حوادث

نجات ۱۲۰ نفر از سیلاب/امدادرسانی در ۴۰ شهرستان ادامه دارد

رئیس جمعیت هلال احمر با اطلاع از نجات 120 شهروند از سیلاب و انتقال آنها به مناطق امن، از ادامه امدادرسانی به شهروندان در 40 شهر خبر داد.

به گزارش سی وی نت، دکتر دکتر با توجه به فاجعه ملی که از 26 تا 29 ژانویه رخ داد. پیرحسین کولیوند گفت: بارش شدید باران سه منطقه را تحت تاثیر قرار داد، لذا هلال احمر برای امداد رسانی به مناطق حادثه دیده اقدامات احتیاطی انجام می دهد. شروع.

وی افزود: بیشترین خسارت این سامانه بارشی در جنوب کشور دیده می شود که در این مورد 1605 چادر، تخته فرش، 17 هزار و 515 پتو، نایلون 5 کیلوگرم، 700 فلر، بسته های غذایی 4777، 3563 کیلوگرم برنج. 7224 قوطی کنسرو، 132 کیلوگرم آویشن، 2 قرص نان و 21000 گالن آب و 148 جریب برای سیل زدگان توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان می کند: در 4 شهرستان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس و بوشهر امدادرسانی ادامه دارد و تمام تلاش خود را برای کمک به مردم انجام می دهد.

کولیوند ادامه می دهد: طی 4 ساعت گذشته در استان سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس، 4 فروند بالگرد در 4 تیپ پرواز و 5 کمک امدادی را به مدت 25 تا 3 ساعت در صنعت به منطقه سیل زده منتقل کردند. دوره درمان را پشت سر گذاشتند. بالگردهای 163 امدادی نیز به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

وی افزود: در روزهای اخیر بلایای طبیعی نه تنها در جنوب کشور بلکه در مناطق آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال رخ داده است. و بختیاری زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، در خوزستان، خراسان جنوبی و رضوی، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد کمک کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در مجموع جمعیت هلال احمر در 5 شهرستان امدادرسانی می کند و به 4 هزار و 144 نفر اسکان اضطراری داده شده است. در همین راستا 4 کمپ در چابهار، کنارک و میناب راه اندازی شده است تا شهروندان بتوانند در این کمپ ها زندگی کنند.

کولیوند با اشاره به مهمترین پروژه هلال احمر در منطقه سیل اخیر گفت: سه نفر از شهروندان در روزهای اخیر از سیل نجات یافتند که متاسفانه 5 نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در مناطق شمالی نیروی زمینی هلال احمر به 5 نفر و 5 نفر به بیمارستان ها خدمات درمانی ارائه کردند. همچنین 4 دستگاه خودرو از آبگرفتگی و بارندگی شدید نجات یافتند.

به عنوان منبع اصلی دانش جمعیت هلال احمر؛ کولیوند تاکید کرد: تخلیه آب از منازل مردم مطلوب است و تاکنون 6 خانه به طور کامل تخلیه شده است. در مجموع بیش از 4700 نیرو برای کمک به مردم سیل زده مستقر شده اند و 741 خودرو در این راستا به کار گرفته شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا