حوادث

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ۱۸ استان

سازمان هواشناسی ملی نسبت به وزش بادهای شدید، باران های سیل آسا، افزایش گرد و غبار و احتمال افزایش ناگهانی سطح آب دریاها هشدار داده است.

به گزارش سی وی نت، سازمان هواشناسی با عصاره شراب نارنجی رنگ به رشد ابرهای همرفتی و قدرت بارندگی و رعد و برق، رعد و برق و گاهی وزش باد گرم و در مناطقی که احتمال بارندگی از روز سه شنبه تا پنجشنبه (24 تا 26 تیرماه) وجود دارد، اشاره کرد.

این شرایط جوی روز سه شنبه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس، هرمزگان و جنوب کرمان، چهارشنبه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و هرمزگان و پنجشنبه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان هرمزگان پیش بینی می شود. . ، جنوب شرق فارس.

در نتیجه این خطر، سیل و جاری شدن سیل در جاده، سیل دوره ای، آتش سوزی، خسارات ناشی از وزش باد شدید موقتی همراه با افزایش گرد و غبار و کاهش شعاع بصری، احتمال سقوط هواپیما و کمک به زلزله- منطقه آسیب دیده هستند. نه با توقعات

برای کاهش خطر آسیب، سازمان هواشناسی توصیه می کند در طول فصل مسافرت نکنید و در نزدیکی حاشیه رودخانه زندگی نکنید، کوهنوردی نکنید، در قطعات چوبی قدیمی پارک نکنید، پرواز آتش با هلیکوپترهای پرنده و آماده سازی . شهر و تجهیزات نجات

در پی این هشدار، کمیته آینده از سه شنبه تا پنجشنبه (14 تا 16 تیرماه) طوفان گرد و غبار شدید را اعلام کرد.

پیش بینی هوای روز سه شنبه در خوزستان، شمال بوشهر، یزد، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، شرق و جنوب خراسان رضوی، سمنان و شمال شرق اصفهان، چهارشنبه در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، سمنان، غرب خوزستان. . عیلام در شرق و جنوب خراسان رضوی، از شمال و شرق اصفهان و شرق کرمان روز پنجشنبه به سمت شرق خراسان جنوبی و شرق خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود.

در نتیجه این خطر افزایش گرد و غبار، کاهش قابل توجه دید و جریان هوا، احتمال آسیب رساندن به ذرات گرد و غبار در تأسیسات کشاورزی، تأخیر یا احتمال لغو هواپیما حامل پیشگویی است.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی به منظور به حداقل رساندن خسارات احتمالی، پرهیز از فعالیت در فضای باز، احتیاط از تردد به ویژه خارج از شهر، آمادگی برای تجهیزات امدادی و فرمانداران، پرهیز از استفاده از بالگرد و هواپیماهای پرنده در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش سی وی نت، سازمان هواشناسی هشدار داد رنگ زرد وی از رشد ابرهای همرفتی به ویژه در ساعات بعدازظهر و فصل بارندگی در مناطق مستعد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید از سه شنبه تا جمعه (24 تا 27 تیرماه) خبر داد.

این شرایط جوی در روز سه شنبه در دامنه های مازندران و غرب گیلان بیشتر، چهارشنبه و در دامنه های مازندران، غرب گیلان، جنوب شرق فارس و جنوب کرمان، پنج شنبه و جنوب کرمان در روز جمعه در هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس و بیشتر است. . جنوب کرمان. انتظار می رود.

در نتیجه این خطر، احتمال آبگرفتگی معابر و جریان آب در انتهای پهنه، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب در طول زمان، احتمال آتش‌سوزی، احتمال کاهش دید وجود دارد. شعاع و کاهش موقت فشار هوا و احتمال شکستن گیاهان چوبی آنطور که انتظار می رود نیست.

بر اساس توصیه سازمان جهانی بهداشت، هنگام بالا رفتن از مکان‌های مرتفع، نه در پارکینگ در کنار درختان کهنسال، خودداری از ایستادن در ساحل و در عبور از خیابان باید احتیاط کرد.

در ادامه این هشدار، سازمان هواشناسی از خیزش گرد و غبار، ریزگردها و وزش باد شدید از سه شنبه تا جمعه (24 تا 27 تیرماه) خبر داد.

این وضعیت جوی روز سه شنبه در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، مرکزی، قم، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و چهارشنبه جنوب تهران، مرکزی، یزد، قم، خراسان رضوی، شمالی است. خراسان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و کرمان، پنجشنبه شمال و شرق اصفهان، یزد، جنوب تهران، سمنان، مرکزی، قم، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، شمال بوشهر، ایلام و کرمانشاه روز جمعه. به شمال سیستان و بلوچستان، از شرق خراسان جنوبی، به جنوب و در شرق خراسان رضوی، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، سمنان، جنوب تهران و قم به نبوت بپردازند.

در نتیجه این خطر، دید کاهش می یابد، هوا کاهش می یابد، سنگ ها از سطح زمین می ریزند، آسیب ساختاری موقتی و اختلال در ترافیک حمل و نقل انتظار می رود.

برای کاهش آسیب احتمالی به بیرون برای گروه‌های آسیب‌پذیر در طول طغیان گرد و غبار، یادداشت‌های آلودگی را از دستگاه‌های باتری زیر باتری نظارت کنید و در صورت لزوم تصمیم بگیرید، مالچ و سایر موانع و کارخانه‌ها را در نزدیکی محل زندگی مردم پخش کنید. ، در پارکینگ های کنار درختان شکننده و ساختمان های خوش ساخت متوقف نمی شود و قدرت سازه های موقت مانند تابلوهای رسانه ای و گلخانه ها توصیه می شود.

به گزارش سی وی نت، این هشدار ایدو ایدو این بدان معناست که رویدادهای هوایی رخ می دهد که می تواند باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این هشدار برای این است که مردم آگاه شوند که ممکن است برای مواجهه با یک تهویه هوای کوچکتر از قبل آماده باشند. از سوی دیگر مسئولان دولتی نیز از این هشدارها مطلع می شوند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

به گزارش سی وی نت، آن هشدار oroma سازمان آینده پیش بینی می کند که رویدادهای هوایی تأثیر منفی خواهد داشت و آن را به یک رویداد منفی تبدیل می کند. هشدارهای نارنجی برای پشتیبانی از ابزارهای مورد نیاز برای غلبه بر آسیب ارائه شده است. هشدار زرد به این معنی است که رویدادهای هوایی رخ می دهد که می تواند باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این هشدار برای این است که مردم آگاه شوند که ممکن است برای مواجهه با یک تهویه هوای کوچکتر از قبل آماده باشند. از سوی دیگر مسئولان دولتی نیز از این هشدارها مطلع می شوند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا