اقتصادیکسب و کار ایرانی

نکات مهم در خرید استابلایزر مناسب

استابلایزر مناسب انتخاب کنیم؟

همانطور که در بخش مقدمه هم اشاره کردیم برای انتخاب مناسب ایتدا باید کاربرد آن ها را برای صرف موتوری و روشنایی در نظر داشته باشید. بنابراین انتخاب یک استابلایزر مناسب مانع از آسیب دیدن تجهیزات برقی شما و کاهش هزینه های می شود. قبل تر عنوان کرده ایم که استابلایزر برای تثبیت نوسان ولتاژ استفاده می شود. پس باید در خرید این دستگاه دقت بالایی داشته باشید. ترانس های این دستگاه پشتیبان به دو دسته تقسیم بندی شده اند: استابلایزر سروو موتوری و استابلایزر رله ای که هر کدام از آن ها ترانس های مخصوص برای مصارف مختلف را دارا می باشند که همین مسئله می تواند بر قیمت آن ها تاثیر گذار باشد.

توصیه ما به شما دوستان عزیز این است که خرید یک دستگاه مناسب برای تجهیزات برقی که در منزل و محل کار خود از آن ها استفاده می کنید دقت و توجه به جریان مصرفی و تعداد و نوع تجهیزات برقی دارد که می خواهید به این دستگاه متصل کنید. این مهم را به خاطر داشته باشید که منظور از رعایت مصرف همزمان وسایل برقی این است که وسایل پرمصرف باهم و در زمان اوج مصرف برق روشن نباشند. برای اینکه بتوانید بهترین استابلایزر برای ماینر را خریداری کنید بهتر است دقت ویژه ای به این قسمت از مقاله داشته باشید،برای خرید استابلایزر مناسب شما باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که عبارتند از:

  • یک استابلایزر می تواند ولتاژ ورودی را تا چه حد تحمل کند.
  • ولتاژ خروجی را به طور دلخواه تنظیم کنید.
  • توجه به این مورد که صفحه نمایش ورودی و خروجی ولتاژ را به درستی نشان می دهد.
  • درصد خطا دستگاه و تنظیم آن

برای پاسخ به این پرسش که چگونه استابلایزر مناسب را انتخاب کنیم؟ باید بگوییم که شما دوستان عزیزی که قصد خرید این دستگاه را دراید باید در ابتدا به این مسئله توجه داشته باشید که هر یک از اانواع این دستگاه دارای چه کاربردی می باشند. خب، در ادامه مقاله مربوط به چگونه استابلایزر مناسب را انتخاب کنیم؟ می خواهیم اشاره کوچکی هم به تفاوت این دو نوع استابلایزر داشته باشیم. بنابراین نیاز است که در این مورد اطلاعات دقیقی در اختیار داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین نوع از انواع این دستگاه را برای تجهیزات برقی که از آن ها استفاده می کنید تهیه کنید.

مثلا: برای استفاده از این دستگاه برای تجهیزات برقی که در منزل استفاده می کنید نیاز است بدانید که اصلا دلیل استفاده از این دستگاه برای تجهیزات خانگی شما چه دلیلی دارد و به چه دلیل باید تجهیزات خانگی را به این دستگاه مجهز کرد. لازم است بدانید که تجهیزات خانگی نیز همچون بسیاری تجهیزات دیگر از حساسیت خاصی برخوردار می باشند که نیاز به دقت بالایی دارند. بنابراین استفاده از این دستگاه به کاهش هزینه های شما کمک زیادی خواهند کرد. انتخاب استابلایزر مناسب تفاوت استابلایزر رله ای و سرووموتوری همانطور که بارها در مقالات مختلف برایتان عنوان کرده ایم استابلایزرهای موجود در بازار یا رله ای هستند و یا سروو موتوری. اصلا این دو دستگاه چه تفاوتی با هم دارند؟

سیستم الگتنرونیکی که در این دستگاه طراحی شده است می تواند اطلاعات لازم را دریافت کرده و ولتاژ ووردی را بعد از تجزیه و تحلیل برای ترکیب صحیح به ترانس و رله ای انجام داده و پیام را ارسال کند. اما درباره استابلایزر سروو موتوری باید بگوییم که شرایط کمی متفاوت تر می باشد. خرید استابلایزر مناسب برای انتخاب یک استابلیازر مناسب باید بکوییم که استابلایزرهای نوع رله ای برای مکان هایی بیشتر استفاده می شوند که در آن ها نوسانات ولتاژ زیاد و پله ای می باشد. اما در نوع سروو موتوری که برای مکان هایی که در آن ها برق شهری وجود دارد استفاده می شود معمولا ولتاژ پایین و یا بالاتر از حد مجاز می باشد.

در واقع ترانس سرووموتوری عملکرد بهتری دارد و این امر به دلیل وجود ترانس حلقوی امکان پذیر شده است. بنابراین برای اینکه بتوانید بهترین و مناسبترین دستگاه پشتیبان برق را تامیت کنید باید به چند عامل مهم توجه ویژه ای داشته باشید که این عوامل شامل، جریان مصرفی و تعداد و نوع لوازم خانگی می باشد. دقت داشته باشید اگر در منطقه ای زندگی می کنید که از چندین لوازم برقی دارید به طور همزمان استفاده می کنید نیاز است که برای کل آن محلی که در آن سان هستید از دستگاهی استفاده کنید که میزان آمپر آن 25 الی 6000 آمپر برای کل می باشد. به خاطر داشته باشید که علاوه بر انتخاب یک استابلایز مناسب باید در مصرف برق هم صرفه جویی کنید.

پس بهترین کار این است که هیچ وقت به طور همزمان از چندین وسیله برقی استفاده نکنید. راهنمای خرید استابلایزر این مسئله را نیاز است بدانید که برای اماکنی که دارای نوسانات ولتاژ زیاد و به صورت پله ای می باشند انتخاب و خرید استابلایزر رله ای بهترین گزینه می باشد. ناگفته نماند برای مکان هایی که دارای ولتاز شهری پایین تر و یا بالاتر از حد مجاز می باشد استابلایزر سروو موتوری گزینه مناسب تری است. پس به خاطر داشته باشید که هنگام انتخاب مناسب ترین استابلایزر برای تجهیزات برقی که از آن ها استفاده می کنید نیاز است بدانید که مکانی که برای مجهز کردن تجهیزات آن به این دستگاه نیاز دارید دارای کدام یک از این نوع نوسانات هستند که به آن ها اشاره کرده ایم.

چگونه توان استابلایزر را محاسبه کنیم؟

برای اینکه بتوانید به درستی توان استابلایزر انتخابی خود را محاسبه کنید می خواهیم برایتان اشاره ای به توان مصرفی برخی از تجهیزات و لوازم هایی داشته باشیم که در منزل بیشتر از آن ها استفاده می کنید. فراموش نکنید که اگر در منزل خود از دستگاه ها و تجهیزات برقی که ولتاژ بالایی دارند استفاده می کنید می توانید آن ها را به یک استابلایرز که دلتای آن 5 کاوا یا 8 کاول باشد را استفاده کنید که 110 ولت خروجی دارند.

  1. یخچال فریزر: 6 آمپر
  2. تلویزیون: 3 آمپر
  3. کولرآبی: 5 الی 7 آمپر
  4. کولر گازی: 10 الی 15 آمپر
  5. جاروبرقی: 3 الی 5 آمپر
  6. سشوار: 700 وات

با جمع کردن تمام این عدد با یکدیگر به راحتی می توانید بهترین و مناسب ترین استابلایزر را برای تجهیزات برقی خود در منزل خریداری کنید. نکات مهم برای انتخاب استابلایزر مناسب در نهایت اینکه به عنوان حُسن ختام برای پاسخ به این پرسش که چگونه استابلایزر مناسب را انتخاب کنیم؟ باید بگوییم که هنگام خرید استابلایزر نیاز است که توجه خاص و ویژه ای به توان، تکنولوژی، کاربرد و خدمات پس از فروش این دستگاه داشته باشید. بهترین کار این است که قبل از هرگونه اقدامی برای خرید با مشاوران و کارشناسان سایت خبر آنلاین که اطلاعات دقیقی درباره این دستگاه دارند مشورت کرده و از آن ها برای انتخاب بهترین دستگاه راهنمایی های لازمه را دریافت کنید. هیچ یک از دو تکنولوژی رله‌ای و سرو موتوری کنترلی بر تغییرات فرکانس برق شهر و یا اصلاح آن ندارند.

در ضمن باید در زمان خرید توجه داشته باشید که نسخه های زیادی از این دستگاه در بازار موجود می باشند که باید قبل از خرید آن ها توجه داشته باشید که آیا دارای تاییدیه فنی استابلایزر می باشند یا خیر؟! خرید بهترین استابلایزر به شما این اطمینان را می دهد تجهیزات برقی شما در برابر نوسانات برقی ایمن می باشند. زیرا که این دستگاه با تثبیت و تنظیم دقیق ولتاژ، شرایط ایده‌آلی برای لوازم برقی شما فراهم می‌کنند. امیدواریم که با ارائه این مقاله، اطلاعاتی درباره ، نکات مهم برای خرید استابلایزر مناسب و اینکه چگونه استابلایزر مناسب را انتخاب کنیم؟ را بخوبی توانسته باشیم در اختیارتان قرار دهیم. سوالات مربوط به چگونه استابلایزر مناسب را انتخاب کنیم؟

دکمه بازگشت به بالا