کسب و کار ایرانی

پاسپورت دومینیکا و مزایای آن به چه مواردی تقسیم می‌شود؟

فر به بیش از 143 کشور دنیا بدون نیاز به داشتن ویزا

مهمترین مزیت  اقامت دومینیکا این است که با گرفتن آن می‌توانید به 143 کشور دنیا بدون ویزا سفر کنید. اگر تجربه سفر به کشورهای خارجی را داشته باشید می‌دانید که پروسه دریافت ویزا امری سخت و طافت‌فرساست که در برخی از مواقع حتی امکان ریجکت شدن هم وجود دارد. با داشتن پاسپورت دومینیکا دیگر نیاز به اخذ ویزا ندارید حداقل برای 143 تا از کشورها!

قدرت پاسپورت دومینیکا

هر چه روابط یک کشور با کشورهای دیگر بهتر و بیشتر باشد، امکان اینکه شهروندان آن کشور بتوانند به راحتی به کشورهای دیگر سفر کنند بیشتر است. اینکه بتوانید با داشتن یک پاسپورت به کدام کشورها نیز سفر کنید مهم است. مثلا با داشتن پاسپورت دومینیکا امکان سفر به کشورهای قدرتمندی مثل: فرانسه، آلمان، انگلیستان و چین و روسیه فراهم است.

گرفتن پاسپورت دومینیکا مقرون به صرفه است

به طور کلی برنامه شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری به دو روش تقسیم می‌شود:

در روش اول کافی است که فرد متقاضی 100 هزار دلار به دولت دومینیکا بپردازد تا بتواند پاسپورت دومینیکا را در اختیار داشته باشد. این مبلغ، هزینه ناچیزی است در مقابل مزایایی که پاسپورت دومینیکا برای شما به ارمغان می‌آورد. پول پرداخت شده به دولت بلاعوض است و پس از دریافت پاسپورت به شما باز گردادنده نمی‌شود.

در روش دوم مبلغ 200 هزار دلار در پروژه هایی که مورد تایید دولت دومینیکاست سرمایه‌گذاری می‌کنید و البته سهمی که با سرمایه گذاری دریافت کرده‌اید پس از گذشت مدت 3 سال این سهم قابل فروخته شدن است.

مدت زمان دریافت پاسپورت دومینیکا کوتاه است

یکی دیگر از ، مدت زمان کوتاه آن برای دریافت است. در صورتی که مدیکال چک و چک امنیتی شما در پروسه اخذ پاسپورت مشکلی نداشته باشد، دریافت پاسپورت شما ظرف مدت 3 تا حداکثر 6 ماه انجام خواهد شد. این مدت زمان به طرز چشمگیری کوتاه است.

عدم نیاز به حضور فرد در کشور دومینیکا برای دریافت پاسپورت دومینیکا

دولت دومینیکا پروسه دریافت پاسپورت شما را طوری برنامه‌ریزی کرده است که نیاز به حضور شما در این کشور یا در سفارت دومینیکا نیست. تنها کافی است که به یک وکیل که از سمت دولت دومینیکا مجوز پیگیری امور شما برای اخذ پاسپورت دارد، مراجعه کنید و مدارک مورد نیاز را به او تحویل دهید.

مزیت های پاسپورت دومینیکا چیست؟

دسترسی

در حالی که برنامه شهروندی دومینیکا هیچ نیازی به اقامت ندارد و می توان برای کل درخواست از راه دور درخواست داد، بسیاری از سرمایه گذاران ممکن است همچنان بخواهند پس از اخذ شهروندی خود از این کشور بازدید کنند تا کشور زیبایی را که در آن سرمایه گذاری کرده اند ببینند. اخیرا به واسطه اقبالی که سرمای‌گذران و توریستان به این کشور نشان داده‌اند، ایرلاین‌های مختلف مخصوصا در اروپا و آمریکا پروازهای بیشتری را برای این کشور اختصاص داده‌اند که دسترسی به این کشور را راحت‌تر می‌کند.

مالیات کارآمد

در دومینیکا هیچ مالیات بر ثروت، هدیه، ارث، درآمد خارجی یا بر عایدی سرمایه وجود ندارد. به عنوان یک شهروند، تنها در صورتی که در دومینیکا اقامت داشته باشید، موظف به پرداخت مالیات شخصی خواهید بود.

پس از دریافت پاسپورت نیاز نیست که در دومینیکا ساکن شوید

یکی دیگر از این است که پس از دریافت پاسپورت نیازی به حضور در این کشور ندارید! در صورتی که بیشتر کشورها برای دادن پاسپورت به شهروند متقاضی شرط اقامت در آن کشور را دراند، ولی دولت دومینیکا هیچ الزامی برای اقامت در این کشور ندارد.

پاسپورت مادامالعمر

پس از دریافت پاسپورت دومینیکا هیچ تاریخ انقضایی برای آن وجود نخواهد داشت. و شما به صورت مادام‌العمر شهروند دومینیکایی محسوب می‌شوید و پاسپورت دومینیکا را خواهید داشت.

نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید

یکی از بزرگترین چالش هایی که اکثر مهاجرین با آن دست به گریبانند دریافت مدارک آیلتس، تافل و مواردی مثل اینهاست که مدتها وقت متقاضی را می‌گیرد. هرچند که شما برای دریافت پاسپورت دومینیکا نیاز دارید که با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید ولی نیازی به اراده مدرک زبان نخواهد بود.

امکان دریافت پاسپورت برای خانواده

پس از این که شما به عنوان متقاضی اصلی برای دریافت پاسپورت اقدام کردید، همان موقع و یا نهایتا تا 12 ماه بعد فرصت دارید که تحت پوشش خود برای همسر، فرزندان زیر 30 سال، پدر، مادر و خواهر برادر زیر 25 سال خود اقدام به دریافت پاسپورت کنید. دولت دومینیکا این تخفیف را قاعل شده که دیگر برای هر یک از این افراد نیازی به پرداخت 100 هزار دلار نیست و به تناسب نسبتی که فرد با متقاضی اصلی دارد پول پرداخت می‌شود. امکان و نحوه اخذ تابعیت برای خانواده را در مقاله نحوه گرفتن پاسپورت دومینیکا به طور مفصل شرح داده‌ایم.

بررسی مزایای پاسپورت دومینیکا برای ایرانی ها

امکان تحصیل در کشورهای اروپایی

همان طور که گفتیم با داشتن پاسپورت دومینیکا این فرصت را دارید که بدون ویزا به 143 کشور سفر کنید که بیشتر کشورهای اروپایی را نیز شامل می‌شود. این کشورهای اروپایی به فرد دارنده پاسپورت دومینیکایی امکان اقامت به مدت 180 روز و معادل 6 ماه در سال را می‌دهند. در این 6 ماه اجازه تحصیل برای فرد دارنده پاسپورت دومینیکا فراهم است.

روند دریافت آسان پاسپورت دومینیکا

فرایند دریافت اصلا پیچیده نیست و کافی است که همه چیز را به وکیل مورد تایید دولت دومینیکا بسپارید. تا  تنها پس از گذشت حداکثر 6 ماه پاسپورت دوم خود را در دست داشته باشید.

از دیگر ، مزایای تجاری متعدد برای سرمایه گذاران است، مانند سیستم مالیاتی مناسب برای سرمایه گذاران، که حداقل سیاست های مالیاتی را برای شهروندان تحمیل می کند. در دومینیکا هیچ گونه ثروت، هدیه، ارث، درآمد خارجی یا مالیات بر عایدی سرمایه وجود ندارد. برای شهروندان، و بدون مالیات بر درآمد شخصی برای ساکنان، این کشور همچنین بسیاری از معاهده‌های مالیات مضاعف را با ایالات متحده آمریکا و جامعه کارائیب امضا کرده است. علاوه بر این، دومینیکا مشوق‌ها و معافیت‌های جذابی را برای شرکت‌ها و همچنین الحاق به چندین وظیفه ارائه می‌کند.

در نهایت و مهمتر از همه، یکی از محرک ترین دلایل سرمایه گذاری برای اخذ تابعیت دوگانه دومینیکا، تحرک بین المللی و حفاظت از دارایی برای سرمایه گذاران و خانواده های آنها است.

از آنجایی که بسیاری از کشورهای جهان متأسفانه در معرض تنش‌ها و بی‌ثباتی‌های سیاسی هستند که دائماً بر زندگی و آینده شهروندان آنها تأثیر می‌گذارد. بنابراین، بسیاری به دنبال یک طرح پشتیبان یا اقدامات پیشگیرانه هستند که می‌تواند تضمینی برای هر رویداد غیرقابل پیش‌بینی آینده باشد.

شهروندی دومینیکا می تواند از طریق اجازه دادن تابعیت مضاعف بدون نیاز به اقامت در این کشور و از طریق بسیاری از رژیم های سفر بدون ویزا که پاسپورت دومینیکا اجازه دسترسی به آنها را می دهد، ارائه دهد. از ژوئیه 2019، شهروندان دومینیکا از سفر بدون ویزا به 123 کشور برخوردار هستند.

منبع: youtube.com

سخن پایانی

مزایای پاسپورت دومینیکا بسیار زیاد است. دریافت چنین پاسپورت معتبری در این مدت زمان کوتاه حداقل برای ما ایرانی‌ها تا قبل از این رویا محسوب می‌شد. با پرداخت مبلغ اندکی، می‌توانید برای خود و خانوده‌تان پاسپورت دومینیکا دریافت کنید و از مزیای آن لذت ببرید.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یکی از سریع ترین روشهای مهاجرتی است که این روزها همه افراد به دنبال آن هستند.

خوشبخت‌ترین مردم جهان معمولا کسانی هستند که به لحاظ سطح رفاه، آموزش، درمان و امنیت عمومی بهترین وضعیت را در کشور خود دارند.

بهترین مناطق استانبول برای زندگی شامل بی اغلو، سریر، بیشکتاش، کادیکوی، فاتیح و … هستند

منبع : artoncapital.com

دکمه بازگشت به بالا