جامعه و خانواده

پاسخ مدیر بنادر گلستان به دلواپسان خلیج گرگان/ به‌دنبال دستکاری طبیعت نیستیم

سی وی نت/گلستان مدیر امور بندر و دریانوردی گلستان با گلایه از سنگ هایی که عده ای در مسیر احیای خلیج گرگان پرتاب کردند، گفت: بیش از یک سوم شبه جزیره آشوراده و میانکاله و بیش از 15 هزار هکتار از بین رفته خشک است. سوال من این است که الان مخالفان لایروبی خلیج گرگان کجا هستند؟

مدیرکل بندر و دریانوردی گلستان امروز (چهارشنبه 28 مرداد) در بازدید از دفتر سی وی نت با سردبیر و هیئت تحریریه این رسانه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار رئیس اداره بندر و دریانوردی استان گلستان ضمن گرامیداشت هفته مطبوعات به بیان آخرین وضعیت خلیج گرگان پرداخت و گفت: متاسفانه دغدغه خلیج گرگان غیرقابل تصور است، لایروبی کانال آشوراده و مشکلات خلیج گرگان عاقلانه است.» ما جلسات کارشناسی زیادی با منتقدان داشته‌ایم و متقاعد شده‌ایم که تفاسیر قوی است، اما طرف‌های ذینفع همچنان اصرار دارند که نمی‌توان اینها را باور کرد.

الهیار اسعدی همچنین گفت: در مصاحبه ها و پاسخ های دوستداران محیط زیست و کسانی که جزیره آشوراده را دیدند این موضوع را مطرح کردم که چگونه تاکنون با همه بررسی های انجام شده هیچ انتقادی و فکری به خلیج گرگان نکرده است و هیچ یک از مردم در آن سازمان می تواند به سوال من پاسخ دهد، همچنین در این جلسه از کسانی که حضور داشتند پرسیدم که بیش از یک سوم شبه جزیره آشوراده و میانکالا و بیش از 15000 هکتار خشک شده است، اکنون چه کرده اید؟

می خواهیم خلیج گرگان را از مرگ حتمی نجات دهیم
وی با بیان اینکه پاکسازی کانال آشوراده دارای مطالعات فنی، علمی و زیست محیطی قوی مرتبط با آن است، گفت: در این پروژه تبادل آب بین خلیج گرگان و دریای خزر بازسازی می شود که دلیل این قطعی است. کانال، البته ما قوانین کانال نیستم را رعایت می کنیم، این کانال دویست سال پیش وجود داشت، امکان استفاده از قایق وجود داشت، اما امروزه به محلی برای تجمع رسوبات تبدیل شده است، زیرا این، تغییر آب است. در جزیره آشوراده متوقف شده است.

پاسخ مدیر بندر گلستان به نگرانی خلیج گرگان/ نمی خواهیم طبیعت را کنترل کنیم

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان برداشتن کانال آشوراده را راه التیام خلیج گرگان دانست و تاکید کرد: می خواهیم خلیج گرگان را با مرگ و میر نشان دهیم. مرحله اول.

اسدی با بیان اینکه به دلواپسان و منتقدان خلیج گرگان اعلام کردیم که فقط به دنبال تصفیه آب هستیم نه احیای طبیعت، گفت: می خواهیم کانال دویست ساله را احیا کنیم.

پاسخ مدیر بندر گلستان به نگرانی خلیج گرگان/ نمی خواهیم طبیعت را کنترل کنیم

برای احیای خلیج گرگان مشکل اعتباری نداریم
وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به گلستان 500 میلیارد تومان اعتبار برای احیای خلیج گرگان در نظر گرفته شد، یادآور شد: مقرر شد ظرف سه سال این اعتبار به صورت اعتباری به منطقه پرداخت شود و تاکنون 100 میلیارد تومان. به حساب سازمان بنادر و دریانوردی واریز شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان با بیان اینکه برای احیای خلیج گرگان مشکل اعتباری نداریم، یادآور شد: قرارداد ما با پارک خاتم الانبیاء بیش از 250 میلیارد تومان است که 100 میلیارد تومان آن است. مالکیت دارند. تعیین تکلیف شده است و دولت و سازمان استاندارد نیز قول تامین اعتبار به دیگران را می دهند.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا