جامعه و خانواده

وزارت نیرو ملزم به تامین حقابه تالاب‌هاست

معاون سازمان محیط زیست در حاشیه بازدید از غبارآلود جنوب شرق اهواز گفت: وزارت نیرو موظف به تامین آب و آب زیرزمینی است.

به گزارش سی وی نت به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، معاون محیط زیست دریایی تالاب و رودخانه سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه طبق قانون، وزارت نیرو موظف است آب مورد نیاز تالاب را تامین کند، گفت: جایگاه مشخص آنها باید باشد. در اولویت وزارت نیرو قرار گیرد.

احمدرضا لاهیجان زاده در حاشیه بازدید از غبارآلود جنوب شرق اهواز افزود: بر اساس قوانین سازمان حفاظت محیط زیست تعیین سطح آب و نیاز آبی از آب های زیرزمینی و نیاز حائز اهمیت است. از وزارت نیرو و وزارت نیرو است.» تامین این آب نیز مهم است.

“انرژی بسیار واضح است.”

معاون تالاب سازمان حفاظت محیط زیست تامین نیازهای آب زیرزمینی را عاملی مهم در کاهش ریزگردها و جاده ها می داند: تالاب منصوره و شریفه در جاده اهواز به ماهشهر یکی از نقاط پر گرد و غبار جنوب شرق کشور است. اهواز کمبود آب در این آب ها می تواند اهواز را تهدید کند و شن های این منطقه را سخت کند.

لاهیجان زاده گفت: در سال های اخیر کانال هایی برای آبرسانی به این آب ها راه اندازی شده است که در اسرع وقت تکمیل می شود.

وی تاکید کرد: در پایان این مدت می توان بخشی از نیاز آبی تالاب شادگان را تامین کرد که با توجه به نیاز به این کار، افزایش ساخت آن ضروری است.

بازدید از غبارآلود جنوب شرق اهواز، بازدید از پتروشیمی منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر، افتتاح مرکز آموزش محیط زیست در مرکز مانیتورینگ بندر ماهشهر و همچنین توسعه کابل انتقال و پمپاژ گاز طبیعی به چاه های نفت. پالایشگاه بیدبلند یکی از برنامه های اعلام شده برای بازدید یک روزه رئیس سازمان محیط زیست در خوزستان است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا