جامعه و خانواده

مبتلایان به “کووید طولانی”، آسیب ریوی پنهان دارند

داده های تحقیقات اولیه در بریتانیا نشان داده است که افراد مبتلا به “کووید طولانی” بیشتر در معرض آسیب تنفسی هستند.

به گزارش سی وی نت، دانشمندان علوم بهداشتی تحت حمایت مرکز مطالعات زیست پزشکی دانشگاه آکسفورد، از آزمایش گاز زنون برای تشخیص سرطان ریه و افرادی که پس از کوید همچنان از تنگی نفس رنج می برند، استفاده کردند.

این مطالعه بر روی 11 بیمار انجام شد که در ابتدای شروع کووید به مراقبت های بیمارستانی نیاز نداشتند اما مدت ها پس از بیماری اولیه دچار تنگی نفس بودند.

در این آزمایش‌ها، از گاز ضعیف، رنگ، طعم و مواد شیمیایی برای تشخیص آسیب به ریه‌های بیمارانی که در بیمارستان نبودند اما همچنان برخی از علائم کووید 19 را داشتند، استفاده شد.

نتایج اولیه این مطالعه نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به کووید مزمن، علیرغم نتایج طبیعی سایر آزمایش‌ها – مانند سی تی اسکن، اختلالات قابل توجهی در آزمایش‌های خون و گاز دارند.

بیماران دارند "لانگ کواید"، آسیب نهفته ریوی دارد

مناطق تاریک روی پروب های زنون بیمارانی که آسیب ریه را نشان می دهند / منبع: بی بی سی – دانشگاه آکسفورد

دکتر دکتر گفت: انگیزه این مطالعه ناتوانی پزشکان در تشخیص علل سلامت تنفسی حتی با استفاده از اشعه ایکس یا سی تی اسکن در بسیاری از بیماران بود. امیلی فریزر، نویسنده اصلی گروه، گفت. .

متخصصان در این مطالعه ابراز امیدواری کردند که با روش فوق (اسکن گاز زنون) بتوان بیماران مبتلا به ضایعات تنفسی نهفته را بهتر شناسایی کرد و درمان مناسب و موثری برای آنها ارائه کرد.

مطالعات دقیق تری برای تایید نتایج این مطالعه اولیه در حال انجام است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا