فرهنگ و هنر

میراث ایران در ۱۰۰ سال چگونه حفاظت شد؟

تحول و توسعه و حفظ میراث فرهنگی ایران طی قرن گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس سی وی نت ، شورای هماهنگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و سازمان های غیردولتی ، ایکوم ایران و وزیر میراث ، گردشگری و صنایع دستی در حال برگزاری یک نشست 100 ساله برای حفاظت از میراث فرهنگی و مشارکت بسیاری از پیشکسوتان هستند. و یک استاد در بخش حفاظت و مرمت تاریخ ساختمان و ساخت و ساز. کارشناسان این سازمان تحول و توسعه و حفظ سنت های سنتی و گذشته را بررسی کردند.

شراب شما ایستاده اید وی یکی از ماندگارترین چهره های معماری ، امنیت و مرمت ایرانی این نشست را مهم دانست و گفت: “صدمین سالگرد حفاظت و مرمت بناهای حرفه ای کاری ارزشمند است که نتایج مثبتی خواهد داشت ، زیرا انجمن های مربوط به میراث فرهنگی و آزادی توسط دولت ساخته شده است و نیاز به کمی عشق دارد تا با موفقیت پایان یابد.

این ماندگاری در زمینه حرکت و ترمیم ایران بیشتر نشان دهنده تاسیس انجمن ملی هنر ایران در دوره پهلوی اول است و افزود: برای تثبیت هویت ملی ایران. این انجمن که پیش از تأسیس سازمان ملی حفاظت از اشیا عتیقه تاسیس شده است ، نقش مهمی دارد و هنوز هم در حفظ آثار تاریخی ما نقش مهمی دارد. در واقع ، با وجود تغییرات و تحولات چند سال گذشته ، هنوز هم شاهد فضای دوستانه و محترمانه ای برای حفظ آثار تاریخی در آن هستیم.

فرهاد نظریوی گفت: “حفاظت و مرمت آثار تاریخی در طی قرن گذشته فاجعه ها و ناکامی های بسیاری داشته است.” حرکت ، یعنی قبل و بعد از تغییر دولت محلی. “باید تصور شود.

وی افزود: “حفظ آثار تاریخی از یک قرن گذشته وجود داشته است ، اما با آنچه امروز شاهد تغییر قانون حاکمیت قانون هستیم متفاوت است و تنها کسی که با آن ارتباط دارد از نظر ایمنی است و نه “ایده ها”.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ، تخت جمشید ، یکی از مهمترین بناهای تاریخی ما ، برای دهه ها حفظ شده و به رکوردهای ملی و بین المللی رسیده است. توسط متخصصان و محققان بررسی شده است. بررسی کنید ، یک نگهبان در او وجود دارد از نظر اندازه و سطح خدمات ، همه مسائل امنیتی در این منطقه وجود دارد ، هیچ یک از این موارد قبل از زمان ناصرالدین شاه انجام نشده است ، زمانی که مسجد بزرگ اصفهان به طور منظم در قرن گذشته توسط مردم نگهداری می شود .

با پرسیدن این س Exال بررسی کنید که چرا مردم مسجد اصفهان و نه تخت جمشید را حفظ و نگهداری می کردند؟ وی گفت: “این س veryال بسیار مهمی است که باید به آن پاسخ داده شود تا بتواند شکاف بین گذشته و حال را برطرف کند.” دلیل این تفاوت این است که در گذشته ، حفاظت از آثار تاریخی و هدف از کار تاریخی در زندگی روزمره انجام می شد. همانطور که امروزه است ، ما همچنین در حال حفظ یک کوه باستانی هستیم که می داند اطلاعات مهم و مفیدی از گذشته در اختیار شما قرار می دهد. اما در حالی که این روند برنامه ریزی در گذشته و امروز متفاوت است ، اما برای حفظ آثار تاریخی نیز کاری انجام شده است.

وی افزود: “اگرچه در قرن قبل از قانون ، ما پادشاهانی را دیده ایم كه در مقبره های خود به عنوان تخت جمشید كار می كردند و حتی خود كار می كردند یا می نوشتند كه این منطقه در این منطقه باقی خواهد ماند. اما اندك آنها در فکر ترمیم آنها بودند. بنابراین در نظر گرفتن این نکات برای روشن شدن تفاوت بین ایمنی شغلی در گذشته و امروز بسیار مهم است.

علیرضا قلی نژاد پیربازاری، یکی از اعضای م Instituteسسه تحقیقات میراث فرهنگی و گردشگری ، با اشاره به تاریخچه تأسیس حفاظت از میراث فرهنگی در ایران گفت: سپس انجمن ملی آثار باستانی ، سازمان حفاظت ملی و پس از تحول میراث فرهنگی ، صنایع دستی ، و سازمان گردشگری که اکنون به یک خبرگزاری تبدیل شده است ، راه اندازی خواهد شد. یک چیز قطعی است ، و آن شناخت حفاظت از آثار ملی است که در آن ادبیات بین المللی را در این منطقه می شناسیم. بنابراین ، برای افزایش امنیت و رفاه این منطقه ، باید به خودمان برگردیم و میراث سنتی را به عنوان میراث خود تعریف کنیم ، زیرا بدون توجه عمیق به محتوای مرمت ، این رویداد درجه مهم است

محمدحسن طالبیانمعاون امور فرهنگی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با اعلام مطالعه تاریخی در زمینه حفظ میراث فرهنگی قوی گفت: امروز باید از قوانین و مقررات حفاظت از بناهای تاریخی مورد استفاده آگاه باشیم در مطالعات علمی تعاریف را مرور کنید تا ببینید چطور این کار در گذشته و حال انجام شده و میزان وضع قوانین و مقررات گذشته چیست.

هماهنگی شورای NGO سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایران و همچنین ایکوم ایران و وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، سازمانی با نام “یک قرن فرهنگ و هنر” با حضور کارشناسان امور فرهنگی . میراث ، مسافرت و صنایع دستی به بررسی آنچه در قرن گذشته از نظر فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی رخ داده است ، می پردازد.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا