اقتصادی

وزش تندباد در آذربایجان غربی/گرد و خاک در راه است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار آنلاین، اظهار کرد: طبق بررسی نقشه‌های پیش یابی وزش تند بادهای لحظه‌ای در هفته جاری و اوایل هفته آینده پیش بینی می‌شود و لازم است شهروندان در این زمینه به هشدارهای صادر شده توجه کنند.

وی ادامه داد: تندباد همراه با گرد و خاک پیش بینی شده و احتمال کاهش افق دید، کیفیت هوا در کنار آسیب به سازه‌های موقتی و احتمال سقوط یا پرتاب اشیا وجود دارد.

صابری با اشاره به اینکه محکم سازی سازه‌های موقت و سبک گلخانه‌ای ضروری است ادامه داد: اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی نیز به شهروندان و جوامع محلی توصیه می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: افراد آسیب پذیر نیز از قرار گرفتن در فضای باز به علت احتمال گردو خاک لازم است تا اوایل هفته آینده خودداری کنند.

صابری با اشاره به اینکه سرعت وزش باد بین ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود، افزود: تمامی مناطق استان تحت تأثیر تندبادهای لحظه‌ای و گرد و خاک خواهد بود.

به گفته رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی، روز گذشته وزش باد ملایم در استان ثبت شده و بارندگی هم در منطقه گزارش نشده است.

صابری با اشاره به دمای هوای ۲۴ ساعت گذشته اضافه کرد: پلدشت گرم‌ترین شهرستان با مثبت ۲۴ و تکاب خنک‌ترین شهر با منفی ۲ درجه سانتی‌گراد بوده است کمینه ارومیه پنج و بیشینه آن ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر ثبت شده است.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا