فرهنگ و هنر

وضعیت سلامتی محمد کاسبی از زبان دخترش

آدا محمد کاسبی به تشریح سیستم درمانی هنرمند ملی کشورمان پرداخت که همچنان در بیمارستان و در بخش بهداشت و درمان بیمارستان بستری است.

یلدا کسبی در گفت وگو با سی وی نت، درباره وضعیت پدرش که مدتی است به دلیل افسردگی تحت مراقبت بوده است، اظهار کرد: خدا را شکر حال پدرم بهتر از گذشته است اما منتظر سلامتی خواهیم بود. 17 پدرم بر اثر سانحه در بخش سی سی یو بیمارستان عرفان بستری شدند و متاسفانه به دلیل افسردگی شدید وضعیت پایداری نداشتند اصلا خوب.

وی در ادامه گفت: حدود 100 روز پیش قلب پدرم را آنژیوگرافی کردیم اما متاسفانه به دلیل خستگی طبیعی ماهیچه قلب پس از آنژیو گردش خون و پمپاژ آن با مشکل مواجه می شود و به همین دلیل سطح اکسیژن و فشار خون به پایین می آید. پدرم ضمن حفظ وضعیت پایدار، همچنان در بخش اعصاب و روان به همراه پزشکش دکتر بابک شریف کاشانی به وضعیت مطلوب نرسیده است. ابتدا دریچه آئورت پدر تعویض می شود. می تواند بهبود یابد، اما به دلیل شرایط جسمانی او که یک ناامیدی شدید است، سن و عوامل دوباره نمی توانند این کار را انجام دهند.

دختر این هنرمند افزود: در حال حاضر به فکر پیوند قلب مصنوعی هستند که باید برای چند دقیقه قلب را خاموش کنند، بنابراین خطر بزرگی است و هر حرکتی در زمینه جراحی قلب انجام شود. در حال حاضر متوقف شده است.” است. دقیقا نمی دانیم چقدر طول می کشد. شاید یک ماه یا 40 روز، فقط منتظر بمانیم، و تا همان لحظه، پدر هنوز تحت نظر یک دکتر در سیسکو باشد تا به قلب صحبت های دکتر و کاهش خطرات آن برسد، پس دنبالش بروید. یک مبدل قلب در این زمان ریه پدرم مرده بود و بعد از عمل قلبش کوچکتر شد و این امید ما بود چون قلبش ضعیف شده بود. با این حال، متخصصان سلامت تمام تلاش خود را می کنند. ما با پزشکان متخصص در بیمارستان شهید رجایی مانند دکتر. مجید ملکی، متخصص سابق قلب نیز صحبت های پدرش را بررسی می کند و به دکتر می پیوندد. شریف کاشانی بحث می کند خدایا چه می شود.

این روزها برای محمد کاسبی چه حسی دارد؟ وی گفت: حال پدرم مساعد است، او در بیمارستان خسته است و روی کاناپه می خوابد زیرا روند درمان طولانی شد. پدر در تمام این مدت در رختخواب بود، اما در چند روز اخیر توانسته اند تنها چند قدم او را راه بروند. امیدواریم زودتر خوب شوند. از طرفی به دلیل ظهور Omicron می خواهیم پدر را به یک اتاق خصوصی با سی سی یو مرتب منتقل کنیم تا انشالله مریض نشوند. باید مراقب باشیم که دل ما ناامید نشود.

یلدا کسبی ضمن تشکر از هنرمندانی که در این مدت به دیدن پدرش آمدند و طی تماس تلفنی جویای احوال او شدند، همچنین گفت: در این مدت هنرمندان و کارگردانان زیادی زحمت کشیدند و با بستری شدن در بیمارستان پدرم را تشویق کردند. به گفته پدرم از همه دوستانم تشکر می کنم اما به دلیل بیماری قلبی از این وضعیت راضی نیستیم. با توجه به اینکه شیوع بیماری امیکرون نیز سریعتر و خطرناکتر است، کمتر از مشکلات دوستان رضایت داریم.

وی در پایان به اسامی کارگردانان و هنرمندانی که به تازگی به دیدار محمد کاسبی رفته اند، گفت: محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری و سید امیر جاوید مربی وی، امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و علی. عطایی پیرکوه مدیر هنری شورای هنری شهرداری تهران، سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و آقای مهندس ناصح مرشد او و عطاالله سلمانیان و مهوش وقاری نیز از جمله هنرمندان بودند. اخیراً پدرشان را ملاقات کردند و سخت کار کردند. همچنین حسین خسروجردی، پژمان جمشیدی، رضا بنفشه خواه و حبیب اسماعیلی از جمله هنرمندانی بودند که طی تماس تلفنی با پدر خود تماس گرفتند. جا دارد از آقای رضا رویگری که به دیدن پدرش و علیرضا غروی یکی از مجریان صدا و سیما آمده بود او را واقعا خوشحال کرد.

وضعیت سلامتی محمد کاسبی بر اساس زبان دخترش است

وضعیت سلامتی محمد کاسبی بر اساس زبان دخترش است

* دختر محمد کاسبی این عکس ها را در اختیار سی وی نت قرار داده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا