حوادث

هموطنان مراقب پخش گاز مونواکسید کربن در فضاهای بسته باشند

رئیس اورژانس تهران از مسافران خواست مراقب انتشار گاز مونوکسید کربن در فضاهای بسته باشند و قبل از استقرار در استراحتگاه از تخلیه اگزوز این گاز مطمئن شوند.

به گزارش سی وی نت، یحیی صالح طبری گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور، در برخی نقاط کشور با کاهش دما و رطوبت روبه رو هستیم، گاهی اوقات با استفاده از اجاق گاز یا لوازم خانگی. آنها چادرها، پارک ها یا خانه هایی را که برای مدت طولانی مورد استفاده قرار نگرفته اند، ذخیره می کنند.

وی افزود: در این صورت باید پنجره را باز کرد تا گاز مونوکسید کربن ناشی از آتش پیک نیک ها و هوای گرم خارج شود در غیر این صورت مردم آرام آرام روشن می شوند.

رئیس اورژانس تهران گفت: علائم گازگرفتگی ابتدا با سردرد، حالت تهوع، ضعف بینایی و استفراغ همراه است، سپس سطح هوشیاری فرد را کاهش داده و در نهایت می‌میرد.

صالح طبری گفت: از جامعه عزیزمان تقاضا داریم ابتدا دهانه های محل خود را بررسی کرده و از باز بودن دهانه لوله های گرمایش در برابر هوای گرم وسایل برقی اطمینان حاصل کنند و گرما باعث می شود به راحتی بتوان آن را از سوراخ های بسته خارج کرد. .

وی یادآور می شود: گهگاه مشاهده می شود که پرندگان با ترک خوردن و انتشار گاز مونوکسید کربن در منازل و سرنشینان راه های هوایی را مسدود کرده اند.

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: شهروندان و مسافران عزیز حتما این هشدارها را جدی بگیرند تا در مهم ترین روز عید نوروز خانواده را داغدار و غفلت نکنند.

به گزارش وبسایت وبدا، در روزهای اخیر مایه تاسف است که تعداد زیادی از مردم محلی در اثر بی توجهی به این هشدارها جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا