حوادث

“هشدار زودهنگام”، شعار روز جهانی کاهش خطر بلایا در ۲۰۲۲

“روز جهانی کاهش خطر” هر سال در 13 اکتبر جشن گرفته می شود.

به گزارش سی وی نت، “روز جهانی کاهش خطر بلایا” برای اولین بار در سال 1989 با فراخوان مجمع عمومی سازمان ملل متحد با هدف ترویج فرهنگ جهانی آگاهی از خطرات و کاهش بلایای طبیعی و پس از آن هر سال تاسیس شد. 13 اکتبر به عنوان روز کاهش خطر بلایا و برای افزایش آگاهی در مورد اهمیت درک خطراتی که مردم با آن روبرو هستند جشن گرفته می شود.

موضوع امسال (2022) روز جهانی کاهش ریسک است “هشدار زودهنگام” انتخاب شد. این روز فرصتی برای برجسته کردن پیشرفت‌هایی است که کشورها در کاهش آسیب‌پذیری ناشی از بلایا و از دست دادن جان، ثروت و سلامت داشته‌اند.

این روز همچنین از افراد و سازمان‌هایی در سراسر جهان که برای کاهش خطر بلایا تلاش می‌کنند، تقدیر می‌کند.

به گفته گایدلی، همکاری بین‌المللی در قالب کمک‌های رسمی توسعه (ODA) و ایجاد ظرفیت برای پیشگیری از بلایا در واکنش به شرایط جوی شدید و سایر بلایای نامطلوب ضروری است.

اخیراً بلایای طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی در بسیاری از کشورها در حال افزایش است و بسیاری از مردم را تحت تأثیر قرار داده است. به عنوان مثال، سیلاب های ناشی از بارندگی های شهریور ماه سال جاری یک سوم خاک پاکستان را زیر آب گرفت و در این شرایط حدود 15 درصد از جمعیت کشور متواری و یا متاثر شدند و 1700 نفر نیز تخمین زدند. آنها را از دست داد. زندگی

برای این منظور آمادگی همه کشورها در برابر خطر بلایای طبیعی و غیرطبیعی و انجام اقدامات صحیح در زمینه کاهش این خطرات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا