حوادث

ورود موج بارش های پی در پی به ایران از روز چهارشنبه

ورود موج بارش‌های پی در پی به ایران از روز چهارشنبه
آفتاب نیوز :

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه دمای هوا ۱۲ درجه کاهش می یابد گفت: امروز (سه شنبه یکم آبان) با تقویت جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر بارش باران در مازندران و گیلان تشدید می شود و بارش باران و برف در ارتفاعات البرز غربی اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رخ می دهد. علاوه بر آن در دامنه های زاگرس مرکزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور افزایش ابر وزش باد شدید و گاهی رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: فردا (چهارشنبه دوم آبان) و پنجشنبه (سوم آبان) در غرب سواحل دریای خزر دامنه های جنوبی البرز شامل استان های قزوین البرز و تهران دامنه های زاگرس واقع در شمال استان های همدان و مرکزی ابرناکی گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تصریح کرد: طی این روز این سامانه در جنوب غرب جنوب مرکز و شرق کشور نیز فعال است و سبب افزایش ابر و وزش باد گاهی رگبار و رعد و برق به ویژه در شمال استان های بوشهر فارس و کرمان می شود. جمعه (۴ آبان) در شرق سواحل دریای خزر و در استان های واقع در شمال شرق ابرناکی و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود و اوایل شب این موج از شمال شرق کشور خارج می شود همچنین در جنوب غرب و جنوب کشور رگبار پراکنده رخ می دهد.

وی تاکید کرد: روز شنبه (۵ آبان) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش در اردبیل گیلان و مازندران آغاز می شود همچنین با گذر امواج تراز میانی از غرب کشور در مناطقی از نوار غربی و جنوب ابرناکی و رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

ضیائیان افزود: از امروز تا چهارشنبه کاهش دما به طور میانگین بین ۷ تا ۱۲ درجه سانتیگراد در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد و بارش در نقاط سردسیر شمال غرب و ارتفاعات رشته کوه البرز به صورت برف خواهد بود.

وی در پایان گفت: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای ۱۱ و ۱۸ درجه سانتیگراد و فردا نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش ابر گاهی بارش باران و وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۱۰ و ۱۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

دکمه بازگشت به بالا