سلامت و تندرستی

نشانه‌های عجیبی که می‌تواند حاکی از ابتلا به اُمیکرون باشد

سی وی نت/ خراسان رضوی بر اساس گزارش های دریافتی از بیماران مبتلا به Omicron، علائم سویه Omicron با سه علامت اصلی Quid متفاوت است.

به گزارش بهداشت نیوز، سرویس بهداشت ملی بریتانیا (NHS) همچنان تب بالا، سرفه‌های تازه مداوم و از دست دادن یا تغییر بویایی یا چشایی را به عنوان سه علامت هشدار دهنده اصلی گوش‌ها برای ویروس کرونا گزارش می‌دهد، اما بر اساس گزارش‌های متعدد. به نظر می رسد موارد بیماری Omicron شایع تر از سرماخوردگی معمولی نسبت به انواع دیگر باشد.

احتقان بینی، سردرد، گلودرد و تورم به عنوان علل شایع شناخته شده اند، اما دو علامت جدید از این نوع بر گلو و سر تأثیر نمی گذارد.

اطلاعات جدید از برنامه مطالعاتی Zoe Covid (ZOE) دو علامت جدید بیماری omicron را شناسایی می کند که بر بدن متفاوت از سایر علائم رایج تأثیر می گذارد.

تیم اسپکتور، استاد ژنتیک در کینگز کالج لندن، می گوید: بسیاری از افراد در مراحل اولیه بیماری حالت تهوع را گزارش کرده اند.

وی گفت: شایع ترین علامت در بین افرادی که دو بار واکسینه شده اند دریافت درمان تقویت شده است، اما عوارض آن همچنان خفیف است.

یکی دیگر از علائم رایج در بین افراد مبتلا به امیکرون، کمردرد است.

شواهد به دست آمده از این ژانر در بریتانیا، ایالات متحده و آفریقای جنوبی، جایی که اولین جهش‌ها در آنها شناسایی شد، نشان می‌دهد که کمردرد یکی از علائم اولیه بیماری امیکرون است. کمردرد می تواند به یک بیماری جسمی در سراسر بدن تبدیل شود و بسیاری از مردم این درد را به عنوان یک علامت رایج توصیف می کنند.

علائم اصلی بیماری امیکرون چیست؟

مطالعه Zoe Covid علائمی مانند آبریزش بینی، سردرد، آبریزش بینی، سرفه مداوم و گلودرد را به عنوان علائم اصلی بیماری Omicron و همچنین علائم دیگری که ممکن است شامل تعریق شبانه، خستگی، بدن درد و حالت تهوع باشد، فهرست کرده است.

پروفسور اسپکتور هشدار می‌دهد که مردم باید از علائم در حال ظهور اومیکرون آگاه باشند زیرا اکثر افراد علائمی مشابه علائم عفونت کروناویروس قبلی را تجربه نخواهند کرد یا طعم و بویی ندارند.

وی گفت: بیشتر علائم امیکرون مشابه سرماخوردگی یا سایر عفونت های ویروسی است. هیچ علائم اولیه ای گزارش نشده است، مردم هنوز باید بدانند که در حال حاضر چه چیزی گزارش می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا