حوادث

پرداخت بیعانه در خرید از سایت‌های واسط ممنوع!

سی وی نت/ کرمان رئیس پلیس منطقه فتا کرمان گفت: کلاهبرداران سایبری با درج آگهی های کذب و جعلی در شبکه های اجتماعی متقاضیان را فریب می دهند.

سرهنگ امین یادگارنژاد گفت: کلاهبرداری ها با سوء استفاده از بستر سایت واسطه، با درج آگهی های دروغین و بالا بردن ارزش معمولاً کمتر از قیمت بازار، مبلغی را به عنوان ودیعه از مشتری می خواهند و این در صورتی است که پس از سپرده. سپرده خریدار، کلاهبردار یا فروشنده دیگر پاسخگوی تلفن نیست و از انتقال یا بازگرداندن وجه یا کالا خودداری می کند.

وی افزود: کلاهبرداران سایبری به صورت گروهی یا انفرادی از سیم کارت خود به صورت ناشناس در حساب بانکی اجاره ای استفاده می کنند و با درج آگهی های مختلف متفاوت از شبکه های اجتماعی جامعه خود را فریب می دهند.

وی گفت: کلاهبرداران گاهی اوقات محصولات ارزان قیمتی را می فروشند و کاربران را به روش های پرداخت اینترنتی جعلی تبدیل می کنند که منجر به حذف غیرمجاز از حساب های مشتریان می شود.

سرهنگ یادگارنژاد در ادامه گفت: قبل از مشاهده و مشاهده اصالت کالا، هیچ گونه وجهی از قبیل سپرده گذاری در خرده فروشان سرمایه گذاری نکنند و به فریبنده بودن تبلیغات توجه نکنند و دیگران در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها اقدام به انتشار آن کنند. “برای آن پرداخت کنید.

رئیس پلیس فتا ناحیه کرمان از شهروندان خواست: توصیه های پلیس فتا را در صورت مشاهده موارد مشکوک جدی بگیرید، آن را با سایت پلیس فتا به نشانی https: // www.cyberpolice.ir، شبکه شرکت های اورژانس سایبری در میان بگذارید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا