ورزش

مرادی: تصمیم‌های غیر مسوولانه، وزنه‌برداری جهان را به قهقرا می‌برد

فدراسیون بین المللی وزنه برداری وتو طی یک سال گذشته تجربه مدیریت تلخی داشته و رونمایی از یک کانال تلویزیونی آلمان علیه رئیس جمهور باعث شد تا تماش آیان ، مردی که به دولت پیوست ، پس از 40 سال استعفا دهد. به گفته علی مرادی ، رئیس جمهور و تعدادی از ورزشکاران ملی ، انتخابات ریاست جمهوری در آوریل برگزار خواهد شد ، حدود 15 ماه بعد ، آنها در صحنه بین المللی خواهند نشست.

انتخابات عمومی در روز اول آوریل برگزار می شود تا بعد از دوره فعالیت این باشگاه ورزشی ، مدیریت را ترک کند.

برای ارزیابی موفقیت هیئت ایرانی و آینده این دولت ، ما سخنرانی “علی مرادی” ، رئیس دولت ارتقا یافته را دنبال کردیم. وی در مصاحبه ای گفت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از تصمیم وی حمایت می کنند: “به نام همه ورزشهای ایران ، وی در این انتخابات شرکت خواهد کرد.”

متن کامل گفتگو در زیر است.

آیا چند ورزشکار از جمله رئیس شما در انتخابات فدراسیون بین المللی وزنه برداری ثبت نام کرده اید؟ آیا این یک تصمیم شخصی است یا یک اجماع ملی وجود دارد که از آن حمایت می کند؟

من تصمیمی برای شرکت در انتخابات نگرفتم ، اما با مقامات عالی ورزش کشور از جمله وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک نیز هماهنگی داشتم. وزیر ورزش و معاونانش از من حمایت کردند و قول دادند از من حمایت کنند. رئیس کمیته المپیک هم به من ترحم کرد. در تلاش برای محکم بودن هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد. من به دنبال یک دفتر عالی بین المللی در ایران هستم و این با توافق نامه های بین المللی محقق خواهد شد.

در گذشته ، بسیاری از ایرانیان در انتخابات شرکت می کردند و “محسن بیرانوند” ، وزیر امور خارجه فعلی ، کرسی (عضو کمیته آموزش و معلمان فدراسیون بین المللی وزنه برداری) را به دست آورد. در آن زمان شرایط انتخابات کم بود و شانس موفقیت کمی وجود داشت و ما سرانجام کرسی های بین المللی دولت را بدست آوردیم. ما یکی از برترین کشورهای بالابر در جهان هستیم و باید در زمینه ارتقا سطح حرفه ای فعالیت کنیم.

به نظر می رسد خروج “تاماش آیان” ، فضایی آماده برای پیشرفت حزب ایران در انتخابات آینده.

نه ، این یک فدراسیون بین المللی نیست که در یک مفهوم دیرینه افتاده باشد اما همچنان مارک خاص خود را داشته باشد. من در گذشته در مورد درک مالی و بهداشتی ورزشکاران گفته ام ، اما تا زمان ورود کمیته بین المللی المپیک چندان مورد توجه قرار نگرفت. فداکاری های سنگین زمین ارائه می شود. این ورزش که یکی از قدیمی ترین مسابقات المپیک است ، جایگاه اصلی خود را از دست داده و شایعاتی مبنی بر ناپایداری حضور آن در بازی های آینده و حتی تهدید به حذف از بازی های المپیک مطرح شده است.

من همچنان با ایده درک مالی و مبارزه با دوپینگ به پای صندوق های رای رفتم ، بر ارزش هایم پافشاری کردم ، اما اوضاع تغییر چندانی نکرده است. Somefod معتقد است که Ayan خارج است و این برنامه به راحتی قابل اجرا است ، اما کسانی که در فدراسیون بین المللی هستند تصوری از گذشته دارند. یکی از معایب انتخابات آینده این است که مطابق قانون قبلی برگزار خواهد شد ، این بدان معناست که بی اعتبار کردن برنامه بر اساس پیش بینی ها و تغییرات گذشته فایده ای ندارد.

یعنی اینکه هیئت جدید در هیئت مدیره و کنگره فدراسیون بین المللی وزنه برداری خوب نیست؟

اکنون برخی از کارگران ادعا می کنند که قانونگذار قانون جدید را تصویب کرده است ، اما کنگره فدراسیون جهانی در ماه مه از آن حمایت خواهد کرد. اگر قرار باشد بعد از انتخابات از قانون حمایت شود ، در این صورت انتخابات طبق قانون قبلی برگزار می شود که به معنای عدم تغییر است. کشورهایی که این بار را به دوش می کشند بر این باورند که فدراسیون بین المللی باید فرایند تصمیم گیری داشته باشد اما تا تصویب قانون جدید و اعمال تغییرات لازم نباید امیدی داشت.

تصمیم برخی افراد غیرحرفه ای در فدراسیون بین المللی و فقدان اختیارات اداری ، برندگان بزرگ این رشته در المپیک را که نتیجه آن کاهش وزن و قد بلند کردن در جهان و المپیک است ، از مطالعه حذف کرد. طول بازی های المپیک در حال کاهش است ، هیجان صعود به بزرگترین رویداد ورزشی در جهان کاهش یافته است. تصمیم گیرندگان در این منطقه ، اگر به فکر ارتقا نیستند ، کوه این هشدار را در دامنه ای قرار داده اند که تأثیر غیرقابل توصیفی در این آموزش دارد.

فشار کمیته بین المللی المپیک برای تغییر قوانین فدراسیون جهانی کارساز نیست یا اصلاحی در دست نیست؟

تصمیم گیرندگان نمی خواهند وزن را افزایش دهند ، این تعداد کم است ، اما تأثیر آنها بسیار زیاد است. متأسفانه نوع تصمیمی که آنها گرفتند این بود که صعود خوب در المپیک را رد نمی کنند بلکه این وزن را رد می کنند. اگرچه گفته شده که قوانین کمیته بین المللی المپیک باید اعمال شود ، اما این چنین نیست. سیاستمداران همه اسناد را خودشان می نویسند و همانطور که در انتخابات عمومی است انجام می دهند. تعداد اینها زیاد نیست ، اما ممکن است دو یا سه نفر برای دنیای بالابر تصمیم بگیرند ، اما برخی از کشورها نیز مراحل برنامه ریزی خود را طی می کنند ، این بدان معناست که آسیب دیدگی و بالابرهایی که آینده بازی را پوشانده است.

یعنی تصمیم انتخاباتی فدراسیون بین المللی وزنه برداری عجولانه بود؟

بله ، بعضی از کشورها در این مدت تعطیلات یا مشکلاتی دارند. به نظر می رسد کمیته بین المللی المپیک هیچ تغییری لازم نیست. برخی از کشورهای باری به سرعت تصمیمات و استانداردها را رد می کنند زیرا اصلاحات خیلی مهم نیست. برخی از کشورها به دلیل مشکلات و قوانین گذشته نمی توانند در آن شرکت کنند. در این صورت ، این اصل مغایر با اهداف فدراسیون بین المللی وزنه برداری است.

trendaa چه تاثیری بر رفتار فعلی و آینده کاهش وزن دارد؟

Burning یکی از قدیمی ترین و قدیمی ترین بازی ها است و برای تبلیغ آن پول زیادی خرج کرده است. پیش بینی های فعلی ، علی رغم اهداف کمیته بین المللی المپیک ، در نهایت از خصومت در المپیک می کاهد ، که به معنای ضررهای هنگفت برای کشورهای صاحب این رشته است. یکی از مهمترین اهداف (ioc) ورزش خالص است. مردم باید در راس فدراسیون بین المللی با طرحی برای درک مالی و بازی پاک باشند. در این صورت ، دولت به موقع برمی گردد. فدراسیون بین المللی وزنه برداری نباید از جهل به یک گروه یا ایدئولوژی خاص عقب نشینی کند.

به نظر می رسد بحث و جدال درباره تصمیم فدراسیون بین المللی وزنه برداری مشکلی را برای مقامات منتخب در این زمینه ایجاد کرده است؟

بله ، اگر بخواهم مثال روشنی از این بحران بزنم ، این مسابقات ملی کلمبیاست. این مسابقات در ماه مارس برگزار شد و همچنین یک رده بندی المپیکی است اما به اواخر ماه مه موکول شد. برخی از تصمیم گیرندگان مانند اینکه از کمیته بین المللی المپیک (IOC) تا اواسط ماه مه به فیفا فرصت داده اند تا لیست برندگان مدال های طلای المپیک را تعیین کند ، بی اطلاع هستند. با این تصمیم ، رقابت کلمبیایی بدون هیچ مشکلی خواهد بود ، که این کار “سهراب مرادی” و “کیانوش رستمی” را دشوارتر خواهد کرد.

طی چند روز آینده مسابقات قاره ای نیز برگزار می شود که نشان دهنده عدم سازماندهی فدراسیون جهانی است.

256 251

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا