جامعه و خانواده

ورودی پرونده‌های اختلافات خانوادگی استان اردبیل در سال گذشته کاهش داشته است

سی وی نت/اردبیل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رییس کل دادگستری استان اردبیل از کاهش قابل توجه پرونده‌های اختلافات خانوادگی در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه خبر داد.

جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رییس کل دادگستری استان اردبیل ۲۰ فروردین در جمع خبرنگاران افزود: موارد ورودی طلاق به درخواست زوجه، صدور گواهی عدم امکان سازش به درخواست زوج و الزام به تمکین در حوزه های قضایی استان در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه ماقبل کاهش چشمگیری داشته است.

وی اظهار کرد: درحالی شاهد کاهش دعاوی خانوادگی در اردبیل هستیم که در طول پنج سال گذشته ورود پرونده های مربوطه به محاکم همواره روند افزایشی داشته است.

معاون پیشگیری دادگستری استان ادامه داد: به ابتکار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان از سال گذشته مبنی بر ارجاع کلیه درخواست های طلاق قضایی و الزام به تمکین به مشاورین خانواده و استفاده از مشاورین مذهبی در کنار روانشناسان و ارجاع دادخواست‌ها قبل از ثبت به مشاورین، ۱۹/۵ درصد کاهش طلاق به درخواست زوجه را شاهد بودیم.

آفاقی ضمن اشاره به آمار کاهشی و درصدهای تغییر سایر موضوعات مانند الزام به تمکین و صدورگواهی عدم امکان سازش به درخواست زوج در سطح استان تصریح کرد: درصد تغییر برخی از شهرهای تابعه تا حدود ۶۰ درصد بوده که این دستاورد می تواند موفقیتی بزرگ برای استان باشد.

معاون پیشگیری دادگستری استان با قدردانی از تلاش های مشاورین خانواده در زمینه برقراری صلح و سازش در بین متقاضیان طلاق و حل و فصل اختلافات خانوادگی، بر تداوم این روند تاکید کرد و گفت: برنامه های تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق در سال جاری تقویت خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا