اقتصادی

مه پاش چگونه کار میکند؟

در فصل تابستان به دلیل گرما، استفاده از محیط باز، مثلاً حیاط، محوطه روبروی رستوران یا کافه غیرممکن است. اما آیا می دانستید که می توانید محیطی را فراهم کنید که در عین لذت بردن از فضای بیرون، گرما را تحمل کنید؟ دستگاه مه پاش سیستمی است که به شما کمک می کند. سیستم های مه پاش برای خنک کردن گلخانه ها و محوطه های بیرونی با خنک کردن هوای اطراف تا 40 درجه بدون افزایش رطوبت استفاده می شود.

سیستم سحابی چیست؟

اثر خنک کنندگی یک دستگاه مرطوب کننده یا سیستم مه پاش به رطوبت محیط و تغییرات جوی در هوا بستگی دارد که زمانی که دمای محیط بالای 80 درجه و رطوبت کمتر از 50 درصد باشد و زمانی که محیط . دمای ثابت و هوا بدون تأثیر منفی بر رطوبت هوا، آزاد را بلافاصله خنک می کند.

نکته: هر چه میزان ذرات پودر آب موجود در هوا بیشتر باشد، عملکرد مه پاش بهتر است.

برای Veekulu udutamis

کاهش مصرف آب در سیستم رطوبت گیر به دلایل زیر 98 درصد است. اندازه نازل ها به اندازه فشار و تعداد نازل های استفاده شده در این دستگاه بستگی دارد. هر چه سیستم بزرگتر باشد، صدای آن بیشتر است. همچنین هر چه در دستگاه رطوبت ساز صدای بیشتری استفاده شود، از آب مه بیشتری استفاده می شود. سرعت در این سیستم نیز در حال افزایش است. خرید سیستم تهویه صنعتی بهترین راه حل برای خنک سازی و جلوگیری از ورود گرد و غبار به محیط است.

این به این دلیل است که در تابستان آب کمیاب است. در این میان مردم برای کاهش مصرف بی رویه آب در این فصل راه حل هایی پیدا کرده اند و یکی از راه حل ها استفاده از مه پاش ها برای سرمایش در رستوران ها، قهوه خانه ها، گلخانه ها و دامداری هاست که خیلی ها به آن فکر می کنند. ترتیب.

گراماسازه شرق تولید کننده انواع سیستم های خنک کننده در نزدیکی شماست تا بتوانید گلخانه خود را ایجاد کنید، محیط کارخانه خود را برای کارمندان خود مناسب سازید و یا با فضایی روبروی رستوران خود کسب و کار خود را تقویت کنید. . . لطفا قبل از تماس با کارشناسان این مقاله را تا انتها بخوانید.

نحوه عملکرد سیستم قالب

آیا در مورد نحوه عملکرد مه پاش سوالی دارید؟ مه پاش با اتصال یک موتور الکتریکی به یک پمپ فشار بالا کار می کند. این پمپ وظیفه فشرده سازی آب را بر عهده دارد. پس از فشرده سازی، آب از طریق لوله به سمت نازل حرکت می کند. سپس پس از ورود به نازل با فشار 70 بار از نازل خارج می شود. البته به صورت ذرات بسیار ریز بیرون می آید. اندازه این ذرات حدود 5 تا 10 میکرون است. در این سیستم آب از طریق یک نازل جریان می یابد.

مستر محیط را خنک می کند و با آب و انتشار قطرات ریز آب به این خنک شدن می رسد. این دستگاه قابلیت استفاده در فضای باز و زیر نور خورشید را دارد که عملکرد بسیار خوبی را ارائه می دهد.

اصل کار دستگاه مه پاش به این صورت است که آب تحت فشار از شیلنگ ها جریان می یابد، به دهان می رسد و بدون توجه به اینکه چند ذره آب از بینی خارج می شود، به قطرات کوچک 20 یا 30 میکرونی تبدیل می شود و هوای اطراف را خنک می کند. اگر کوچکتر شود دمای محیط کاهش می یابد و سریعتر سرد می شود.

با نصب مه خنک کننده (مست بیرونی) دمای گرم کاهش می یابد و باعث افزایش رطوبت محیط می شود. با نصب این سیستم در ورودی محوطه های بیرونی رستوران ها و کافی شاپ ها می توان از این سیستم در فضاهای کوچکتر نیز استفاده کرد.

انواع سیستم خنک کننده آبی در مه

سیستم های مه پاش که برای خنک سازی محیط استفاده می شوند بر اساس میزان فشاری که آب از طریق نازل ها عبور می کند به انواع مختلفی تقسیم می شوند. این تطبیق پذیری باعث می شود که سیستم مرطوب کننده در محیط های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این سیستم ها عبارتند از:

سیستم مه پاش خانگی

مه پاش خانگی که به عنوان سیستم کم فشار نیز شناخته می شود، برای خانه ها مناسب است زیرا می تواند اثربخشی خود را با آب کم فشار خانه شما تامین کند. فشار مورد نیاز برای این ابزار در محدوده 40 تا 60 پوند بر اینچ مربع است. نصب آسان و مقرون به صرفه است. اما به سرعت خنک نمی شود و رطوبت آن در جای خود باقی می ماند.

اگر قصد دارید مه خانگی بسازید، نیازی به خرید پمپ آب یا پمپ مه شکن ندارید. برای ساخت مه خانگی فقط به 8 نازل و 10 متر شلنگ نیاز دارید. بنابراین به یک شیر معمولی که فشار 2 بار دارد وصل خواهد شد. به همین دلیل به عنوان مه پاش خانگی ارزان شناخته می شود. در این سیستم به دلیل حذف قطرات درشت محیط را کاملا مرطوب می کند. به دلیل رطوبت بالایی که این دستگاه دارد برای آبیاری استفاده می شود. بنابراین برای آبیاری گلخانه ها و گلخانه های کوچکتر استفاده می شود.

اتمایزرهای فشار متوسط ​​یا نیمه صنعتی

اگر می خواهید منطقه خود را سریع خنک کنید، بهتر است از این نوع استفاده کنید. فشار آب مورد نیاز برای این دستگاه باید بین 160 تا 250 PSI باشد. این دستگاه با فشار متوسط ​​کار می کند و رطوبت دائمی در محیط ایجاد نمی کند. اگرچه نصب این دستگاه و استفاده از منبع تغذیه برای کارکرد آن آسان است، اما عملکرد آنها هزینه برق مصرفی را افزایش می دهد.

مه پاش فشار قوی یا صنعتی

مه پاش فشار قوی پمپ قوی دارد و از طرفی ذرات مه ریز تولید می کند که به سرعت در اطراف پخش می شود و درجه خنکی بالایی در اطراف دارد. این دستگاه می تواند یک اتاق را تا دمای 35 درجه فارنهایت خنک کند و هیچ رطوبتی را پشت سر بگذارد. فشار آب در این دستگاه باید بین 750 تا 1500 PSI باشد.

جزئیات فنی کنترل از راه دور

قبل از خرید سیستم مه پاش یا رطوبت ساز فضای مورد نظر خود، باید با مشخصات فنی و عملکرد این دستگاه آشنا شوید. این دستگاه به کمک پمپ فشار آب را از لوله ها عبور داده و با فشار بسیار بالا از نازل ها عبور می کند. به دلیل فشار زیاد، آب به قطرات کوچک تبدیل شده و اتمیزه می شود.

قطرات بسیار کوچک آب در محیط پخش می شوند و فضای اطراف سیستم را پر می کنند. در نتیجه با کمک این سیستم در هر ثانیه هزاران قطره آب وارد هوا می شود. این اتمیزه کردن می تواند عملکرد مطلوبی را که فکر می کنید، بسته به جایی که پرتاب می شود، به ارمغان بیاورد. به عنوان مثال، اگر از این سیستم در یک مکان باز و گرم استفاده می کنید، سرریز شدن قطرات آب به خنک شدن محیط کمک می کند. اما همین فعالیت باعث ایجاد رطوبت در فضای بسته مانند پاسیو خانه شما می شود.

از Fogger نصب شده است

برای نصب دستگاه مه پاش به خطوط رطوبت، نازل ها، پمپ ها، شیلنگ های فشار قوی، منابع تامین آب نیاز دارید. البته نصب آن آسان است. اما بهتر است نصب آن را به متخصصان بسپارید. اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید، حتماً دستورالعمل ها را دنبال کنید.

نکات مهم برای نگهداری سیستم مه پاش.

اگر نبولایزر خود را به درستی نگهداری کنید، عمر آن را افزایش خواهید داد. زیرا این دو موضوع ارتباط مستقیمی با هم دارند. بنابراین باید قطعات به کار رفته در این دستگاه را در فواصل زمانی معین بررسی کنید. برای مثال شیلنگ ها و اتصالات این دستگاه را چک کنید تا گرفتگی نداشته باشند یا آب از آن نشت نکند.

همچنین فیلتر مه آلود و نازل استفاده شده در آن را بررسی کنید که گرفتگی نداشته باشد. اگر در نازل اسپری مه گرفتگی وجود دارد، ابتدا باید آن را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید. عدم انجام به موقع این کار از رسیدن آب به پمپ جلوگیری می کند. سوراخ نازل نیز باید گرفته شود.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا