فرهنگ و هنر

نقاشی‌هایی برای یک روز تابستانی دنج

یک باغ کوچک زیبا، یک باغ سبزیجات، رقص خورشید از میان شاخه های درخت، یک تخت شطرنجی قرمز که روی چمن ها برای پیک نیک پهن شده است، میوه ها، سبزیجات و صدای پرندگان، همه عناصر یک روز تابستانی عالی هستند. بسیاری از هنرمندان نیز از این فضای دلپذیر برای خلق نقاشی الهام گرفته اند.

به گزارش سی وی نت، در یکی از آن تابستان های زیبا که روز با صبحی آرام و ملایم آغاز می شد، خانواده «سارجنت» برای استفاده از این فرصت خانه ای در جنوب فرانسه اجاره کردند. در این دوره بود که هنرمند آمریکایی جان سینگر سارجنت (1856-1925) خواهرش ویولت را نقاشی کرد. او تصویری از خواهرش کشید که در حال حکاکی میوه و خواندن سر میز صبحانه بود.

نقاشی برای یک روز خوب تابستانی

“میز صبحانه”

«سارجنت» با الهام از هنرمندان فرانسوی، بازی نور و سایه را در آثارش به نمایش می گذارد. به دلیل ضربات شل قلم مو، سبک او یادآور نقاشی های «دگا» و «مانه» است. این تابلوی نقاشی “میز صبحانه” که با سرامیک، کریستال و نقره ای براق پر شده است، چشم ها را به خود جلب می کند و تصویر یک خانه واقعی فرانسوی را منعکس می کند.

نقاشی برای یک روز خوب تابستانی

“رز”

“پدر سورن کرویر” (1851-1909) نقاش دانمارکی بود که در یک روز تابستانی در اسکاگن، شهری در شمال دانمارک، خانه ای اجاره کرد. او بعداً پرتره ای از همسرش ماری و سگشان در باغی پر از بوته های رز خلق کرد. موضوع و نحوه نشان دادن نور در تابلوی «رز» مشابه آثار امپرسیونیست های فرانسوی مانند «کلود مونه» است.

نقاشی برای یک روز خوب تابستانی

“پشت میز قهوه”

فرقی نمی کند در هتل باشیم یا قهوه خانه، نوشیدن یک فنجان قهوه آرامش بخش است. اگرچه تابلوی «پشت میز قهوه» اثر ادوارد مونک (۱۹۴۴-۱۸۶۳) وضعیت روحی این هنرمند را نشان می‌دهد، اما می‌توان حسی از رنگ در این نقاشی وجود داشت که زمان ندارد و سکوت زمان.

نقاشی برای یک روز خوب تابستانی

“زندگی هنوز پربار است”

تابستان فصل میوه های فراوان است. بسیاری از هنرمندان میوه های تابستانی را به عنوان موضوع نقاشی های طبیعت بی جان خود انتخاب کرده اند. «Emilie Perrier» (1849-1930)، هنرمند آلمانی، یکی از هنرمندانی است که در طبیعت بی جان تخصص دارد. او برای نقاشی «طبیعت بی جان با میوه» از رنگ های روشن و انعکاس نور با چنان زیبایی استفاده کرده است که مخاطب دوست دارد درگیر نقاشی شود و یکی از میوه ها را بردارد.

نقاشی برای یک روز خوب تابستانی

“روز جشن”

چرا تابستان را با یک فنجان چای سپری نمی کنید؟ هنرمند سوئدی فانی بریت (1861-1940) در طول تابستان در نقاشی “روزی برای جشن” به دیدار دخترانش رفت. او در این نقاشی دختران خردسال خود را در کنار میزی تمیز و تزئین شده با برگ و گل نشان داده است که روی آن فنجان های چای و میوه قرار دارد.

نقاشی برای یک روز خوب تابستانی

“تابستان در تپه ها”

پیاده روی در طبیعت گزینه خوبی برای گذراندن یک روز تابستانی است. نگاهی به تابلوی “تابستان در تپه ها” اثر ویلیام مریت چیس (1916-1849)، هنرمند آمریکایی، زیبایی طبیعت را به یاد می آورد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا