جامعه و خانواده

مدارس غیردولتی تربیت محور باید تقویت شود

سی وی نت/فارس معاون وزیر ورئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: برخی مدارس غیردولتی تربیت محور است و فعالیت های فرهنگی خوب و ارزشمندی را انجام می دهند لذا باید این نوع مدارس تقویت شوند.

احمد محمودزاده بعدازظهر چهارشنبه 6 اردیبهشت در جلسه شورای آموزش و پرورش فارس، گفت: ماموریت بسیار خطیری در ایجاد حیات طیبه و تربیت دانش آموزان انقلابی متفکر و دارای هویت داریم لذا در این زمینه نیازمند هم افزایی همه عوامل تربیتی هستیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرایی کردن سند تحول بنیادین مسئولین سنگین و از عهده آموزش و پرورش به تنهایی خارج است لذا همه عوامل موثر تربیتی جامعه باید در این مسیر آموزش و پرورش را مساعدت کنند.

محمودزاده ادامه داد: صلاحیت های عمومی، صلاحیت های حرفه ای و گزینش معلمان مدارس غیر دولتی، مجدانه در دستور کار است و در سال تحصیلی آینده به گونه ای عمل خواهیم کرد تا معلم بدون طی فرایند گزینش در مدارس غیردولتی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: تجلیل از مقام معلم باید خارج از آموزش و پرورش و توسط سایر آحاد جامعه انجام شود؛ بنابراین پیگیر تشکیل دبیرخانه گرامیداشت هفته معلم در خارج از سیستم آموزش و پرورش هستیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: رتبه بندی معلمان کار ارزشمندی بود که پس از ۱۱ سال در دولت مردمی سیزدهم عملی شد.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا