش هستیم تا با برنامه شما و اقامت شما ادامه دهیم و در کنار حمایت و پیگیری این برنامه ها، سطوح استان و منطقه پیگیری شود.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا