فرهنگ و هنر

هر که در مقابل ولی بایستد، طاغوت است/مرز دین، حدود الله است

هر که در مقابل ولی بایستد، طاغوت است/مرز دین، حدود الله است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام اینکه دین حق خداوند است ، گفت: در جایی که امام قرار است بنشیند ، یعنی مهمترین حرمت خدا را زیر پا بگذارد ، و هرکس با حق خدا مخالفت کند ، نباید ایمسی هرکسی که با نگهبان مخالفت کند ، حتی اگر ادعا کند که اسلام گرا است ، یک معتقد است.

به گزارش سی وی نت ، به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی معاون نخست وزیر و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بیانیه ای در مسجد جامع نیاوران ضمن با توصیف جایگاه امامت و جایگاه آن در اسلام ، می گوید: تعریف اقتدار ، با بسیاری از اطلاعات و هویت های نادرست در جهان طبیعی وجود دارد که در این جهان وجود دارد که از نظر روانشناسی و انتخاب برتر از سایر انسانها است بگذارید او در آیات مختلف رهبر باشد.

وی گفت: کلمه لطف یکی از مباحث مطرح شده در کنفرانس های قبلی است و دانشمندان می گویند در قانون فیض ، خدایی که انسان را آفرید ، و خدا راه و راه را تعیین می کند آینده انسان و رهبران یکسان است. ” افراد و افرادی هستند که لوبیای تمیز و خالص دارند ، این کیفیت باعث بالا رفتن آنها می شود و در نتیجه به صورت حسادت می ورزند.

خاموشی با اشاره به موضوع بی نهایت گفت: وقتی صحبت از عدم تعرض می کنیم همه چیز از کوچک تا بزرگ را شامل می شود. یکی از خشن ترین موقعیت ها جوانی است و اگر شخصی قبل از بزرگ شدن مرتکب جرمی شود این جرم محسوب نمی شود. اخطار مهم است قبل از بلوغ ، به عنوان مثال ، در مورد حجاب ، گفته می شود که خانواده باید در معرفی کودک از سنین پایین نرم باشد ، زیرا اگر به جوان گفته شود او باحجاب است ، ممکن است امتناع ورزد ، اما اگر این کار را انجام دهد حجاب خود را با بزرگسالان حفظ می کند.

وی افزود: در مورد ائمه اطهار (ع) حتی اگر هنوز بالغ نشده اند نباید مرتکب اشتباه شوند در حالی که برای انسان عادی قبل و بعد از بزرگسالی فرق می کند اما اولیا و ائمه (ع) اینگونه نیست. نکته دیگر در مورد همه شرایط کار ذهن است ، یعنی اگر یک دیوانه وقت ندارد ، هیچ کاری در جای خود ندارد ، در حالی که سقوط خرد وارد امامی نمی شود که نمی جنگد (ع).

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع علم و اقتدار اشاره کرد و گفت: “اقتدار در اعمال ما این است که کارهای خوب یا بد انجام دهیم ، اما امام این کار را انجام می دهد. اغلب ، “به عنوان مثال ، ما ممکن است ندانیم که آب یک لیوان مضر است یا مفید ، و ممکن است که ما حلال یا حرام بودن آن را ندانیم ، اگر ما آب را در لیوان نوشیدیم ، از نظر مذهبی هیچ چیز خلاف عمل ما نبود ، اما امام معصوم باید همه چیز را بداند.

وی افزود: شیعیان عصمت را وضعیت امامت می دانند و معتقدند که هیچ جرمی علیه امام مرتکب نمی شود. امام جانشینان پیامبران در تأسیس و حفظ مقام و تربیت انسان ها هستند.

خاموشی گفت: امامی که حافظ شرع است نمی تواند گناه کند. دین معاد مطابق با قانون پیامبر اسلام (ص) است و این قانونی است که امام نقش پیامبر را بر عهده می گیرد. یکی از وظایف امام ایمن بودن در علم و عمل در جهت حفظ شریعت و راهنمایی مردم به رضایت خداوند و همچنین شناخت ائمه (ع) تفسیر آیات قرآن است.

وی در ادامه در مورد مسئله عدالت صحبت کرد و گفت: جامعه ای خواستار محاکمه عادلانه است و معنای این گفته در این مورد این است که همه چیز جای خود را دارد. در جامعه از حاكمان خواسته می شود كه منصف باشند ، مقام ولی فقیه عدالت است و عدالت به معنای عدالت است و مردم منصفانه خواهند شد. فرد می فهمد که ظلم بی نظیر است. موقعیت امام تزلزل ناپذیر است ، هر کسی که بی عدالتی و اعتقاد داشته باشد و تصمیمات و اقدامات خود را علیه خود یا دیگران انجام دهد ، هیچ مقام امامتی ندارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امامت به معنای پیام و نبوت است و جایگاه پیام صحبت با مردم است. اکنون ، دلیل رفتن برخی افراد این بود که دیگر از امام (ع) پیروی نکردند. اما ستمگر متجاوز به قداست خداوند و هرکسی است که می گوید این امر مطابق با شرع نیست و با ولی خود مخالف است ، حتی اگر ادعای اسلام کند که بدعت گذار است.

وی با بیان اینکه دین بزرگ خدای بزرگ است گفت: کسی که قانون خدا را زیر پا بگذارد ، لیاقت آن را ندارد. در حالی که امام در دست راست نشسته بود ، یعنی زیر پا گذاشتن حدود خدا بسیار مهم است ، برخی در تمام زندگی خود ظالم بودند ، برخی در تمام زندگی پاک بودند ، برخی در وهله اول ظالم بودند و سپس مرتکبان برای پاک کردن ، و برخی در ابتدا صالح بودند ، ابتدا به مردم ستم می کردند. بگذارید زندگی آنها پاک باشد.

خاموشی با اشاره به سرنوشت واقعه کربلا و اوضاع کنونی خانواده عدم خشونت و خلوص در جنگ ، گفت: “ما می دانیم که یکی از مهمترین وقایع امام سجاد (ع) در مسجد اموی عصر که توسط یزید بزرگ در مسجد اموی برپا شد. برای تحقیر اهل بیت (ع) ، به همین دلیل ، او بالاتر از کلام خدا صحبت کرد و یزید و مردم را ستایش کرد پدر بزرگش در این زمان ، امام سجاد (ع) رو به گوینده کرد و گفت: تو سپس موقعیت خود را با آتش پر کنی “و گفت که من می خواهم صحبت کنم. در ابتدا ، آنها مقاومت کردند اما نتوانستند در برابر تلفات مردم و امام سجاد (ع) و خطبه اش مقاومت کنند ، ابتدا هویت اهل بیت (ع) را ذکر کردند سپس برای اثبات خود ، آنها پیامبر (ص) ، علی بن ابی طالب (ع) و حضرت زهرا (س) را معرفی کنند و فرزندان این سه مرد را برای خود بگیرند ، آنها امام حسین (ع) و حضرت خدیجه را معرفی می کنند ، و سپس آنها نشان می دهند رفتار ائمه (ع) ، اکنون در مورد چرایی سخنرانی امام سجاد (ع) ، مرحوم سید جعفر شهیدی اعتقاد داشت ، زیرا ساکنان سوریه سخنان پیامبر (ص) یا سیستم اصحاب او را نشنیده بودند پیامبر (ص) و امام سجاد (ع) در سخنان خود ، نخست در توحید و سپس نبوت در مراسم مذهبی.

وی توضیح داد: دلیل اینکه امام سجاد (ع) در خطبه خود فرمود: “من فرزند مکه و منا هستم” این است که می خواست بگوید ، اصول حج ، کعبه ، صفا و مروه ، من اصل معیار دین هستم. البته اصل دعوا حق حاکم عالی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا