جامعه و خانواده

نیاز سازمان انتقال خون ایران به ۱۰۰ دستگاه اتوبوس خون گیری/ کمبود پایگاه خونگیری نداریم

سی وی نت/ خراسان شمالی رئیس سازمان انتقال خون ایران گفت: این سازمان برای پوشش مناطق مختلف کشور به 100 دستگاه خودروی خونگیری نیاز دارد.

به گزارش سی وی نت، مصطفی جمالی در حاشیه سفر به خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون امکان خونگیری در سطح شهر وجود ندارد و تامین این خودروها می تواند خلاءهای این منطقه را پوشش دهد.

وی در ادامه بیان کرد: اکنون 200 مرکز خونگیری در کشور وجود دارد که مردم برای اهدای خون به آنجا مراجعه می کنند.

جمالی گفت: تعداد خودروهای خونگیری در کشور حدود 20 دستگاه است که استاندارد و قدیمی نیستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود مراکز خونگیری در کشور وجود ندارد، ادامه داد: ساخت مراکز خونگیری از نظر هزینه توجیهی ندارد، وضعیت اقتصادی کشور چنین چیزی را نمی پذیرد. به همین دلیل تلاش می کنیم با اتوبوس خونگیری کمبود را برطرف کنیم.

رئیس انجمن انتقال خون ایران همچنین گفت: انجمن انتقال خون برای تامین نیازهای کشور در 5 سال آینده به حدود 20 درصد افزایش نیرو به ویژه در حوزه فنی نیاز دارد.

وی ادامه داد: جوامع کوچک به ویژه در مواقع بحران بیشتر درگیر هستند و با توجه به جمعیت رفتار خوبی با آنها انجام می شود.

وی افزود: استان خراسان شمالی و اهالی آن یکی از استان های پیشرو در اهدای خون هستند و از نظر جمعیت جزو 3 استان برتر کشور هستند.

جمالی با تاکید بر اینکه روند ترویج اهدای خون موثر است، گفت: بسیاری از اقشار مختلف از جمله ورزشکاران، هنرمندان و رهبران سفیران صلح و دوستی انتقال خون و ایران هستند و تلاش می کنند تا فرهنگ اهدای خون خوب و قابل قبول باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا