سلامت و تندرستی

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

مایک گرینلی، مدیر عامل MDA در بیانیه‌ای گفت: «هدایایی که ما برای ماهواره‌ها ارائه می‌کنیم، که در توانایی آن‌ها در نظارت بر آب و هوا، اتصال و تجزیه و تحلیل با منابع دیگر از دنیای تجارت منحصر به فرد هستند. – گزارش اطلاعاتی برای اوکراین.

وی افزود: ما مفتخریم که می‌توانیم از قدرت رادار ماهواره‌ای خود برای حمایت از این تلاش‌های بین‌المللی استفاده کنیم و به انجام هر کاری که می‌توانیم برای کمک به دولت اوکراین برای محافظت از شهروندانش ادامه دهیم.

McDonald’s, Detoiler & Partners که MDA نامیده می شود، بزرگترین شرکت بین المللی ارتباطات و فناوری کانادا است. این شرکت شعبه های متعددی در کانادا و ایالات متحده دارد. محصولات اصلی این شرکت شامل Canadarem است که توسط شاتل فضایی ناسا استفاده می شود و همچنین Canadarem 2 و Dexter متعلق به ایستگاه فضایی بین المللی.

«کانادرم» بازویی است که بر روی شاتل فضایی در فرودگاه برای حمل محموله و اجسام خارجی در فضاپیما نصب شده است. آژانس فضایی کانادا توسط کانادا ایجاد و توسعه یافته است.

قدرت رادار “MDA” قابل توجه است. به عنوان مثال، این شرکت ماهواره Radarsat-2 را که از دسامبر 2007 به دور زمین می چرخد، و همچنین سه هواپیمای Radarsat Constellation ساخته است که در ژوئن 2019 بر فراز موشک SpaceX Falcon 9 پرواز کردند. مدارهای زمین معرفی شدند.

در بیانیه کوتاه گرینلی نوع تصاویر MDA که باید توسط ماهواره های دیگر شرکت ها مشاهده شود مشخص نشده است.

برخی از احتمالات وجود دارد. به عنوان مثال، Capella Space در کلرادو تصویر “SAR” از اوکراین را در تهاجم روسیه در 24 فوریه و همچنین Maxar Technology، Planet And BlackSky، که از تهاجم روسیه به اوکراین عکاسی کرد و نتیجه آن خواهد بود، گرفت. مکسار مجموعه عکس اخیری را منتشر کرده است که خسارات فراوان وارده به فروشگاه های مواد غذایی، آپارتمان ها و ساختمان های دیگر را نشان می دهد. غیرنظامیان وارد شهر ماریوپل اوکراین شده اند.

46

دکمه بازگشت به بالا