جامعه و خانواده

هزاران زن سعودی برای رانندگی قطار ثبت‌نام کردند

با اعلام فعالیت 30 زن راننده تراموا در بزرگراه مکه – مدینه، 28 هزار نفر متقاضی استخدام شده اند.

به گزارش سی وی نت، 28 هزار متقاضی برای این شغل درخواست دادند که در اوایل ژانویه با استقبال خوب زنان عربستانی مواجه شد، زمانی که در اوایل ژانویه اعلام شد 30 خلبان با قطارهای سریع السیر در مسیر مکه-مدینه هستند.

مرکز آموزش فنی راه آهن عربستان در 12 ژانویه اعلام کرد که ثبت نام زنان سعودی در برنامه “زنان شاغل در قطارهای سریع السیر” آغاز شده است. به گفته رسانه ها، زنانی که یک سال دوره آموزشی را در این برنامه گذرانده اند، فرصت های شغلی برای رینفی-سعودی خواهند داشت.

شرکت اسپانیایی Rinfee که یک شرکت راه‌آهن در عربستان سعودی را اداره می‌کند، می‌گوید بررسی آنلاین سوابق تحصیلی و مهارت‌های زبان انگلیسی به آنها کمک کرده است که تعداد بزرگسالان را تقریباً به نصف کاهش دهند.

آموزش قطار پیشرفته برای بانوان قرار است از 15 فوریه آغاز شود، اما با توجه به محدودیت فضای موجود برای داوطلبان، رینفی اعلام کرده است که انتخاب نهایی خود را در اواسط مارس انجام خواهد داد. یک سال آموزش پولی انجام خواهد شد. قطار بلند به مکه و مدینه.

طبق اولین اطلاعیه، به کارآموزان در طول دوره آموزشی ماهانه 4000 ریال سعودی (1065 دلار) پرداخت می شود و به عنوان مربی تحت پوشش بیمه عمومی قرار می گیرند. زنانی که پس از فارغ التحصیلی این کار را آغاز کنند، 8000 ریال سعودی حقوق دریافت خواهند کرد.

راه‌آهن اکسپرس حرمین، بزرگراهی است که مکه و مدینه را از شهر جده (در ساحل دریای سرخ) با یک مسیر 450 کیلومتری به یکدیگر متصل می‌کند. این خط با قطارهایی که با سرعت نزدیک به 300 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند، از پایان سال 2018 آغاز شده و ظرفیت جابجایی بیش از 60 میلیون مسافر در سال را دارد.

رینفی در حال حاضر کار می کند و 80 مرد را برای رانندگی قطار در عربستان سعودی آموزش می دهد و گفت که مشتاق ایجاد فرصت های شغلی برای زنان محلی در منطقه است.

به دلیل قوانین سخت‌گیرانه تفکیک جنسیتی، در سال‌های اخیر، فرصت‌های شغلی برای زنان سعودی به مشاغلی مانند تدریس و کار در بخش بهداشت محدود نشده است. زنان عربستانی تا سال 2018 مجاز به رانندگی در این کشور نیستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا