سلامت و تندرستی

نخستین کهکشانها مشت شان را برای جیمز وب باز می کنند

این هفته، اعضای تیم عملیات جیمز وب برای راه‌اندازی برنامه‌های NIRCam، NIRISS و NIRSpec، نورپردازی زنده ارائه کردند که هفت مدل از 17 مدل مورد انتظار برای تلسکوپ فضایی جیمز وب به خوبی کار می‌کنند.

برنامه NIRCam یک برنامه کاربردی با تلسکوپ فضایی جیمز وب با دو عملکرد اصلی است. این دستگاه به عنوان یک سنسور تصویر از 0.6 تا 5 میکرون و همچنین یک سنسور آب و هوا عمل می کند زیرا یک آینه 18 قسمتی را به عنوان یک آینه واحد کار می کند. به عبارت دیگر این دستگاه یک دوربین است و برای ارائه اطلاعات برای پردازش 18 قسمت آینه اصلی استفاده می شود و یک دوربین مادون قرمز با 10 آشکارساز جیوه-کادمیم-تلوراید (HgCdTe) است که هر ردیف دارای وضوح تصویر می باشد. از 2048 در 2048 پیکسل است.

حسگر راهنمایی دقیق با تصویرگر مادون قرمز نزدیک و طیف‌نگار بدون شکاف (FGS-NIRISS) نیز ابزاری در تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) است که حسگرهای جهت‌گیری دقیق را با کاربردهای علمی و تصاویر مادون قرمز نزدیک طیف‌نگار ترکیب می‌کند. آژانس فضایی کانادا (CSA) این تجهیزات را طراحی کرد و هانیول آن را به عنوان بخشی از یک ماموریت بین المللی برای ساخت یک تلسکوپ فضایی بزرگ مادون قرمز با ناسا و آژانس فضایی اروپا ساخت. برنامه “FGS-NIRISS” نور را از طول 0.8 می بیند. تا 5.0 میکرون و دارای چهار اندازه نمونه مختلف.

برنامه NIRSpec نیز یکی از چهار کاربرد علمی مورد استفاده برای پرواز با تلسکوپ جیمز وب است. “NIRSpec” یک جرم سنج جرمی است که می تواند به طور همزمان طیف های فروسرخ نزدیک به 100 را به عنوان یک ستاره یا کهکشان با وضوح کم، متوسط ​​و بالا اندازه گیری کند. آزمایش همچنین در طول 0.6 میکرومتر تا 5.0 میکرومتر انجام شد. همچنین دارای چندین دیافراگم برای مشاهده پیشرفته منابع منفرد و همچنین یک واحد تک ناحیه ای (IFU) برای طیف سنجی سه بعدی است. این دستگاه توسط آژانس فضایی اروپا و توسط شرکتی به نام آستریوم ساخته شده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب بر روی اولین کهکشان متمرکز خواهد شد

در بیانیه اخیر ناسا آمده است که آماده سازی طیف سنجی با وضوح متوسط ​​MIRI (MRS) و چشم انداز به اشتراک گذاری داده های مهندسی با هم مرتبط هستند.

اصطلاح “MIRI” مخفف “Mid-Infrared Instrument” مرتبط با “Medium Resolution Spectroscopy Mode” و “MIRI’s MRS” است.

آلوارا لابیانو و دیوید لاو که هر دو در مورد لنزهای تلسکوپ تحقیق می کنند، می گویند: «مدل MRS یکی از پیچیده ترین کاربردهای تلسکوپ جیمز وب است که دارای یک عینک میدانی است که اطلاعات طیفی و فضایی را جمع آوری می کند. در همان زمان اجازه می دهد تا برای کل باغ. ایده ها.

آنها افزودند که این مدل “داده های مکعبی” سه بعدی را ارائه می دهد که در آن هر پیکسل و تصویر اشکال متفاوتی دارند. این مدل ها ابزار بسیار قدرتمندی برای مطالعه ترکیب و سینماتیک نجوم هستند زیرا مزایای تصویربرداری سنتی را با طیف سنجی ترکیب می کنند.

برنامه MRS برای حفظ وضوح طراحی شده است، طول موج مشاهده شده تقسیم بر یک تفاوت کوچک در طول موج تشخیص داده شده است. لاو و لابیانو در این پست گفتند: این دستگاه برای تشخیص عناصر اتمی و مولکولی در محیط‌های مختلف بسیار قدرتمند است و در بالاترین پتانسیل خود می‌تواند درباره گاز هیدروژن از کهکشان اول بیاموزد.

کیفیت تصویر و همچنین پیکربندی لنز را برای MIRI MRS تعیین می کند

لا و ​​لابیانو گفتند که در ادامه روند طولانی مدت، این برنامه ویژگی های هیدروکربن های مولکولی و خوشه های ستاره ای نزدیک و همچنین نشانگرهای حیاتی مانند اکسیژن، آرگون و نئون را بررسی می کند که می تواند ویژگی های گاز یونیزه شده را به ما بگوید. او می توانست در اطراف بین ستاره ای بگوید.

همانطور که آنها اضافه کردند، MRS به دلیل وجود یخ و ذرات ساده در سیارات کهکشان ما در اطراف سیارات اطراف ستارگان دیگر، نقشه های زیبایی را نیز خواهد ساخت.

هنگامی که کیفیت تصویر و پهنای باند چندین باند داده به درستی کار می کند، تیم MIRI روی تنظیم پاسخ طیف سنجی ابزار کار خواهد کرد، که لا و لابیانو گفتند که شامل چندین تکنیک مانند محدود کردن طول و وضوح درست در 12 مکان آزمایشی برای جیمز است. وب

این دو دانشمند گفتند که ما تعیین منحصربه‌فرد MRS را در بخش‌های کوچکی از طیف‌ها نشان می‌دهیم که از مطالعات مهندسی اخیر فضای کهکشانی که در راس کهکشان سیفرت NGC 6552 به دست آمده است. هنگامی که MRS آماده شود، نقش مهمی در یک برنامه علمی ایفا می کند که بخشی از اولین پروژه تلسکوپ فضایی جیمز وب خواهد بود که در چند هفته اول به فضا پرتاب می شود.

46

دکمه بازگشت به بالا