جامعه و خانواده

منشاء آلودگی هوا تنها در تهران نیست/دهه فجر امسال باید با همت همه دستگاه‌ها پرشور برگزار شود

استاندار تهران بر لزوم تلاش مضاعف دستگاه‌های مختلف برای برگزاری هر چه باشکوهتر ایام الله دهه فجر تاکید کرد.

به گزارش سی وی نت، علیرضا فخاری در جلسه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان تهران، گفت: اختصاصی‌ترین سالروز یوم الله فجر انقلاب اسلامی در سال جاری است که باید با همت همه دستگاه‌ها پرشور برگزار شود. بی تردید این ایام برای اصلاح الگوها، مسیرها و … کمک کننده است و فرصت بی بدیلی است که باید از آن بهترین استفاده را داشته باشیم.

وی افزود: هنگام دفاع مقدس ما در تنگنا قرار داشتیم؛ اما به برکت همبستگی در دفاع مقدس توفیق پیدا کردیم کار را به اوج برسانیم و به برکت دفاع مقدس در طول ایام مختلف و خون شهدای دفاع مقدس توفیقات بسیاری را کسب کردیم. قطعا در دهه فجر امسال تبیین باید از اقدامات مهم و اساسی باشد که در دستور کار قرار می‌گیرد.

فخاری ادامه داد: در فضای فعلی وظیفه داریم دستاوردهای انقلاب را تشریح کنیم. در این راستا رسانه‌ها و صدا و سیما باید تلاش مضاعفی را در دستور کار خود قرار دهند.

دشمن تهدیدهای جدیدی را آغاز کرده و برای ایام دهه فجر برنامه ریزی کرده است

برگزاری برنامه‌های ایام الله دهه فجر ویژه جوانان و نوجوانان

وی تاکید کرد: دشمن تهدیدهای جدیدی را آغاز کرده و برای این ایام برنامه ریزی کرده است؛ لذا نیاز است طراحی متقابلی داشته باشیم و همانطور که دشمن با همه توان آمده ما هم با همه توان و مبتکرانه به میدان بیاییم. در این راستا باید جامعه جوان را جذب کنیم و برنامه‌های ایام الله دهه فجر را برای جوانان و نوجوانان به صورت ویژه برگزار کنیم.

تشکیل ۳۲ کمیته در حوزه‌های مختلف در قالب ستاد دهه فجر

شهرداری تهران اجرای طرح هر خانه یک پرچم را در دستور کار خود قرار دهد

تهران با اشاره به تشکیل ۳۲ کمیته در حوزه‌های مختلف در قالب ستاد دهه فجر گفت: باید تلفیق برنامه‌ها و پرهیز از موازی کاری در دستور کار قرار گیرد تا اثرگذاری حداکثری را داشته باشیم؛ لذا نیاز است جلسه دیگری برای بررسی آخرین وضعیت و ارزیابی اقدامات دستگاه‌های مختلف برای برگزاری این مراسم را داشته باشیم. همچنین نیاز است که شهرداری با همت بلندتری در جهت اجرای طرح هر خانه یک پرچم اقدام کند. امروز دشمن مخالفت را تا پرچم کشور به پیش برده؛ لذا باید این نماد احیا شود و شهرداری تهران می‌تواند در این راستا اجرای طرح هر خانه یک پرچم را در دستور کار خود قرار دهد. باید تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در مسیر راهپیمایی در قالب نصب تابلوها شکل بگیرد.

وی ادامه داد: در شب ۲۲ بهمن نیز باید کار محله محور به صورت مداوم مورد توجه قرار گیرد. تبلیغات در فضای مجازی نیازمند توجه ویژه است تا ان‌شاءالله در این مراسم همه اقشار حضور داشته باشند.

منشاء آلودگی هوا تنها در تهران نیست

به گزارش سی وی نت، در پایان این جلسه استاندار تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع آلودگی هوا و تشکیل جلسات کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: استان تهران و به ویژه شهر تهران با گرفتاری در قالب آلودگی هوا مواجه است که منشاء آن تنها در خود تهران نیست و بعضا از استان‌ها و شهرهای مجاور نشأت می‌گیرد. در تهران وسایل نقلیه غیر گازسوز، موتورسیکلت‌ها، خودروهای سبک و سنگین، بخش‌های صنعتی و حتی فعالیت حوزه‌های عمرانی از عوامل تولید آلایندگی هستند. بی‌تردید استانداری تهران برای کنترل این فضا باید تدابیری را به صورت جبرانی اتخاذ کند که معمولا این اقدامات در کمیته اضطرار آلودگی هوا انجام می‌شود.

تنها تشکیل جلسات کارگروه اضطرار آلودگی هوا موثر نخواهد بود

استاندار تهران تاکید کرد: بی تردید در راستای تحقق این کنترل و اتخاذ تدابیر باید به سمت اصلاح زیرساخت‌های اساسی حرکت کنیم. تنها تشکیل جلسات این کمیته موثر نخواهد بود و منجر به دستاوردهای جدید نخواهد شد ولی از سوی دیگر ایجاد زیرساخت‌های لازم زمانبر است و مربوط به یک سال نیست. همانطور که امروز میوه اقدامات گذشته را می‌چینیم اتخاذ تدابیر و راهکارها نیز زمانبر خواهد بود.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با اقدامات متمایز همگام و همسو از هر دو جهت تعادل بخشی داشته باشیم. به مواردی که به رفع آلودگی هوا کمک می‌کند و از سوی دیگر اشتغال ادامه روند آموزشی و کسب و کارها را در نظر بگیرد.

فخاری تاکید کرد: تجدیدنظر در مقیاس‌ها و استانداردها و توجه به استانداردهای حرفه‌ای و شرایط اقلیمی باید مورد بازنگری قرار گیرد تا همسانی مناسبی با شرایط ما داشته باشد. در این راستا باید راهکارها با توجه به زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز و همچنین آنچه که در اختیار داریم مد نظر قرار گیرد. مسئولیت در قانون هوای پاک توسط وزیر کشور پذیرفته شده که به تبع آن استانداران نیز مسئولیت‌هایی دارند که باید در راستای اجرای این قانون با تامین منابع و امکانات و تلاش مضاعف شرایط بهتری را برای هوای پاک فراهم کنیم.

در موضوع تامین گاز به دلیل نافرجامی‌های ناشی از اقدامات گذشتگان با مشکلاتی مواجه شدیم

وی ادامه داد: در موضوع تامین گاز به دلیل نافرجامی‌های ناشی از اقدامات گذشتگان با مشکلاتی مواجه شدیم، در حالیکه اگر تدابیر بهتر اتخاذ می‌شد امروز دبی بهتر و مطمئن‌تری را داشتیم. در گذشته به این نیاز توجه مناسبی نشده که ما را با کمبود مواجه کرده، لذا باعث شده بعضا شاهد تعطیلی بخش‌های مختلف به دلیل کمبود منابع گازی و حتی گاهی الزاما برای تامین نیازهای اولویت‌دار همچون مصارف خانگی مواجه باشیم و یا از سوی دیگر سرمای هوا و وارونگی هوا و آلودگی ناشی از آن ما را به سمت اتخاذ چنین تصمیماتی سوق دهد.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا