اقتصادیکسب و کار ایرانی

ویژگی های یک روکش صندلی خوب

مهم‌ترین ویژگی‌های یک روکش صندلی خوب!

روکش‌های صندلی ماشین بسته به جنس و نوع دوخت، از کیفیت‌های مختلفی برخوردار است. بدیهی است خرید یک روکش خوب، تضمین عمر طولانی و راحتی بیشتر در زمان رانندگی و سفر است. بنابراین بهتر است با ویژگی‌های یک روکش صندلی خوب آشنا باشید .

از دیگر مزیت های این نوع روکش ها نسبت به روکش های چرمی دوام بیشترو راحتی بالاتر آنهاست. روکش های پارچه ای ثبات رنگ بیشتری دارند و تغییر رنگ در آنها بسیار کمتر از سایر جنس ها است. بسیاری از افرادی که برای خودروی خود به دنبال روکش صندلی هستند، در انتخاب روکش پارچه ای یا چرم مردد بوده و نمی دانند کدام جنس و چه رنگی را انتخاب نمایند. معمولا صاحبان خودرو هم برای نونوار شدن خودرو و هم برای تغییر دکوراسیون خودرو اقدام به تعویض روکش صندلی می کنند. ما در این مقاله از باران کاور به بررسی مطالب عمومی درباره روکش صندلی می پردازیم

۱- جنس روکش‌ها یکی از مهم‌ترین مواردی که در موغوبیت روکش صندلی خودرو موثر است، جنس روکش می‌باشد. به طور معمول از پارچه‌های مخمل، کتان، برزنت، چرم و … در تولید روکش برای صندلی استفاده می‌شود. هر یک از این پارچه‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. اما در این میان، روکش‌های مخملی و برزنتی مناسب‌ترین گزینه‌ها هستند. زیرا که این مدل‌ها مقاومت بالایی داشته و از امکان شستشوی راحت برخوردارند.

۲- دوخت روکش صندلی دومین مبحثی که در بحث روکش صندلی باید به آن توجه کنید، نحوه دوخت روکش است. نبود دوخت مناسب و شل در روکش‌ها موجب کاهش عمر آن‌ها شده و به سرعت پاره می‌شوند. ضمن این که از زیبایی و جلو روکش هم کاسته خواهد شد. بنابراین بهتر است به سراغ مدل‌هایی بروید که دوخت ریزتر و منظم‌تری دارند. تکه‌های سرهم شده در ساخت روکش صندلی ماشین هم مهم هستند. هر چه تعداد این تکه‌ها بیشتر باشد، روکش بهتر روی صندلی قرار می‌گیرد. بنابراین راحتی سرنشین بیشتر بوده و احتمال پارگی یا نافرم شدن روکش کمتر خواهد بود.

۳- قیمت روکش صندلی قیمت یکی از مهم‌ترین معیارها در خرید هر محصولی است. زیرا افراد معمولا بودجه‌ای مشخص برای خرید مایحتاجشان در نظر می‌گیرند. خرید روکش صندلی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و باید مدلی انتخاب کرد که با بودجه شخص سازگار باشد. بهترین راه‌کار این است که پیش از مراجعه به فروشگاه‌ها، بودجه مورد نظرتان را مشخص نموده و سپس بر اساس آن مدل مناسب را خریداری کنید.

۴- ضمانت نامه روکش صندلی یکی دیگر از موارد تعیین کننده در خرید روکش صندلی، ضمانت نامه ارائه شده از سوی تولیدکننده است. این ضمانت نامه به خریداران اطمینان می‌دهد که روکش مورد نظرشان تا چه مدت کار کرده و قابل استفاده است.

شیوه تشخیص کیفیت روکش صندلی خودرو

اغلب افراد هنگام خرید روکش صندلی می‌کوشند، مناسب‌ترین و باکیفیت‌ترین محصول را با توجه به میزان بودجه خود خریداری کنند. از این رو باید معیارهایی برای خود در نظر بگیرند که بر اساس آن‌ها، خریدی ایده‌آل داشته باشند. توصیه ما این است که هنگام تهیه روکش برای صندلی‌های خودرویتان به موارد زیر توجه کنید: روکش‌های سنگین، دوام و طول عمر بیشتری نسبت به مدل‌های سبک دارند. احتمال پارگی و ساییدگی در روکش‌های سنگین وزن کمتر است. جنس و کیفیت پارچه یا چرم به کار رفته در ساخت روکش، تضمین طول عمر آن است. روکش‌هایی با دوخت ریزتر، از طول عمر بالاتری برخوردارند.

برای اسپرت کردن و تیونینگ ماشین بهتر است به سراغ مدل‌های چرمی بروید. داشتن قابلیت شستشو با دست و یا ماشین، راحتی بیشتری برایتان ایجاد می‌کند. روکش صندلی خوب، معمولا از تکه‌های بیشتری ساخته شده که به یک‌دیگر دوخته شده‌اند. برای روکش صندلی خودرو چرم بهتر است یا پارچه ای بسیاری از صاحبان خودرو به دنبال راهی هستند تا صندلی های خودرو را نونوار کنند و رنگ و روی از بین رفته را دوباره به خودرو برگردانند. گاهی از اوقات نیز آنها با هدف ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی خودرو یا حفاظت از تودوزی فابریک اتومبیل یا ایجاد زیبایی بیشتر در ماشین ، اقدام به خرید روکش صندلی می کنند .

مزایای روکش صندلی پارچه ای خودرو

از مهم ترین مزیت های روکش های پارچه ای تنوع در رنگ و طرح آنها است . این روکش ها برخلاف روکش های چرم در دمای تابستان موجب تعریق سر نشینان نمی شوند و گرمای کمتری را به خود جذب می کند همچنین این روکش ها در زمستان نیز کاهش دما را کمتر منتقل می کند و باعث گرم شدن سرنشین می گردد. روکش های صندلی خودرو از نظر جنس به دو دسته کلی چرمی و پارچه ای تقسیم می شوند که انتخاب هر یک از آنها مزیت ها و معایبی دارد که در این بخش از دانستنی های خودرو در نمناک با مهمترین ویژگی های روکش های صندلی چرم و پارچه ای و نحوه انتخاب بهترین روکش صندلی برای خودرو آشنا می شوید.

جنس خوب روکش صندلی را چگونه تشخیص بدهیم؟

روکش های صندلی خودرو از لحاظ جنسی به 2 دسته ی پارچه ای و چرمی تقسیم می شوند که هر یک از روکش ها مزایا و معایبی را به دنبال دارد. چنانچه قصد خرید روکش صندلی پارچه ای دارید، روکشی را انتخاب نمایید که دوخت ریزتری دارد. همچنین یک روکش صندلی پارچه ای جنس خوب، وزن بالاتری نسبت به روکش های پارچه ای دیگر دارد. بنابراین مقاومت بالاتری نیز در مقابل پوسیدگی خواهد داشت. گفتنی است روکشهای نازک و سبک عمر کوتاه تری دارند. برای تشخیص بهترین جنس چرم نیز باید به چرم دست زده تا بتوانید کیفیت آن را تشخیص بدهید. پشت رویه ی چرم اصلی، پشمی مانند بوده و از لحاظ کیفیت نیز نرم تر از چرم مصنوعی است.

چه رنگی برای روکش صندلی مناسب است؟

خیلی از افراد می پرسند که چه رنگی برای روکش صندلی مناسب است؟ در پاسخ به این افراد باید گفت جدای از سلیقه، راه اصولی و درست این است که رنگ آن را با توجه به داخل خودرو انتخاب نمایید. در سایت amazon می‌توانید از تخفیفات و پیشنهادات ویژه بهره‌مند شده و خرید خود را با صرفه‌جویی انجام دهید . البته می شود رنگ روکش را با توجه به رنگ بدنه ی خودرو انتخاب کرد. ولی معمولا این روش برای ماشین هایی که رنگ های خاص دارند به کار می رود و رنگ های مشکی، سفید، طوسیف خاکستری جزء رنگ های خاص به حساب نمی آید.

این روزها روکش صندلی خودرو جزو یکی از تزئینات داخلی به حساب می‌آید که بیشتر توسط جوانان مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این صورت که می‌توان با توجه به رنگ ماشین یا رنگ‌بندی قسمت‌های مختلف اتاق خودرو، رنگ روکش را انتخاب کرد تا قسمت داخلی خودرو زیباتر شود. بسیاری از افرادی که برای خودروی خود به دنبال روکش صندلی هستند، در انتخاب روکش پارچه ای یا چرم مردد بوده و نمی دانند کدام جنس و چه رنگی را انتخاب نمایند. معمولا صاحبان خودرو هم برای نونوار شدن خودرو و هم برای تغییر دکوراسیون خودرو اقدام به تعویض روکش صندلی می کنند. ما در مقاله ی کیان باتری به بررسی مطالب عمومی درباره روکش صندلی می پردازیم.

جهت آگهی از قیمت و خرید انواع روکش صندلی و کفی خودرو از بازار بزرگ تهران (قیمت مناسب) با شماره 09307021220 تماس بگیرید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا