فرهنگ و هنر

هنرهای تجسمی مجازی نفس می‌کشد

حدود سه ماه از برگزاری نمایشگاه های خود توسط شرکت ها می گذرد و هنوز تعداد زیادی از این مراکز فرهنگی و هنری درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز نکرده اند. این اتفاق در حالی رخ داد که نمایشگاه آنلاین برخی از گالری‌ها مانند شیرین، اعتماد، طراحان آزاد و… این روزها به نظر می‌رسد یک روند هنری تنفسی است.

به گزارش سی وی نت، اقتصاد هنرهای تجسمی در ایران، اقتصاد نوزایی است که صدای آن در دست گالری‌داران، بازارهای داخلی و خارجی و موزه‌هاست. این در حالی است که این گالری هر ماه با میزبانی نمایشگاه های انفرادی و گروهی از هنرمندان مختلف به عنوان یکی از اقشار تاثیرگذار بر سهم این اقتصاد باز است. هرج و مرج حاکم بر کشور باعث شد برخی از مسئولان این مراکز فرهنگی هنری اعلام کنند تا زمانی که شرایط مناسب فراهم نشود نمایشگاهی برگزار نمی کنند. امروز سه ماه از این اطلاعیه ها می گذرد و در حالی که اکثر گالری های تهران خودشان نمایشگاهی برگزار نکرده اند، اما برای اینکه جلوی روند اقتصادی هنر را نگیرند، مدیران این موسسات به بحث و بررسی نمایشگاه متشکل از آنها پرداخته اند. . سایت.

در ادامه این مطلب نگاهی خواهیم داشت به نمایشگاه هایی که این روزها در برخی از گالری ها برگزار می شود.

گالری طراحان آزاد

گالری طراحان آزاد این روزها نمایشگاهی گروهی به نام «در گیمه» ارائه کرده است که برای بازدید از آن باید به سایت گالری مراجعه کنید. سعید اسکندرفر، احمدرضا احمدی، معصومه مظفری، آزاده مدنی و… از جمله هنرمندان این نمایش هستند.

در بیانیه ارائه این گروه آمده است: «در کشمکش بین اراده زندگی که به نظر فطرت انسان است و عشق به زندگی که اکنون جدایی و تفرقه را می طلبد، گاه وجود دارد. فرصتی برای نگاه کردن به خود و دیگری حالا هر کدام از ما تنها در قایق خود نشسته ایم و در دایره ای از زندگی افتاده ایم که امیدی به تغییر آن نیست، وقت آن است که نگاه دقیق تری به آنچه داریم بیندازیم. بخشی از منابع ما (تولیدکنندگان مستقل) دوستی ما با هنرمندانی است که در طول سالیان متمادی آثار خود را در نمایشگاه های انفرادی ارائه کرده اند. در این فرصت تصمیم گرفتیم هر هفته نور جدیدی را بر روی یکی از آنها بتابانیم. از هر کدام خواستیم. از آنها سه اثر آخر خود را به گیومه (گیمه نام انتخابی این اثر است) ارسال کنند. همه در زمانی ایجاد شدند که مشکلات اجتماعی پس از بیماری و بدون مبارزه به وجود آمد gha در چنین مواقعی روی پاسخ فنی تاثیر دارد. امیدواریم کار استنادی تنها به انتشار سه اثر از این هنرمند محدود نشود. اما همچنین می تواند جرقه گفتگوی متفاوتی را ایجاد کند.

گالری شیرین

گالری شیرین نیز میزبان نمایشگاهی از آثار سینا رضایی است که در سایت مرکز فرهنگی هنری به نمایش گذاشته شده است. در این نمایشگاه بسیاری از نقاشی های این هنرمند در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

هنر مدل نفس گیر است

یک موزه

سایت گالری آرتیبیشیون نشان می دهد که اگرچه مکان فرهنگ و هنر به صورت حضوری نمایشگاهی برگزار نکرده است، اما همچنان فروش خود را به صورت آنلاین حفظ می کند.

گالری او

گالری او یکی از گالری‌هایی به شمار می‌رود که با تعطیلی چهره به چهره نمایشگاه، به نمایش آثار هنرمندان پرداخت. در این بخش دو نمایشگاه مجازی برای ارائه آثار هنرمندان در سایت فرهنگ و هنر برگزار شده است. «روز پیش رو» و «الف یا من» عناوین این نمایش ها هستند که به ترتیب توسط آرمین ابراهیمی و مهرعلی رزاق منش ارائه شده است.

اعتماد تئاتر

گالری اعتماد همچنین در مراسم اختتامیه دفتر تهران نمایشگاهی از آثار هنرمند آلمانی فوژه آصافجه را به نمایش گذاشت. این ارائه با عنوان “Adopt Storage” معرفی شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا