کسب و کار ایرانی

مقایسه انواع کمپرسورهای اینورتر

اکثر کولرهای استاندارد زمانی که بیش از حد گرم می شوند بیش از حد گرم می شوند. اگر سیستم تهویه مطبوع اینورتر با سرعت متغیر دارید، انرژی کمتری برای خنک کردن فضای خود هدر می دهید. تهویه مطبوع اینورتر با تغییرات خروجی کمتر کار می کند و دمای ثابت تری را ارائه می دهد. تهویه مطبوع اینورتر راحتی داخلی پایداری را فراهم می کند.

مزایای تهویه مطبوع اینورتر

وقتی صدای روشن شدن کولر گازی را می شنوید، حسرت هوای خنک را خواهید داشت تنها مشکل این است که وقتی ترموستات آن را خاموش می کند، دمای خانه دوباره شروع به افزایش می کند. خوشبختانه نوع جدیدی از تهویه مطبوع وجود دارد که قبض انرژی شما را تغییر نمی دهد.

یک سیستم AC اینورتر مجهز به یک کمپرسور با سرعت متغیر است که به طور فعال سرعت موتور را مدیریت می کند که ظرفیت خنک کننده واحد تهویه مطبوع اینورتر شما را کنترل می کند. این عملکرد متعادل انرژی تلف شده ای را که سیستم های خنک کننده استاندارد در زمانی که باید موتور را برای شروع چرخه “راه اندازی” کنند، استفاده می کنند، به حداقل می رساند (بهترین برندهای اینورتر).

نحوه انتخاب اینورتر مناسب

هنگام انتخاب کولر گازی اینورتر مناسب برای خانه یا محل کار خود باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. متراژ مربع اتاق هایی که می خواهید خنک کنید مهمترین معیار برای محاسبه است. هنگامی که تصمیم به نصب با اینورتر دارید، می توانید از کمک تکنسین تهویه مطبوع آموزش دیده برای بررسی ملک خود استفاده کنید.

آنها می دانند که درها و پنجره های شما کجا هستند و خانه شما به خوبی عایق بندی شده است. اگر در مورد انتخاب سیستم تهویه مطبوع جدید سوالی دارید، از تکنسین تهویه مطبوع کمک بخواهید.

مقایسه انواع کمپرسورهای اینورتر

همه تهویه مطبوع متغیر به یک کمپرسور برای تنظیم جریان مبرد در سیستم متکی هستند. سه نوع کمپرسور متداول در اکثر سیستم های AC مسکونی وجود دارد. کولرگازی های معمولی از کمپرسور تک مرحله ای یا دو مرحله ای استفاده می کنند.

هنگامی که ترموستات روشن است، هر کمپرسور مقدار متفاوتی انرژی برای ایجاد هوای سرد مورد نیاز برای مطابقت با تنظیمات راحتی شما مصرف می کند. کمپرسورهای اینورتر AC کند و کم کار می کنند، به انرژی کمتری نیاز دارند و دماهای ثابت تری را ارائه می دهند.

اینورتر و هیوندای

انتخاب اینورتر هیوندای مزایای زیادی دارد. برای اطمینان از اینکه سیستم شما در مواقع اضطراری خراب نمی شود، همیشه باید یک کولر گازی اینورتر تک فاز یا دو فاز با ظرفیت کمی بیشتر از آنچه فکر می کنید نیاز دارید انتخاب کنید. بهترین چیز در مورد سیستم های AC اینورتر مانند هیوندای C اینورتر این است که در حداکثر خروجی کار نمی کنند.

یک PLC دارای یک زبان برنامه نویسی است که به راحتی قابل درک است و می توان آن را با استفاده از نرم افزاری مشابه نوع PLC مورد استفاده برنامه ریزی کرد. یک کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی یا PLC برای استفاده در شرایط بحرانی صنعتی مناسب است زیرا برای استفاده در یک محیط صنعتی طراحی و در نظر گرفته شده است.

PLC ها نسبت به سایر دستگاه های کنترلی مانند رله ها، تایمرهای الکترونیکی، شمارنده ها و کنترل های مکانیکی از نوع درام مزایای متعددی دارند.

عملکرد اصلی PLC

مدیریت متوالی:

یک PLC یک سیگنال باینری ورودی را به خروجی پردازش می‌کند که برای تکنیک‌های پردازش متوالی استفاده می‌شود، جایی که PLC فرض می‌کند که تمام مراحل یک فرآیند متوالی به ترتیب درست انجام می‌شوند.

کارخانه مانیتورینگ:

PLC به طور مداوم بر وضعیت سیستم (مانند دما، فشار، ارتفاع) نظارت می کند و اقدامات لازم مربوط به فرآیند کنترل شده را انجام می دهد یا پیامی را به کاربر نمایش می دهد.

روش بسته شدن:

در واقع PLC با دریافت سیگنال ورودی از فرآیند کنترل شده بر اساس دستورات منطقی از پیش برنامه ریزی شده و اجرای آنها کار می کند.

برنامه های کاربردی PLC

PLC در ابتدا به عنوان جایگزینی برای کنترل دستگاه های صنعتی طراحی شده بود، امروزه در کاربردهای بی شماری برای رفع نیازهای کاربران استفاده می شود.

مهم است که استفاده از PLC را به عنوان یکی از مزایای پیشرفت های آینده در نظر بگیریم. کاربرد آن از فرآیندهای تولید صنعتی از هر نوعی گرفته تا انقلاب صنعتی، مدیریت ساختمان و غیره می باشد.

ابزارهای ارتباطی ادغام شده در کنترل‌کننده‌های PLC نه تنها قابلیت‌های عملیاتی سیستم‌های کنترل را بهبود می‌بخشند، بلکه کاربردهای خود را برای سیستم‌های تولید و تولید یکپارچه مانند: CIM، CAM و غیره باز می‌کنند.

PLC Fatak

سری فاتک FBs PLC دارای یک سیستم روی تراشه (SoC) ساخته شده توسط فاتک است. تراشه BGA از بیش از 120000 گیت شامل عملکردهای قدرتمند مانند واحد پردازش مرکزی (CPU)، حافظه، حل کننده منطقی HLS، 5 پورت ارتباطی پرسرعت، 4 ماژول شمارشگر/تایمر سخت افزاری با سرعت بالا تشکیل شده است.

محور خروجی PLC پالس پالس با سرعت بالا برای کنترل موقعیت یابی NC (با درون یابی خطی)، 16 وقفه و ورودی ثبت سرعت بالا. PLC فاتاک عملکرد و قابلیت اطمینان بالایی را با قیمت استثنایی در مقایسه با PLC های دیگر در کلاس خود ارائه می دهد.

استفاده از PLC آسان و قدرتمند است

FBs PLC بیش از سیصد دستورالعمل دارد. FB های PLC از توابع عملکرد آسان و خوانایی بالا برای ورودی های متعدد یا چند خروجی استفاده می کنند. با وجود ساختار دستورالعمل چند ورودی، کاربر عملکردهای مختلفی را دریافت می کند. سایر برندهای PLC ممکن است برای انجام این کار به دستورالعمل های متعددی نیاز داشته باشند.

همچنین خروجی عملیات PLC می تواند مستقیماً به خروجی های داخلی یا خارجی ارسال شود. برای سهولت خواندن برنامه، ورودی یا خروجی هر دستور تابع دارای نمادهای خاص خود بوده و محتویات نیز نمایش داده می شود. برای برنامه های سطح بالا مانند شبکه یا PLC LINK، Fatak FB کنترل و موقعیت یابی و همچنین دستورالعمل های ویژه ای را برای کمک به توسعه برنامه ارائه می دهد.

امروزه ابزارهای زیادی در صنعت استفاده می شود، کارخانه ها بزرگتر شده اند و به ماشین آلات مختلفی نیاز است. البته هر ماشینی که در امور صنعتی استفاده می شود کاربرد متفاوتی دارد و باید طوری طراحی شود که شرایط کار مناسب و آسانی را ایجاد کند. گرمایشی که شاید تاکنون نام آن را نشنیده باشید، یکی از پرکاربردترین تجهیزات صنعتی در صنایع مختلف است. برخلاف سایر تجهیزات صنعتی، خیلی بزرگ نیست، اما ماشینی کوچک و کارآمد است.

فرستنده دما چیست؟

ترانسمیتر دما در واقع وسیله ای است که برای اندازه گیری دما استفاده می شود و این دستگاه به گونه ای است که با کوچکترین واحد اندازه گیری دمای محیط یا دستگاه های مختلف را در امور صنعتی بسیار دقیق نشان می دهد. فرستنده علاوه بر اینکه دمای محیط مورد نیاز را کنترل می کند، قابلیت اندازه گیری و نمایش تغییرات دمایی رخ داده در فضا یا دستگاه های مختلف را نیز دارد (بهترین برندهای پی ال سی).

اجزای سنسور دما

قطعات تشکیل دهنده ترانسمیتر دما به 2 دسته به شرح زیر تقسیم می شوند:

سنسور دما، دماسنج

سنسور دما بخشی از این دستگاه است که به عنوان دماسنج عمل می کند و مهمترین قسمت فرستنده دما محسوب می شود که وظیفه اندازه گیری دمای فعلی این قسمت از دستگاه را بر عهده دارد.

فرستنده

فرستنده قسمت دوم این دستگاه است که از طریق این قسمت سیگنال های تولید شده در اثر افزایش دما به اتاق کنترل یا سیستم مانیتورینگ مجتمع ارسال می شود تا کارگران منطقه صنعتی بتوانند این علائم را مدیریت کنند. شما می توانید درک کنید که دستگاه چگونه کار می کند و چگونه کار می کند و چگونه کار می کند.

انواع اصلی سنسورهای دما کدامند؟

انواع مبدل های حرارتی از نظر توزیع جریان به شرح زیر است که هر کدام ویژگی های خاص خود را خواهند داشت:

انتقال دمای فعال

این نوع فرستنده برای عملکرد صحیح نیاز به منبع تغذیه جداگانه دارد و جریان خروجی آن حدود 4 تا 20 میلی آمپر است. فرستنده دمای فعال به صورت تک سیم یا دو سیم متصل می شود.

فرستنده دما زیمنس

فرستنده دمای غیرفعال

فرستنده های دمای غیرفعال که به عنوان فرستنده دمای غیرفعال نیز شناخته می شوند، منبع تغذیه یا سیم کشی جداگانه ای ندارند، اما ولتاژ تغذیه آنها از طریق دستگاه های خارجی مانند plc و rtu تامین می شود. این نوع فرستنده که در صنایع بسیار مورد استفاده قرار می گیرد دارای جریان خروجی 4 تا 20 میلی آمپر می باشد (ترانسمیتر دما چیست؟).

کاربرد انتقال دهنده حرارت

ترانسمیترهای دما در انواع محیط‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و مهم‌ترین کاربردهای ترانسمیترهای دما را می‌توان در شرایط زیر در نظر گرفت:

بررسی وضعیت کوره های صنعتی یا غیر صنعتی مانند کوره های چدن

بررسی وضعیت موتورهای صنعتی

استفاده از آن برای مصارف صنعتی در پالایشگاه ها

شرایط گرمایش دربویلر را ببینید

کنترل عملکرد مخزن تحت فشار

بررسی تغییرات دمایی مربوط به واکنش های شیمیایی

و…

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا