جامعه و خانواده

هزینه پرستار کودک در منزل چقدر است؟

قیمت نگهداری از کودک در منزل با عوامل خاصی تعیین می شود. هر سال حق الزحمه خدمات پرستاری در منزل توسط شورای عالی شورای بیمه و خدمات درمانی تعیین می شود. هزینه ها به مراکز پرستاری دارای مجوز ارسال می شود. استخدام پرستار کودک در خانه هزینه زیادی دارد و همه والدین توانایی پرداخت هزینه نگهداری از کودک در خانه را ندارند. اما دانستن اینکه چه عواملی حقوق سرپرستی کودک را تعیین می کند چیز بدی نیست. اصولا پرستار کودک در منزل چه خدماتی ارائه می دهد؟ چگونه می توان با راهکارهای متعدد هزینه پرستار کودک در منزل را کاهش داد؟

1- حقوق و قیمت پرستار کودک در منزل

حقوق پرستاری که در منزل کار می کند بسته به محل سکونت کودک، شرایط کارگران درخواستی و شرح شغل پرستار متفاوت است. شرایط محیطی نیز بر این دستمزدها تأثیر می گذارد. همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده توسط سازمان بین المللی مراقبت از کودکان، متوسط ​​حقوق و هزینه های یک پرستار بچه خانه برای کودکان بیشتر از کودکان است. هزینه های تحصیل با قیمت ثابت در ماه تعیین می شود. اگر زمان بیشتری برای مراقبت والدین نیاز باشد، این ساعات برای پرستار بچه اضافه کاری در نظر گرفته می شود. در برخی موارد، حقوق پرستار به صورت ساعتی، هفتگی و در برخی موارد ماهانه پرداخت می شود. ضمناً در نظر گرفتن مبلغ پاداش سالانه پرستار برای والدین مفید است.

2- عوامل موثر بر هزینه استخدام پرستار کودک در منزل

بد نیست بدانید که در همه کشورها نگهداری از کودکان در خانه هزینه ای مانند مالیات برای کارفرما دارد. والدین سعی می کنند با پرداخت هزینه به پرستار کودک این هزینه ها را پرداخت نکنند. ادامه به این روش ممکن است منجر به لغو مجوز پرستار کودک شود. والدین فرزندان نیز می توانند به دلیل عدم رعایت بیمه نامه جریمه شوند. بنابراین بهترین راه برای استخدام پرستار کودک همیشه از طریق یک مرکز مراقبت است. در این صورت امور بیمه ای و مالیاتی به عهده مرکز خواهد بود.

3- وقتی کودک شما بیمار است پرستار کودک در خانه کار کند

یکی از عواملی که قیمت پرستار کودک خانگی را تعیین می کند وضعیت جسمانی و جسمانی کودک است. همانطور که می دانید مراقبت از این کودکان دشوارتر از مراقبت از کودکان سالم است. مراقبت از کودک بیمار در خانه مستلزم ارائه خدمات بهداشتی خاصی به کودک است. مراقب کودک باید از فرد بیمار (یا کودک) مراقبت کرده باشد. در صورت نیاز می تواند به کودک کمک کند. در این صورت حقوق پرستار کودک افزایش می یابد.

وظایف پرستار در منزل برای کودک بیمار

دارو دادن به کودک بیمار

کمک به جابجایی کودک بیمار

علائم حیاتی بیمار را بررسی کنید

همراهی بیمار تا بیمارستان یا مطب

همکاری با پزشک معالج در بهبودی سریع بیمار

پختن غذای سالم و مقوی و تغذیه کودک

تاریخچه بیماری کودک را یادداشت کنید

لباس نوزاد در صورت نیاز و…

4- چگونه پرستار بچه با حقوق کم استخدام کنیم؟

اکثر والدین باید برای ساعاتی که کار می کنند به پرستار بچه در خانه (تهران) پول بدهند. در برخی موارد، هزینه استخدام پرستار به قدری زیاد است که مادر ترجیح می دهد شغل خود را ترک کند. این باعث می شود والدین برای همیشه شغل خود را از دست بدهند.

راه حل کاهش هزینه های خانه دار به طور خلاصه عبارت است از:

استخدام یک مراقب در خانه با هم

بر اساس نیاز کودک پرستار کودک استخدام کنید

شرح مختصری از شغل پرستار بچه

یک مراقب نزدیک به محل زندگی خود انتخاب کنید

الف- یک پرستار بچه با هم استخدام کنید

این امکان وجود دارد که دو کودک را در یک مکان نگه دارید و یک پرستار بچه استخدام کنید. دستمزد دو فرزند برای یک پرستار بیشتر از یک است، اما کمتر از یک پرستار بچه خوب است.

ب- استخدام پرستار بچه با توجه به نیاز کودک

اگر به پرستاری با مهارت و دانش بالا در زمینه مراقبت از کودک نیاز ندارید، به سراغ این دسته از پرستاران نروید. والدین مطالبات زیادی از والدین خود دارند، اما حقوق زیادی دریافت می کنند. آنها با دستمزد کم کار نمی کنند. زیرا می توانند خدمات بیشتری مانند آموزش زبان، نقاشی، موسیقی و … به کودک ارائه دهند. بسیاری از مراقبان جوان هستند که دانش و تجربه کمی دارند اما به مراقبت از کودکان بسیار علاقه مند هستند. با استخدام این پرستاران می توانید پول کمتری خرج کنید. هنگام استخدام پرستار کودک، تمام نیازهای خود را با او در میان بگذارید.

ج- کاهش شرح وظایف پرستار برای کاهش هزینه پرستار در منزل

هزینه مراقبت از کودک در منزل یک نرخ پایه است. اگر والدین کودک تعریف فعالیت های کودک را افزایش دهند، این تعداد افزایش می یابد. اگر دایه علاوه بر مراقبت از کودک، کارهای دیگری مانند پخت و پز و نظافت خانه، شستن کودک، شستن لباس، بردن کودک به پارک و … انجام دهد. همه این عوامل باعث می شود هزینه های مراقبت از کودک در خانه بیشتر شود. هنگام صحبت با یک پرستار بچه، بهتر است در مورد مراقبت از خانه خود صحبت کنید. سعی کنید مواردی که باعث افزایش حقوق پرستار می شود را حذف کنید.

د- پرستار کودک یا پرستار کودک در نزدیکی منزل خود انتخاب کنید

نوزاد در منزل در تهران: هنگام جستجوی پرستار کودک در منزل، حتماً در صورت امکان آن را به موسسه مورد نظر که پرستار اعزامی نزدیک محل سکونت شما می آورد بسپارید. با توجه به هزینه های بالای حمل و نقل در تهران در غیر این صورت باید حقوق بیشتری پرداخت کنید.

دکمه بازگشت به بالا