سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

معرفی بهترین قرص برای رشد سریع مو

داشتن موهای زیبا، ناخن های قوی و پوستی شاداب در این دوران دیگر جای نگرانی نیست. با استفاده از برخی مکمل های غذایی، ورزش و تغذیه مناسب می توان علائم پیری را کنترل کرد. قرص های مکمل همانطور که از نامشان پیداست برای تکمیل ویتامین های مورد نیاز بدن تجویز و توصیه می شود. همانطور که با مطالعات علمی و آزمایشگاهی ثابت شده است، مهم ترین و ضروری ترین ویتامین ها برای رشد و استحکام مو و پوست از خانواده ویتامین های C، B، D، E و روی هستند.

 

ویتامین ها برای پوست و مو چه می کنند؟

 

ویتامین های خانواده B: مهمترین آنها برای تقویت و تحریک سلامت مو، ناخن و پوست هستند.

 

ویتامین B7 یا بیوتین: یکی از مهم ترین ویتامین های بدن محسوب می شود و نقش مهمی در جلوگیری از ریزش مو و شکستگی ناخن دارد.

 

ویتامین B9 یا اسید فولیک: از مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش های پوستی جلوگیری می کند.

 

روی: یکی از مهمترین مواد معدنی مورد نیاز برای استحکام و رشد مو و ناخن است. همچنین نقش مهم و مهمی در حفظ سلامت پوست دارد و استفاده صحیح از آن می تواند به از بین بردن لکه های سفید روی ناخن کمک کند.

 

به طور کلی شرکت های داروسازی از ترکیب روی، ویتامین C و ویتامین های خانواده B در مکمل ها برای رشد و تقویت ناخن، پوست و مو برای نتیجه بهتر استفاده می کنند.

 

انواع پروتئین ها و مواد معدنی برای رشد موی سالم و تعادل پوست مهم هستند. اما با توجه به اینکه ممکن است بدن به دلایل مختلفی مانند انواع غذاها (مانند گیاهخواری)، انواع داروهای مکمل و تقویت کننده و آمپول هایی که از کمک به افراد می باشد، در رژیم غذایی روزانه به میزان کافی از این گروه از ویتامین ها برخوردار نباشد.

 

8 بهترین مکمل پوست و مو

 

این مکمل های غذایی به عنوان داروهای بدون نسخه در داروخانه ها و داروخانه ها به فروش می رسند. البته توصیه می شود ابتدا با یک آزمایش خون ساده میزان کمبود ویتامین ها و مواد مغذی در بدن را بدانید و سپس شروع به مصرف این مکمل ها کنید.

در ادامه 8 مورد از بهترین مکمل های مو در بازار را بررسی می کنیم تا دریابیم بهترین قرص برای رشد سریع مو کدام قرص است.

 

هیرونیک

 

هیرونیک یکی از بهترین مکمل ها برای ترمیم و رشد مو است. این مکمل با مواد معدنی و ویتامین هایی مانند روی، کوآنزیم کیتوئین، ویتامین B5، ویتامین B6 و بیوتین به ترمیم موها کمک می کند. روی یک ماده معدنی است که نقش مهمی در تولید کراتین دارد که ساختار اصلی مو را تشکیل می دهد. ویتامین B5 با حفظ رطوبت مو از ریزش و خشکی مو جلوگیری می کند. ویتامین B6 مانند روی به تولید کراتین که جزء اصلی ساختار مو است کمک می کند. ویتامین B7 یا بیوتین استحکام مو را افزایش می دهد. Haironik  یکی از مکمل های موثر برای ترمیم مو است.

 

قرص سیستین ب 6 زینک

 

کمبود ویتامین B معمولاً خود را به شکل ناخن های شکننده و موهای نازک نشان می دهد. کمبود روی یا روی با علائمی مانند ریزش مو و آسیب به بستر و بافت ناخن مشخص می شود.

 

این فرمول ترکیبی از ویتامین های گروه B و روی است که برای تقویت ناخن ها مناسب است و برای خانم ها و آقایان قابل استفاده است.

 

اثرات مثبت این دارو که بعد از 2 تا 3 ماه مصرف قابل مشاهده است عبارتند از:

 

– افزایش ضخامت مو

 

– درمان ریزش مو و ریزش مو

 

– ناخن های شکننده و درمان تقویتی

 

قرص یونی زینک

 

نام معروف مکمل معروف پوست و مو برای بانوان و آقایان ایرانی; بسیاری از افراد با این مکمل آشنا هستند. محتویات این مکمل شامل روی، ویتامین C و ویتامین های گروه B (شامل B1/B7/B12/B9) می باشد.

 

با توجه به غنی بودن گروهی از ویتامین های مهم برای پوست و مو، این مکمل بارها برای رفع مشکلات ریزش و شکنندگی ناخن ها تجویز و توصیه شده است.

 

اثرات استفاده از این مکمل بیشتر در طی یک دوره 2 تا 3 ماهه مشخص می شود. البته لازم به ذکر است که مصرف این دارو ممکن است به دلیل داشتن روی در برخی افراد باعث تهوع و سوزش سر دل شود. بهتر است این مکمل را طبق توصیه و تجویز پزشک خود استفاده کنید.

 

قرص هیر ویت

 

قرص Hairvit به عنوان یکی از محبوب ترین محصولات برای رشد مو شناخته می شود. افرادی که به دلایل مختلف مانند استرس، تغییر وزن، رژیم غذایی سنگین و … دچار ریزش مو می شوند می توانند از این مکمل استفاده کنند. سفیدی مو مخصوص مدل موهای زنانه طراحی شده است.

 

مکمل های غذایی موجود در این قرص شامل ویتامین های گروه B، فسفر، روی و مس است. مس موجود در این قرص با رساندن اکسیژن به ریشه مو باعث افزایش ضخامت و تحریک رشد موهای جدید می شود.

 

با توجه به محبوبیت این قرص و وجود مدل های تقلبی و غیر اصل، حتما محصول اصلی را خریداری و مصرف کنید.

 

کپسول هیر برست 

 

HairBrest در سال های اخیر توانسته است با ارائه محصولات اضافی برای پوست و مو توجه مصرف کنندگان در سراسر جهان را به خود جلب کند. گروه محصولات این شرکت علاوه بر مکمل ها شامل شامپوها و نرم کننده ها نیز می باشد.

 

این ویتامین ها شامل بیوتین، روی، سلنیوم و اسیدهای آمینه ضروری هستند. نتیجه استفاده از این محصول ضخیم تر و پرپشت شدن موها است و به تسریع رشد مو کمک می کند.

 

به طور کلی توصیه می شود از این مکمل برای حداقل سه دوره برای بهترین نتیجه استفاده کنید.

 

قرص هیالورونیک اسید مای ویتامینز

 

این مکمل به طور ویژه برای بهبود وضعیت و جوانسازی بدن به ویژه برای جلوگیری از افتادگی و چین و چروک صورت ساخته شده است.

 

اسید هیالورونیک یک قند طبیعی است که در بافت های بدن به ویژه پوست، بافت زجاجیه و مفاصل یافت می شود. اما با افزایش سن این ماده در بدن کاهش می یابد. یکی از عملکردهای اسید هیالورونیک، مرطوب کردن پوست و افزایش رطوبت در بافت های همبند است. به یاد داشته باشید که هیالورونیک اسید 1000 برابر وزن خود را در آب و رطوبت نگه می دارد.

 

قرص MyVitamis با افزودن اسید هیالورونیک برای افزایش قوام و خاصیت ارتجاعی پوست و همچنین سیلیکون و منیزیم به بهبود علائم پیری و خستگی روی پوست کمک می کند.

 

قرص بیوتین

 

قرص مکمل بیوتین در بسته بندی های مختلف و توسط شرکت های دارویی مختلف به فروش می رسد. تفاوت آنها در میزان بیوتین موجود و برچسب برند هر شرکت است

 

بیوتین یا ویتامین B7 به عنوان یکی از مهم ترین ویتامین هایی شناخته می شود که به پوست، ناخن و مو کمک می کند و نتایج ثابتی در درمان ناخن های شکسته و آسیب دیده، انواع ریزش مو، زیبایی پوست و کاهش آکنه دارد.

 

یکی از ویژگی های مهم این ویتامین ناپایداری آن است و برای مدت طولانی در بدن ذخیره نمی شود. به همین دلیل است که کمبود آن در بدن باید با کمک مکمل های غذایی برطرف شود.

 

مکمل های بیوتین نیز پس از دو تا سه ماه برای استحکام ناخن و درخشندگی مو تجویز می شود.

 

قرص هیرتامین 

 

همانطور که قبلاً گفتیم، دلایل مختلفی برای ریزش مو وجود دارد، اما همه آنها تأثیر یکسانی دارند. ریزش مو به هر دلیلی چیز خوشایندی نیست.

 

کپسول های تامین کننده مو با تمرکز بر جلوگیری از ریزش مو ساخته شده اند و هم خانم ها و هم آقایان می توانند از آن استفاده کنند.

 

فلفل با تحریک خون رسانی به ریشه مو باعث رشد مو می شود و خواص ضد باکتریایی زردچوبه نیز برای بهبود خطوط مو و کمک به سلول های آسیب دیده عالی است.

 

استفاده از این مکمل برای سه دوره متوالی برای بهترین نتیجه توصیه می شود.

 

نکات مهم برای مصرف مکمل های پوست و مو

 

  • اگرچه مکمل های ارائه شده در این مقاله را می توان به راحتی از داروخانه ها تهیه کرد، اما قبل از استفاده از هر مکملی حتما با پزشک خود مشورت کرده و پس از مشخص شدن نتیجه آزمایش خون، آن ها را مصرف کنید.

 

  • استفاده از محصولات مو و پوست به طور کلی برای زنان باردار و شیرده ممنوع است. حتما این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

 

  • استفاده از برخی افزودنی های غذایی تداخل دارویی با آنتی بیوتیک ها و سایر افزودنی های غذایی دارد، قبل از مصرف، نوع تداخل دارویی را بررسی کنید.

 

  • سلامتی شما با ارزش ترین دارایی شماست. برای اطمینان از اصالت مکمل ها، مطمئن شوید که از یک منبع خاص و قابل اعتماد خرید کنید. با توجه به اشباع شدن بازار از انواع لوازم غیر اورجینال در هنگام خرید به این نکته توجه کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا