سلامت و تندرستی

معجزه‌ی سلامتی با روش‌های ساده!

سی وی نت / بوشهر یک متخصص معتقد است که رژیم غذایی سالم به معنای پرخوری ، کاهش یا محرومیت از نوع غذایی که می خواهید نیست.

مجتبی کرمی با اشاره به لزوم داشتن یک رژیم غذایی مناسب به سی وی نت گفت: همه ما برای حفظ سلامتی به تعادل پروتئین ، چربی ، کربوهیدرات ، فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم خود نیاز داریم. شما نباید انواع خاصی از غذا را از رژیم خود حذف کنید ، اما بهترین گزینه را در هر گروه انتخاب کنید.

وی گفت: خوردن رژیم غذایی با فیبر بالا (حبوبات ، میوه ها ، سبزیجات ، آجیل و لوبیا) می تواند به شما کمک کند تا به روز باشید و خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، سکته مغزی و دیابت را افزایش دهید. بلاتا همچنین می تواند سلامت جسمی را بهبود بخشد و حتی به کاهش وزن کمک کند.

وی با اشاره به نیاز به پروتئین در رژیم غذایی گفت: “پروتئین بالا می تواند برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی مضر باشد. ما به ویژه در سنین بالا به پروتئین بالا نیاز داریم.” خوردن روزانه غذاهای متنوع می تواند به بدن شما کمک کند تا تمام پروتئین مورد نیاز خود را بدست آورد.

ناهارخوری برای صبحانه توصیه می شود

کرمی در توضیح اهمیت چربی در غذا افزود: همه چربی ها یکسان نیستند. در حالی که چربی های ناسالم می توانند به رژیم غذایی شما آسیب برسانند و احتمال ابتلا به بیماری های خاص را افزایش دهند ، چربی های خوب از مغز و قلب شما محافظت می کنند.

“البته ، چربی های سالم مانند امگا 3 برای سلامت جسمی و روحی مفید هستند ، همچنین شامل سایر چربی های خوب در رژیم غذایی می تواند به بهبود سلامت شما کمک کند ، بنابراین می توانید سلامتی را بهبود ببخشید شما با این کار بهتر می شوید

وی گفت: تخم مرغ خوب است ، به خصوص اگر صبح آن را بخورید زیرا دارای پروتئین ، مقادیر زیادی از مواد مغذی و تغذیه مناسب است. و مردم معمولاً از آنها استفاده نمی کنند.

مجتبی کرمی ادامه داد: “خوردن یک وعده غذایی صبحگاهی باعث افزایش احساس رضایت از اینکه فرد در 36 ساعت آینده کالری کمتری مصرف می کند ، می شود که برای کاهش وزن بسیار مفید است. “

بیشتر از نوشیدنی میوه بخورید

این مربی با بیان اینکه برای سالم ماندن باید آب کافی بنوشید اضافه کرد: نوشیدن آب کافی برای سلامتی شما بسیار مهم است. آب اضافی باعث لاغری ، افزایش وزن و کاهش کالری دریافتی روزانه می شود.

وی گفت: “نوشیدن آب قبل از غذا می تواند گرسنگی و کالری را در وعده بعدی برای بزرگسالان و بزرگسالان کاهش دهد.” مهمترین چیز نوشیدن آب به جای جویدن چیزهای دیگر است که می تواند قند و کالری را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

کرمی با بیان اینکه “میوه ها بسیار خوب و مقوی هستند” ، افزود: شما باید بیشتر از نوشیدنی های الکلی میوه بخورید. آنها پر از آب ، فیبر ، ویتامین ها و آنتی اکسیدان هستند. کارشناسان معتقدند که خوردن میوه ها عامل خطر بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی ، دیابت و سرطان است. از آنجا که میوه ها دارای فیبر و عصاره های گیاهی زیادی هستند ، قند آنها معمولاً به آرامی هضم می شود و سطح قند خون را افزایش نمی دهد.

وی با بیان اینکه به جای سرخ شده سرخ یا جوشانده می شود ، توضیح داد: “طرز پخت و پز می تواند تأثیر آن را به طرز چشمگیری تغییر دهد” استشمام و استشمام از روش های محبوب تهیه گوشت و ماهی است. اما این ترکیبات با بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان و بیماری های قلبی در ارتباط هستند ، بنابراین باید در نظر داشته باشیم که فروش یا پخت و پز برای سلامتی ما بهتر است.

مغز خود را گمراه کنید

وی درباره فواید آهسته غذا خوردن می گوید: “سرعت غذا خوردن به مقدار غذایی که می خورید و افزایش وزن شما بستگی دارد.” گرسنگی به هورمون ها ، میزان خوردن و میزان رضایت شما بستگی دارد. این تصاویر به مغز می گویند گرسنه هستید یا نه. حدود 20 دقیقه طول می کشد تا مغز شما این اطلاعات را دریافت کند. آهسته غذا خوردن می تواند کالری دریافتی شما را کاهش داده و به کاهش وزن کمک کند.

وی گفت: “از بشقاب های کوچک استفاده کنید. اندازه بشقاب می تواند بر نوع غذایی که می خورید تأثیر بگذارد.” وقتی غذا در کیسه های بزرگ سرو می شود ، مردم معمولاً 30٪ بیشتر غذا می خورند. با کم خوردن غذا می توانید مغز را فریب دهید و فکر کنید بیشتر می خورید.

مجتبی کرمی توصیه به انتخاب نان های غلات کامل به جای غلات تصفیه شده کرد: “شما می توانید وعده غذایی خود را کمتر سالم کرده و نان گندم را به جای نان سفید انتخاب کنید.” مانند غلات تصفیه شده ، که با بسیاری از مزایای سلامتی مرتبط است ، همه غلات با انواع مختلفی از سلامتی مرتبط هستند ، از جمله کاهش دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی و سرطان. آنها همچنین سرشار از فیبر ، ویتامین B و بسیاری از مواد معدنی مانند روی ، آهن ، منیزیم و منگنز هستند.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا